Ach ja....zal wel. Maar met de verheerlijking van een zeker geslacht in de media en maatschappij en politiek heeft ertoe geleid dat dit allemaal zo is.Veertje schreef:En zo is het dus ook met verkrachting. Je bent niet (sociaal/moreel) verplicht om er rekening mee te houden, dat als je sexy kleding draagt en graag flirt, dat je wel eens verkracht zou kunnen worden. Want: waar trek je dan de grens? Dan kan ik mijn kinderen eigenlijk ook nooit alleen naar school laten fietsen, want ook zij kunnen ontvoerd, verkracht of in elkaar geslagen worden. Het gebeurt, en dat weet je. Maar ALS er iets gebeurt, kan ik dan verantwoordelijk gehouden worden daarvoor?
Je hebt er als mens recht op om je zodanig te kleden en te gedragen dat je door het andere geslacht aantrekkelijk gevonden wordt. Iemand, die dit als aanleiding ziet om iemand te verkrachten, zit volgens mij altijd fout. Het slachtoffer niet.
er zit wel wat in met dat 'alle vrouwen in een bhurka' kan dit ook niet meer gebeuren (en dat zou gunstig zijn voor mannen en ja, ik ben een jongen). Ik vind dat het slachtoffer wel (deels) verantwoordelijk gehouden kan worden voor dit soort gedrag. Je bent tenslotte verantwoordelijk voor je eigen acties en de consequenties daarvan. De mannelijke drang tot seks is nu eenmaal groot en iedereen weet dat ook. En als je dan een hoop dingen doet om die drang te verhogen (door bepaalde dingen te dragen en bepaalde dingen te doen en daarmee bepaalde processen in gang zet die bij mannen tot paargedrag) kan dat bij een deel van de mannen tot dit soort dingen leiden. non-verbale communicatie wordt vergeten in het rechtsproces. Een kwestie van het zoeken van een redelijke balans dus. En tja...of die balans nu redelijk is weet ik niet. mischien wel, maar wie zal het zeggen.
De feminisering van de samenleving is wat mij betreft al te ver gegaan. Ik zal dan ook niet snel op een vrouw stemmen. Ik vind het alleen jammer dat de meeste mannen (en vrouwen, maar dat zal hen waarschijnlijk toch geen klap uitmaken, zij worden niet bedregd) totaal niet beseffen wat voor gevaar de feminisering oplevert. Dit gaat nog eens uitmonden in een genetische oorlog. Zeker als we die voorspellingen meenemen dat erover 10000 jaar geen man meer zal rondlopen.
Nu al kunnen we zien dat geschiedenis zich herhaalt maar dan omgekeerd. in de samenleving wordt de vrouw verheerlijkt (en de man afgekraakt), waardoor de mannen alle maatregelen die tegen hen worden genomen maar slikken (zoals het echtscheidingsrecht). Vroeger was dit zo, maar waren de rollen veelal omgekeerd. Het is jammer, aangezien we nu dichtbij een omslagpunt zitten. Misschien kunnen we de glijdende schaal een halt toeroepen en voor altijd in de bestaande redelijke situatie voortleven?
tot zover mijn
Puzzels