Om op je vraag te antwoorden:
Tot op heden is er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van geesten. In tegendeel zelfs alles wijst erop dat geesten niet bestaan.
Mensen die zeggen dat geesten oproepen niet werkt, hebben geen flauw idee waar ze over praten. Probeer het maar eens en je zult zien dat t werkt. Geen bewijs dat ze bestaan? Mensen zijn in dat soort dingen over t algemeen vrij sceptisch, en geloven geen foto's of verhalen van anderen (inderdaad, 95% hiervan is dus nep, maar er zijn wel meer dan genoeg echte). Ook zijn er videobeelden van mensen die bezeten zijn door geesten. Deze mensen werden zo sterk, dat ze een vrachtwagen konden tegenhouden. Ook konden ze andere dingen die normale mensen niet konden, zoals vliegen, toekomst voorspellen etc. Waarom willen jullie "wetenschappers" dit niet geloven? Omdat je er dan aan moet dat er dingen bestaan die je niet kan doorgronden en bewijzen, zoals God enzo, want ja, probeer maar eens het bestaan van geesten te verklaren met de evolutietheorie. Zal moeilijk gaan denk ik. Als je bewijzen wilt, ga maar eens googlen, vind je er genoeg. Als ik tijd heb zal ik hier wel eens wat links posten, ik zit nu op stage dus heb weinig tijd.
ik wil graag je argumenten becommentarieren want je noemt een aantal argumenten waaruit zou blijken dat geesten zouden bestaan. veel van deze argumenten zijn als vele malen ontkracht dus ik vraag me af waarom niet meer mensen zich eerst even verdiepen in de werkelijke "bewijsvoering" van zulke argumenten:p schreef:Ik denk wel dat geesten bestaan. Waarom?
1. Veel mensen hebben een bijna-dood-ervaring gehad. Deze ervaring heeft hun denkbeelden vaak compleet veranderd. Als er iemand zou zijn die kan weten of er leven na de dood is, zijn het deze mensen. Niet echt 'objectief' om juist deze mensen dan te negeren of voor gek uit te maken.
2. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat lichamelijke reacties deze ervaringen niet kunnen verklaren.
3. Tijdens dit wetenschappelijk onderzoek is 1 geval geweest waarbij bewezen is dat de vrouw tijdens haar dood door verschillende kamers van het ziekenhuis heeft 'gezweefd'. Feitelijk bewijs dus.
4. De CIA/FBI heeft 25 jaar lang van 'remote viewing' gebruikt gemaakt. Dit zijn mensen die met hun ogen dicht bepaalde locaties in de wereld kunnen 'zien'.
5. Onderzoek heeft empirisch bewijs opgeleverd dat het menselijk bewustzijn vanaf grote afstand machines kan beïnvloeden zonder deze aan te raken. (blijkbaar kan de geest dus buiten het lichaam invloed uitoefenen)
6. Er zijn ontelbaar veel gevallen van telepathie bekend. Vaak schuift men dit af op 'een 6e zintuig', zonder rekening te houden met het feit dat dit 6e zintuig blijkbaar buiten het lichaam kan treden. (tenzij je ervan uitgaat dat de hersenen (en zelfs levenloze objecten)een vreemd signaal uitzenden, dat sneller dan het licht, terug in de tijd en dwars door de aarde kan reizen(de implicaties hiervan zijn nog vreemder dan een leven na de dood))
7. Er zijn ontelbaar veel verhalen over spoken en andere vreemde verschijnselen bekend. Veel van deze zijn uiteraard verzonnen, maar niet allemaal. Bovendien zijn er wel degelijk tal van zaken bekend waar fysiek bewijs is aangetroffen en meerdere getuigen waren. Er is slechts 1 zaak met bewijs nodig om de stelling 'er is geen leven na de dood' te weerleggen.
8. Wat de wetenschap aan het ontdekken is over de werkelijke aard van de realiteit is nog vreemder dan wat je zelf zou kunnen bedenken. De matrix is een slappe drol vergeleken met de echte wereld.
9. de geest van een mens is (nog) niet te verklaren door alleen maar van materiele dingen (hersenen) uit te gaan.
10. Vanuit de quantum mechanica bekeken, is alles slechts een oneindige potentie en het enige dat de potentie van ons universum schept is de waarnemer(de mens of dier of zelfs levenloze objecten). De materie schept dus niet de geest, maar andersom.
___________________________________
De enige aanwijzing die erop duidt dat het niet het geval is, is volgens mij dat het niet overeenkomt met wat je in je dagelijks leven ervaart.
Let wel op, uiteraard is er geen wetenschappelijk bewijs, mijn argumenten zijn dus aanwijzingen die erop duiden dat er wel geesten bestaan. Geen bewijs dus, maar aanwijzingen.ik wil graag je argumenten becommentarieren want je noemt een aantal argumenten waaruit zou blijken dat geesten zouden bestaan. veel van deze argumenten zijn als vele malen ontkracht dus ik vraag me af waarom niet meer mensen zich eerst even verdiepen in de werkelijke "bewijsvoering" van zulke argumenten:
Het zou handig zijn als je je eigen raad eens opvolgt, want de meest recente onderzoeken naar NDE's hebben aangetoond dat niet aangetoond kon worden dat de NDE verschijnselen door neurofysiologische factoren veroorzaakt worden(wat jij beweert).1. Bijna dood ervaringen zijn voor 90% terug te leiden naar zuurstof tekort in de hersenen. de overige 10% is niet mer zekerheid vast te stellen maar de zogenaamde bewijzen (die vrouw die door verschillende kamers is gevlogen) zijn subjectief en gelden dus niet als wetenschappelijk bewijs
With lack of evidence for any other theories for NDE, the thus far assumed, but never proven, concept that consciousness and memories are localised in the brain should be discussed. How could a clear consciousness outside one's body be experienced at the moment that the brain no longer functions during a period of clinical death with flat EEG?22 Also, in cardiac arrest the EEG usually becomes flat in most cases within about 10 s from onset of syncope.29,30 Furthermore, blind people have described veridical perception during out-of-body experiences at the time of this experience.31 NDE pushes at the limits of medical ideas about the range of human consciousness and the mind-brain relation.
zie mijn vorige reactie.2. Onzin, geef de link naar het bewijs. en ook al is er bewijs is dat dan ook bewijs dat er geesten zijn?
Helaas is dit niet subjectief, een quote uit bovengenoemde bron:3. Dit is subjectief en dus geen "feitelijk" bewijs
Let vooral op het laatste regeltje.Several theories have been proposed to explain NDE. We did not show that psychological, neurophysiological, or physiological factors caused these experiences after cardiac arrest. Sabom22 mentions a young American woman who had complications during brain surgery for a cerebral aneurysm. The EEG of her cortex and brainstem had become totally flat. After the operation, which was eventually successful, this patient proved to have had a very deep NDE, including an out-of-body experience, with subsequently verified observations during the period of the flat EEG.
Daar bestaat twijfel over ja, dat klopt. Ik vrees echter dat jij niet in de situatie verkeerd om te bepalen of het al dan niet totale onzin was.4. Remote vieuwing is totale onzin, en er is geen enkel bewijs voor de werking. FBI en CIA zijn lange tijd voor de gek gehouden door deze oplichters.
En wat is dit dan:5. (Onderzoek heeft empirisch bewijs opgeleverd dat het menselijk bewustzijn vanaf grote afstand machines kan beïnvloeden zonder deze aan te raken. )
Totale onzin, als er goed en hard bewijs voor zou zijn dan was dit wereldnieuws! en dan krijg je van mij 10.000 euro handje contantje!
De uittreksels van hun wetenschappelijk onderzoek zijn hier te vinden:Two decades of intense experimentation and complementary theoretical modeling leave little doubt that the anomalous physical phenomena appearing in these PEAR studies are significantly correlated with subjective human processes, akin to such ineffable experiences as joy, wonder, creativity, and love. Yet, contemporary scientific rigor leaves little room for subjective correlates in its mechanistic representation of reality.
This book reexamines the role of consciousness in the light of a new body of experimental data on the interaction of human operators with various technical devices and information-processing systems. Many philosophical fibers are required to sift these results into a coherent model; but once the essential concepts are in place, human consciousness indeed emerges endowed with an active component. By virtue of the manner in which it exchanges information with its environment, orders that information, and interprets it, consciousness has the ability to bias probabilistic processes, and thereby to avail itself of certain margins of reality.
Several million experimental trials investigating the ability of human operators to affect the output of various random physical physical devices have demonstrated small but statistically significant shifts of the distribution means that correlate with operator intention, exhibit repeatable idiosyncratic individual variations, and display consistent patterns of gender dependence, series position development, and internal distribution structure.
In het Nederlandse kort vertaald: wetenschappelijke experimenten hebben aangetoond dat het menselijk bewustzijn fysieke apparatuur kan beinvloeden, of de persoon nu 1 km of duizenden kilometers verwijderd is van het apparaat.Several extensive experimental studies of human/machine interactions, wherein the human operators and the target machines are separated by distances of up to several thousand miles, yield anomalous results comparable in scale and character to those produced under conditions of physical proximity. The output distributions of random binary events produced produced by a variety of microelectronic random and pseudorandom generators, as well as by a macroscopic random mechanical cascade, display small but replicable and statistically significant mean shifts correlated with the remote operators pre-stated intentions, and feature cumulative achievement patterns similar to those of the corresponding local experiments. Individual operator effect sizes distribute normally, with the majority of participants contributing to the overall effect. Patterns of specific count populations are also similar to those found in the corresponding local experiments. The insensitivity of the size and details of these results to intervening distance and time adds credence to a large database of precognitive remote perception experiments, and suggests that these two forms of anomaly may draw from similar mechanisms of information exchange between human consciousness and random physical processes.
Heb ik gezegd dat er bewijs hiervoor is? nee, ik zei dat er honderden miljoenen gevallen bekend zijn(vrijwel elk mens maakt het wel eens mee). Jij gaat er echter van uit dat dit automatisch allemaal onzin is. Niet echt objectief.6. nogmaals, telepathie is een mythe, geef eens 1 wetenswchappelijk bewijs!!
Heb ik gezegd dat het bewijs is? nee.7. veel verhalen zijn nog geen bewijs, als je elk verhaal afzonderlijk zou onderzoeken zou er geen spaan heel blijven van je theorien.
kortom wordt eens wat kritischer op je eigen argumentatie en kom eens met een verwijzing naar een bewijs!
Het is ook geen reden om aan te nemen dat ze niet bestaan.9. nee je hebt gelijk, de werking van de mensenlijke hersenen (en dus de geest) is nog niet volledig te verklaren. Maar dit is geen reden om aan te nemen dat spoken/geesten bestaan.
Het is ook geen reden om aan te nemen dat ze niet bestaan.10. (Vanuit de quantum mechanica bekeken, is alles slechts een oneindige potentie en het enige dat de potentie van ons universum schept is de waarnemer)
In theorie heb je gelijk maar dit is absoluut geen argument om te zeggen dat geesten bestaan. omdat je toevallig iets niet begrijpt is het dan wetenschappelijk verantwoord om je eigen draai aan een theorie geven?
Lees voortaan mijn reactie anders even goed door, ik heb namelijk nergens beweerd dat er bewijs is.Kortom, als je zegt dat ergens bewijzen voor zijn kom dan ook met een literatuurverwijzing. Probeer niet uit alle onverklaarbare zaken de conclusie te trekken dat geesten bestaan. Probeer eens kritisch te zijn met gevallen van onverklaarbare zaken en ga alleen uit van objectieve waarnemingen en niet van verhalen en dergelijken.
Ten eerste hulde voor je objectieve manier van beargumenteren! Ik waardeer het enorm dat niet gelijk naar drogredeneringen gegrepen wordt maar dat je wetenschappelijke bewereingen doet.p schreef:Het gaat er bij mijzelf om om te bepalen wat waarschijnlijker is.
Is het waarschijnlijker dat de menselijke geest sterft na de dood van het lichaam, of dat deze door blijft leven. Uit alle talloze aanwijzingen die er zijn, kies ik toch voor het laatste.
Als je echt objectief wilt zijn, dan zul je geen van beide mogen geloven.