Machine learning en deeplearning zorgen voor nieuwe theorie die er 100 jaar geleden nog niet was. De statistiek die er 100 jaar geleden al wel was, is uiteraard nog van toepassing. Regor en jij hoeven jullie boekjes nog niet weg te gooien.
Machine learning en deeplearning zorgen voor nieuwe theorie die er 100 jaar geleden nog niet was. De statistiek die er 100 jaar geleden al wel was, is uiteraard nog van toepassing. Regor en jij hoeven jullie boekjes nog niet weg te gooien.
daar ging het inderdaad om. bol vraagt er 22 euro voor dus die van mij is wel 15 waard, maar doe ik toch niet weg want kan nog wel van pas komen zoals je ziet. Er is inderdaad veel bijgekomen, maar niets achterhaald. Bij een boekje over medische wetenschap zou dat denk ik heel anders zijn want bv veel medische inzichten zijn tov 40 jaar geleden wel gewijzigd en nu misschien zelfs fout.wnvl1 schreef: ↑ma 20 okt 2025, 23:11Machine learning en deeplearning zorgen voor nieuwe theorie die er 100 jaar geleden nog niet was. De statistiek die er 100 jaar geleden al wel was, is uiteraard nog van toepassing. Regor en jij hoeven jullie boekjes nog niet weg te gooien.![]()
Je hebt kans 1/6 om een zes te gooien, maar dat heeft niets te maken met mijn formule hierboven.
je bedoelt een soortgelijk plaatje denk ik. je doet 100 worpen en meest waarschijnlijk is dan dat je ca 17 x een 6 daarbij hebt. (100/6) maar er is ook een kans dat je helemaal geen 6 gooit en ook een kans dat je 100 zessen gooit. kun je met jouw formule dat grafiekje tekenen dus kans als functie van het aantal keren 6 gooien uit 100 worpen?wnvl1 schreef: ↑di 21 okt 2025, 13:27 In de statistiek zou je populatie wat anders definiëren. De populatie is alle worpen die je ooit zou kunnen doen met een dobbelsteen — een oneindig grote verzameling. Een steekproef is dan de resultaten van een beperkt aantal worpen die je echt uitvoert.
Als je dan steekproeven gaat doen van 100 worpen, dan kan je met mijn formule de variantie van de proportie zessen gaan voorspellen.
Niet. 1/6 is de centrale waarde. Dat heeft niets met variantie te maken. Ik kan wel uitrekenen als je 100 keer werpt wat de variantie is van de proportie zessen, dat is 1/6*(1-1/6)/100.