Puzzel Puzzels
timwaagh
Artikelen: 0

Re: Waarom is verkrachting zo erg?

Veertje schreef:En zo is het dus ook met verkrachting. Je bent niet (sociaal/moreel) verplicht om er rekening mee te houden, dat als je sexy kleding draagt en graag flirt, dat je wel eens verkracht zou kunnen worden. Want: waar trek je dan de grens? Dan kan ik mijn kinderen eigenlijk ook nooit alleen naar school laten fietsen, want ook zij kunnen ontvoerd, verkracht of in elkaar geslagen worden. Het gebeurt, en dat weet je. Maar ALS er iets gebeurt, kan ik dan verantwoordelijk gehouden worden daarvoor?

Je hebt er als mens recht op om je zodanig te kleden en te gedragen dat je door het andere geslacht aantrekkelijk gevonden wordt. Iemand, die dit als aanleiding ziet om iemand te verkrachten, zit volgens mij altijd fout. Het slachtoffer niet.
Ach ja....zal wel. Maar met de verheerlijking van een zeker geslacht in de media en maatschappij en politiek heeft ertoe geleid dat dit allemaal zo is.

er zit wel wat in met dat 'alle vrouwen in een bhurka' kan dit ook niet meer gebeuren (en dat zou gunstig zijn voor mannen en ja, ik ben een jongen). Ik vind dat het slachtoffer wel (deels) verantwoordelijk gehouden kan worden voor dit soort gedrag. Je bent tenslotte verantwoordelijk voor je eigen acties en de consequenties daarvan. De mannelijke drang tot seks is nu eenmaal groot en iedereen weet dat ook. En als je dan een hoop dingen doet om die drang te verhogen (door bepaalde dingen te dragen en bepaalde dingen te doen en daarmee bepaalde processen in gang zet die bij mannen tot paargedrag) kan dat bij een deel van de mannen tot dit soort dingen leiden. non-verbale communicatie wordt vergeten in het rechtsproces. Een kwestie van het zoeken van een redelijke balans dus. En tja...of die balans nu redelijk is weet ik niet. mischien wel, maar wie zal het zeggen.

De feminisering van de samenleving is wat mij betreft al te ver gegaan. Ik zal dan ook niet snel op een vrouw stemmen. Ik vind het alleen jammer dat de meeste mannen (en vrouwen, maar dat zal hen waarschijnlijk toch geen klap uitmaken, zij worden niet bedregd) totaal niet beseffen wat voor gevaar de feminisering oplevert. Dit gaat nog eens uitmonden in een genetische oorlog. Zeker als we die voorspellingen meenemen dat erover 10000 jaar geen man meer zal rondlopen.

Nu al kunnen we zien dat geschiedenis zich herhaalt maar dan omgekeerd. in de samenleving wordt de vrouw verheerlijkt (en de man afgekraakt), waardoor de mannen alle maatregelen die tegen hen worden genomen maar slikken (zoals het echtscheidingsrecht). Vroeger was dit zo, maar waren de rollen veelal omgekeerd. Het is jammer, aangezien we nu dichtbij een omslagpunt zitten. Misschien kunnen we de glijdende schaal een halt toeroepen en voor altijd in de bestaande redelijke situatie voortleven?

tot zover mijn

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Veertje

Tja, Timwaagh, een soortgelijke gedachtegang hebben de rednecks in de Southern States ook nog t.o.v. hun gekleurde landgenoten. Die vinden ook dat Afro-Amerikanen erom vragen om in elkaar geslagen of verkracht te worden. Ze kunnen er niets aan doen, vinden ze, want elke keer als ze een kleurling zien dan gaat hun bloed koken. Het is bekend dat rednecks daar last van hebben, en de gekleurde bevolking zou dat inmiddels moeten weten. Rednecks vinden ook dat de samenleving te gekleurd is en zouden niet zo snel op een zwarte stemmen.

Mannen die denken zoals jij (en Mario) maken het voor verkrachte vrouwen uiteindelijk alleen maar erger....
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Cassanne

Timwaagh, vergis je niet in de naiviteit van (de meeste) jonge meisjes. Ze dragen die korte rokjes niet om de 'paardrang' van mannen aan te wakkeren, maar puur omdat het mode is en ze niet willen afwijken van de groep. Veel van hen vinden zichzelf behoorlijk onaantrekkelijk (te dik, lelijk haar, flaporen, weetikveel wat allemaal - altijd wel wat). Het idee dat iemand wel eens opgewonden van hen zou kunnen raken is voor hen tamelijk vreemd. Een vrouw raakt zelf namelijk ook niet echt opgewonden van een halfnaakte man (of vrouw).

Hoe een sterke behoefte jongens aan sex hebben ontdekte ik pas toen ik mijn eerste vriendje had. Meisjes kunnen namelijk geen gedachten lezen!

En ja, een belangrijk onderdeel van de feminisering van de samenleving is dat voor mannen zelfbeheersing een buitengewoon belangrijke eigenschap wordt. Is dat nou zo erg?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
ZVOO

Jeetje Timwaagh,

Je bent in sommige punten erg stellig. Vrouwen vragen NOOIT om verkracht te worden. Waarom kan de man zich niet bedwingen? Dat vraag ik mij weleens af. Waarom moet een kort rokje aanleiding geven tot... Verkrachting? Dat slaat toch nergens op. Er worden niet alleen maar meisjes verkracht die er uitdagend bijlopen hoor. Ik ben door mijn broer seksueel misbruikt. Denk je dat ik daar ook maar enigszins om heb gevraagd? Een vrouw moet kunnen dragen was hij of zij wil en of het nu wel of geen seksuele gevoelens oproept bij de man, hij heeft zich maar te bedwingen. En NEE een vrouw draagt nooit (deels) verantwoordelijkheid voor een verkrachting waar ze slachtoffer van is geworden.

Ik ben een beetje stellig maar dit komt door mijn eigen verleden.

ZVOO
Mario

Mannen die denken zoals jij (en Mario) maken het voor verkrachte vrouwen uiteindelijk alleen maar erger....

Exuseer maar ik heb enkel geschreven wat er uit onderzoek is gekomen en niet wat ik ervan denk m.u.v. de laatste zin.
Moonlight

Ik sluit me volledig aan bij ZVOO! Ben het helemaal met haar eens!

Want hoe kan een kind van een paar maanden of zeg een paar jaar zich nou zo ([url=http://laten%20]laten[/url]) kleden dat ze er voor een man aantrekkelijk uit zouden zien! Kom op zeg maar wat is er nou aantrekkelijk aan een jong kind van een paar jaar waarvan nog geen secundaire geslachtskenmerken zijn ontwikkeld! En die zijn er ook genoeg hoor, meer dan je denk! En dan zijn ze volwassen en dan lezen ze dit soort dingen op een forum! Hoe moeten die meisjes zich dan wel niet voelen die al voor de rest van hun leven getekend zijn!

Ik denk dat er maar een klein aantal is die zich echt aantrekkelijk heeft gekleed. Maar die praten er misschien gemakkelijker over (omdat ze zich ergens toch wel zeker over zichzelf moeten voelen anders ga je de deur zo niet uit) en dus hoor je daar denk ik meer over.

Vandaag stond er ook weer een meisje in de krant die vanaf een maand ofzo al werd misbruikt door haar vader samen met haar nichtjes. En de familie wist ervan! dat vind ik echt heel ziek! Van ze allemaal behalve de slachtoffers.

Ik weet niet of ik nu wel goed zit met mijn uitspraak maar volgens mij kom het vaker ofminstends evenveel voor in zwaar gereformerde gezinnen dan in gezinnen die dat niet zijn. (Hoop niet hier iemand mee tegen het hoofd te stoten want ik ga maar af op wat ik hoor en niet ieder gezin is hetzelfde) Maar die mensen binnen dat gezin zien de vader als een soort van halfgod waar ze alles voor doen wat ik zijn misschien zieke geest naar boven komt drijven. En het gezin zwijgt om geen gezichtsverlies te lijden. Sunt. :shock:

Maar ook al loopt je naakt over straat, dan nog hebben ze met hun poten van je af te blijven! (Sorry voor het woord poten maar kon het in die zin echt geen handen noemen) Diefstal mag ook niet ook al liggen al die dingen open en bloot voor het grijpen (misschien een verkeerde vergelijking maar komt wel ongeveer op het zelfde neer denk ik)

En nu weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Maar dat is eruit!
People don't understand me, but I understand that.
timwaagh

nuja ik zal maar antwoorden (toch zinloos aangezien ik niet het idee heb dat vrouwen dit ooit gaan begrijpen)

@veertje:

ach ja...laat ik duidelijk zijn:

het is niet mijn bedoeling om het erger te maken voor vrouwen die verkracht zijn...excuses daarvoor aan iedereen die zich onder die noemer vindt vallen (ik weet dat je daar niks aan hebt, maar toch). Maar wel jammer dat je dit moest formuleren op een manier die de 'persoonlijke aanval' heet. Misschien een puntje voor de volgende keer als je iemand op iets wijst?

en als dat inderdaad zo is met die rednecks daar...tja dan vind ik ook dat de regering daar niet zijn kop voor in het zand moet steken...ook 'slechte' mensen hebben het recht op een normaal bestaan.

@casanne:

Dat zelfbeheersing een belangrijke eigenschap wordt voor mannen is inderdaad erg ja (of in ieder geval vind ik dat, jij mag er anders over denken maar dat is een andere discussie). Het betekend namelijk dat er weer zoiets is als 'belangrijke eigenschappen' (en ook dat . En dat betekent selectiedruk. Het is net alsof je gehandicapten aanpakt in plaats van dat je ze helpt. En minderjarigen zijn helemaal nergens verantwoordelijk voor te houden imho...maar daar ging mijn post ook niet over. Mijn post was een pleidooi om te voorkomen dat mannen de fout in gaan en een redelijke balans te zoeken tussen vrijheid van de vrouw om zich te kleden en te gedragen zoals zij wenst en vrijheid van de man om niet elke keer als hij een vrouw tegenkomt op vreemde gedachtes en soms tot vreemde acties te worden gebracht.

@ZVOO

ik ben stellig in mijn opvattingen (bewust hoor, ik zou bij het eerste de beste argument kunnen toegeven maar zo ben ik niet). Maar ik weet ook dat wel degelijk te overtuigen ben.

Ik stel niet dat vrouwen er (bewust) om vragen verkracht te worden. het is alleen wel zo dat ze met hun gedrag de kans erop vergroten en dat ze er dus verantwoordelijk voor zijn. Alleen dat gedeelte van 'hij heeft zich maar te bedwingen' vind ik onzin (dat is namelijk vaak denk ik niet eens mogelijk voor hem). De samenleving mag hem daar wel bij helpen vind ik.

In de islamitische sameleving gebeurt dat. wat dat betreft een voorbeeld voor ons (en ik zeg niet dat we het zover moeten doorvoeren als daar, maar misschien was die Mohammed zo gek nog niet toen hij vrouwen adviseerde een hoofddoek te dragen en nee, ik zeg niet dat wij dat ook moeten doen).
Mario

Nu ga ik zeggen wat IK ervan denk :

Ik denk gewoon dat het het genetisch vastgelegd is bij de mens en vooral bij mannen vroeger toch,denk maar aan de vele veldslagen in het verleden waarbij de winnaars zich te goed deden aan de vrouwen van de tegenstanders...gebeurde constant...het ging gewoon samen met het gevoel van overwinning...macht dus...sommigen hebben dit blijkbaar nog in hun genen ofwel hebben we het allemaal nog maar slaapt dat gen bij de meesten of wordt het onderdrukt door de evolutie en morele waarden die er nu zijn...alhoewel kijk eens in landen waar er steeds armoede en oorlog is daar gebeurd het nog steeds wat erop wijst dat het nog steeds bij iedereen aanwezig is...de drang om bij mannen en de angst om bij vrouwen...

Dat is aan de genetica experten om het uit te maken...maar de mens van vandaag vergeet maar al te snel dat we afstammen van wilden en dat al die zaken nog steeds aanwezig zijn,al of niet actief...

Wat mensen bezield om kinderen sexueel te misbruiken dat is een andere zaak maar volgens mij speelt ook macht hierbij een hoofdrol.

Een andere verklaring kan zijn dat bepaalde mensen op zoek zijn naar 'puurheid' en dit enkel nog vinden bij kinderen op jonge leeftijd want tegenwoordig is het merendeel al vlug en op jonge leeftijd ontmaagd...

Onderschat dit niet want het is ook wetenschappelijk bewezen dat mannen trouwer zijn aan een vrouw die ze ontmaagd hebben omdat ze gewoon de enige willen zijn...psychologisch dus...

een ander aspect kan zijn dat ze thuis te kort komen en uit angst betrapt te worden met een andere volwassene ze zich dan maar op de kinderen gaan richten die hen toch niet snel zullen verraden...bovendien kunnen ze dan ook nog eens dingen doen waarvan hun vrouw steeds weigert...ook psychologisch...

Het kan natuurlijk ook zijn dat je als pedofiel geboren wordt net als homo's en lesbiennes die blijken ook zo geboren te zijn...als dit zo is en dit kan bewezen worden dan zit je met een enorm probleem want de 2de en 3de groep is tegenwoordig sociaal aanvaard dus laten we hopen van niet...

Er is nog een ander groot probleem en dat is cultuur : in bepaalde landen en culturen is het normaal om een kind te huwen en dus sex met te hebben...

Sommige zaken komen misschien hard over maar zijn wel realiteit en het is maar waar je de grens trekt...

Ik keur verkrachtingen van kinderen en volwassenen totaal niet goed maar ik vraag mij wat er in de toekomst zal primeren van de verschillende aspecten :

- genetica

- cultuur

- psychologie

- waarden

- natuur

Dit is een moeilijke zaak zoals er veel van deze zaken zijn zonder verklaring en ik ben eigenlijk benieuwd hoe de evoluerende mens hiermee zal omgaan.
Boaz

Is er niet een soort onderscheidt te maken tussen de verschillende soorten verkrachtingen? Pedofilie heeft andere oorzaken/drijfveren dan verkrachting van volwassen vrouwen. En daar is weer verschil tussen machts frustraties en sexuele frustraties.

Overigens is het hele 'uitdagende' wel een leuk verhaal, maar veel verkrachte vrouwen waren, voor zover ik weet, gewoon onderweg naar huis in 'gewone' kleren. Wat foto's van slachtoffers hier en daar bevestigd mijn vermoeden dat het niet uitsluitend om bloedmooie sexy geklede vrouwen gaat. Ik kan me nog wel voorstellen dat de daders danig gefrustreerd worden door allerlei prikkels die we dagelijks (als man) aangeboden krijgen. Denk aan reclames, tell-sell afslank dingen, clips op MTV/TMF, films, etc. Daar komt de zomer bij met zijn korte rokjes en strakke topjes. En dames, dat is allemaal prima en moet kunnen, maar je kunt moeilijk ontkennen dat je dat doet om er aantrekkelijk uit te zien? Voor de andere sexe, Right? En geloof me, het heeft meer effect dan veel vrouwen ook maar enigzins kunnen vermoeden. Het zijn sterke prikkels, die mannen moeten negeren. Niet 1 of 2, maar de hele dag door. Nu heb ik een vriendin en een prima zelfbeheersing, dus met mij komt het allemaal wel goed. Maar er zijn ruim voldoende mannen die geen vriendin hebben en iets minder zelfbeheersing. Daarmee is het niet de schuld van de vrouwen. Het is nog steeds grotendeels zijn schuld, maar onze cultuur is mede verantwoordelijk. Een deel van de verkrachtingen worden door onze eigen cultuur in de hand gewerkt en zijn in mijn ogen niet of nauwelijks te voorkomen. :shock:

Daarnaast lijkt het me niet echt nodig je dochtertje van 9 in een string met kort rokje en kort topje te laten rondlopen. Ook daar zie ik het nut niet van in. Waarom moet je iemand al zo vroeg leren/confronteren met een dress code die voor andere doeleinden geschikt is. Want uiteindelijk is uitdagende kleding niet voor niets uitdagend. En als een meisje van 9 iets niet wil zijn, is het wel uitdagend. Pedofielen hebben al een vervelende voorkeur, hang je ook nog eens een rode knipperende pijl boven je dochter. Wat is de zin? ;)

Soms zijn mensen gewoon dieren. Bij pauwen is het anderssom, maar bij mensen zoekt het mannetje de vrouwtjes uit die zijn interesse hebben gewekt. Daardoor doet het vrouwtje haar uiterste best zo goed mogelijk in de smaak te vallen en zal zij zich zo kleden dat ze de meeste aandacht krijgt. Ook al denken we dat we dat doen omdat we ons 'gewoon prettig willen voellen'. Ik denk dat onze instincten meer inbrengen dan we voor onszelf toe willen geven. :wink:
Cassanne

Die islamitische wereld is ook niet alles hoor... Ik las laatst nog over een land waar het traditie is dat meisjes schreeuwen en huilen in de huwelijksnacht, zodat die mannen helemaal het verschil niet meer kunnen zien... Brrr.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
ZVOO

Ik stel niet dat vrouwen er (bewust) om vragen verkracht te worden. het is alleen wel zo dat ze met hun gedrag de kans erop vergroten en dat ze er dus verantwoordelijk voor zijn. Alleen dat gedeelte van 'hij heeft zich maar te bedwingen' vind ik onzin (dat is namelijk vaak denk ik niet eens mogelijk voor hem).
Ik ben het hier absoluut niet mee eens! Vrouwen zijn nooit verantwoordelijk voor verkrachting hoe ze zich ook kleden. Een man kan opgewonden raken en er zijn vrouwen die er op kicken ja. Maar dit zijn meestal niet de vrouwen die verkracht of seksueel misbruikt worden!

Ik leer in psychotherapie dat ik niet schuldig ben. Dat ik niet verantwoordelijk ben voor hetgeen me jaren is overkomen. Veel vrouwen voelen zich schuldig, omdat dit ze aan wordt gepraat. Dit is dus het grootste misverstand wat betreft dit onderwerp.
Veertje

@timwaagh: je hebt gelijk als je zegt dat ik het niet als een persoonlijke aanval had moeten formuleren. Hier was ik duidelijk mijn zelfbeheersing kwijt! Mijn excuses aan jou en Mario daarvoor!

Toch is het wel waar wat ik zei. Juist het "met de vinger wijzen" naar het verkrachtings slachtoffer vergroot het trauma. Immers zadelt men daarmee het slachtoffer ook nog eens op met een schuldgevoel.

Heren, ik ben echt niet te beroerd om me in mannen te verplaatsen. Ik realiseer me wel degelijk dat mannen een sterke sexuele drijfveer hebben. En inderdaad, dat wil natuurlijk niet zeggen dat mannen daar dan maar aan toe moeten geven.

Ieder mens heeft driften. En zogauw het toegeven aan die driften zou betekenen dat je iemand anders daarmee pijn of schade aandoet, dan moet je als mens die driften leren beheersen. Stelen mag ook niet, en er zullen heus wel dieven zijn die zich niet meer konden beheersen omdat ze door de reclame dagelijks worden geconfronteerd met al die mooie spullen die ze niet zelf kunnen betalen. Je kunt gewoon niet zomaar alles pakken wat je wilt hebben.

Ik zou het absurd vinden als vrouwen in warme zomers helemaal ingepakt moeten gaan rondlopen terwijl de heren in hun zwembroek de BBQ aanwakkeren.

Kleding is niet alleen maar een dresscode maar ook functioneel: minirokken en topjes in de zomer dienen er ook voor dat je het gewoon niet zo warm hebt. Bikini's en badpakken dienen ervoor dat men kan gaan zwemmen zonder helemaal naakt te zijn.

En terzijde: kleine peuters lopen in de zomer bloot op het strand omdat zand, water en luiers niet samen gaan.

Wat onze dochters betreft: natuurlijk ga je je jonge dochters geen minirok opdringen. Maar wel vind ik dat onze dochters vrij moeten zijn om te kiezen wat ze willen dragen. Het probleem is namelijk het signaal dat je afgeeft als je een jong meisje gaat vertellen dat ze (delen van) haar lichaam moet bedekken. Het (onbedoelde) signaal is vaak: je lichaam is iets dat je moet verbergen, het is iets dat taboe is, het is iets waar je je voor moet schamen.

Jonge meiden schamen zich van nature al voor de veranderingen die hun lichaam ondergaat en bedekken alles waar ze van vinden dat het lelijk is. Ze zijn daar heel erg gevoelig voor en dit is iets dat mannen denk ik niet begrijpen.

Als het dan in de zomer warm is, en zo'n jong meisje wil een korte rok aan omdat dat gewoon prettig is en ze zich gelukkig niet voor haar benen schaamt, dan ga ik haar echt niet vertellen dat ze een lange broek aanmoet.

Nu zal iemand misschien wel willen zeggen: ja, maar als alle vrouwen altijd, ten allen tijde, volledig ingepakt zijn dan is het normaal en vinden die meisjes het ook niet vreemd dat ook van hen verwacht wordt dat ze zich inpakken. Nou, dat weet ik zo net nog niet.

Als je wilt dat vrouwen zich volledig gaan bedekken en zich daar gelijkwaardig bij voelen, dan moet je ook de mannen inpakken. Geen strakke broeken meer, geen T-shirts met korte mouwen meer, geen zichtbare aftekeningen van het lichaam meer. Dat voorkomt gelijk ook dat gefrustreerde homosexuele mannen op rare ideeën komen...

En dan is het nog maar de vraag of het helpt. Zouden er dan echt nauwelijks of geen verkrachtingen meer zijn? Wees eens eerlijk.....
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Moonlight

Ik denk niet dat het te verkomen is want mannen die zich zo zielig vinden en zich er niet verantwoordelijk voor voelen zullen het blijven doen. Mijn vader ziet zichzelf ook als het zielige slachtoffer. En dat is echt zielig. Dat iemand het leven van een ander verwoest en zichzelf dan zielig vind.

Als je een atoombom op een landje gooit dat ga je als gooier toch ook niet lopen klagen dat het gebombardere land je mooie bom kapot gemaakt heeft?

Ik snap ook niet waarom mannen die zoiets doen zichzelf zo zielig vinden. Ik heb al een beetje het idee dat de daders meer worden gehopen dan de slachtoffers maar als ik dat hier zolees snap ik wel waarom. Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken. Ik ben van mening dat als een man zo opgewonden raakt van het vrouwelijk schoon dat om hen heen dartelt en ze kunnen het niet weerstaan en ze hebben geen vriendin ze dan maar een **** op moeten oeken. Die zijn er ook zat. En die lopen er ook aantrekkelijk bij maar ze komen zelfs aan huis als je ze belt dus waarom die moeite om iemand te verkrachten. Voor het geld? Een **** kost natuurlijk weer geld.

Mar stel dat de dader macht wil? Is toch ook een oplossing voor! SM! Voor zover ik het begrijp kun je dan zowel meesteres zijn als slaaf. Licht er dan maar net aan waar je op kick.
People don't understand me, but I understand that.
timwaagh

Die islamitische wereld is ook niet alles hoor... Ik las laatst nog over een land waar het traditie is dat meisjes schreeuwen en huilen in de huwelijksnacht, zodat die mannen helemaal het verschil niet meer kunnen zien... Brrr.
je hebt helemaal gelijk wat dit betreft.
ZVOO schreef:Ik ben het hier absoluut niet mee eens! Vrouwen zijn nooit verantwoordelijk voor verkrachting hoe ze zich ook kleden. Een man kan opgewonden raken en er zijn vrouwen die er op kicken ja. Maar dit zijn meestal niet de vrouwen die verkracht of seksueel misbruikt worden!

Ik leer in psychotherapie dat ik niet schuldig ben. Dat ik niet verantwoordelijk ben voor hetgeen me jaren is overkomen. Veel vrouwen voelen zich schuldig, omdat dit ze aan wordt gepraat. Dit is dus het grootste misverstand wat betreft dit onderwerp.
iedereen heeft recht op een eigen mening (en dus mag ik ook mijn gedachten uitten..hoe 'schokkend' die dan ook mogen zijn). En ik had ook niet verwacht dat ik iemand zou overtuigen aangezien ik dat normaal ook niet doe.

Mijn mening is dat iemand (tenminste, een volwassen persoon) verantwoordelijk gehouden kan worden voor de gevolgen van hun acties.

De jouwe is blijkbaar of

1. dat dat bij vrouwen niet geld indien er sprake is van verkrachting

of

2. dat bepaalde acties van deze vrouw niet hebben bijgedragen tot deze verkrachting.

in beide gevallen zal het moeilijk zijn om me te begrijpen. dat zou net zoiets zijn als een liberaal proberen te overtuigen van de zegeningen van gelijkheid. Omgekeerd kan dat echter wel: net zoals ik de liberalen kan begrijpen kan ik in het geval 2. best begrijpen dat jij dit vind. Ik bedoel mijn verklaring van dat het bij de man kan leiden tot overdreven gedrag is ook gebaseerd op de mentale verandering die ik mezelf heb moeten laten doormaken om er wat minder last van te krijgen. Aangezien jij er nooit last van hebt gehad, is het voor jou niet te begrijpen.

mening 1. is voor mij wel te begrijpen, maar dat neemt niet weg dat onze meningen dan lijnrecht tegen over elkaar staan. Net zoiets als nationalisme, maar nu heet het...feminisme...? nou dan ben ik meer 'voor' mijn eigen gender. Maar ik vind eigenlijk ook dat ik niet al teveel dit soort 'eigenbelang' meningen moet aanhangen.

en psychotherapie...tja dat is een tak van de maatschappij die door vrouwen wordt gedomineerd (bovendien is het een deel van de geneeskunst...en die is bedoeld om je te GENEZEN, niet om je de waarheid te vertellen, leugentjes om bestwil gebeuren in de geneeskunst wel vaker (maar ik zeg niet dat dit er eentje is...misschien menen ze het wel serieus)). Maar goed, in de rechtszaal zijn het nog altijd de rechters die oordelen en niet psychotherapeuten.

Maar weet iemand hoe de psychotherapie bij daders wordt gedaan? die hebben dan jaren in hun cel moeten rotten en zijn daar natuurlijk nog een stukje gekker geworden dan ze al waren en dan moeten ze nog langs een TBS kliniek voordat ze de vrijheid in mogen. Ik denk niet dat je het zo iemand nog extra gaat inwrijven.

Maar ik ben hier niet om je (en Moonlight en anderen misschien) een complex aan te praten. Als ik dat toch doe dan hebben we hier 2 moderators (Casanne en Veertje) die het met je eens zijn en me waarschijnlijk wel willen bannen, omdat ze niet medeverantwoordelijk willen zijn aan dit...Van mij hoef je niet meer te verwachten dan een weinig gemeend "sorry dat ik besta". sorry dat ik besta dan maar.
Ik denk dat er maar een klein aantal is die zich echt aantrekkelijk heeft gekleed. Maar die praten er misschien gemakkelijker over (omdat ze zich ergens toch wel zeker over zichzelf moeten voelen anders ga je de deur zo niet uit) en dus hoor je daar denk ik meer over.  
Ik heb uit een documentaire van Zembla over 'loverboys' (bepaald type pooiers) dat onzekere vrouwen zich eerder aantrekkelijk kleden. boeit niet veel voor de strekking van je post, maar toch.

je vergelijking met diefstal is inderdaad een verkeerde. het wordt veel minder zwaar bestraft dan verkrachting (wat goed is, imho) en de psychische component is veel minder zwaar. Maar als dingen open en bloot op straat liggen (met niemand die het in bezit heeft erbij), tja dan kan je alles wat minder dan 50 euro (zoiets was het toch?) oppakken en meenemen zonder dat je gestraft kan worden...je hebt het immers 'gevonden'. Bovendien is het voor een dader vaak moeilijk om zichzelf aan te zetten tot diefstal (vaak drinken ze zichzelf in voordat ze het proberen), terwijl dat bij verkrachting eerder andersom werkt en dat is het grote verschil.

ads

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

ZVOO

Timwaagh ik val jou niet persoonlijk aan. Ik geef alleen mijn mening over dit onderwerp. Dit doe ik in het algemeen. Ik ga niet meer op dit onderwerp in want ik kan er helemaal niks mee.

Groet, ZVOO

P.s: De weinig gemeende opmerking "sorry dat ik besta" vind ik een beetje overbodig. Ieder heeft het recht zijn eigen mening te geven echter hoeven we het nog niet eens te zijn. Dat zullen we ook nooit worden en daarom eindig ik van mijn kant de discussie.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!