Als we ervan uitgaan dat c, (tot nu toe, tachyonen zijn nooit experimenteel bewezen) de hoogst mogelijke snelheid is. En temperatuur en snelheid in verband met elkaar staan. Kunnen we al verder gaan, en bereken wat de maximum temperatuur is.
inderdaad. Het is zeker wel zo een oneindige temperatuur, anders dan ik eerder gezegd zou hebben, ben van mening verandert, je hebt in het universum een eindige hoeveelheid materie en energie, dus ook een eindige temperatuur.
Dit heeft inderdaag geen zin om te bereken, daarnaast is ons universum na het lezen van dit berkent al miljoenen meters verder uitgebreid. Dus zelfs als zouden wij nu bezig gaan met een forumule wat de oneindige snelheid was, dan nog, zouden we aan het eind alweer onwaarheden verteld. Maar wie weet zouden wij een formule kunnen opstellen over de maximum-temperatuur? Wij als wetenschapforummers een formule, waarmee wij de nobelprijs krijgen haha? Ik kom op zo iets:
\( E_w = v_m_a_x \cdot mc^2\)
Waarom ik dacht zo:
\( E_w\)
is alle warmte energie,
\(v_m_a_x\)
is de maximum snelheid voor een massa, die bedraagt 0,9999999999999999999999999 (oneindig) c, en
\(mc^2\)
voor alle energie (lees: massa en energie) in ons universum. Ik ben natuurlijk geen wiskundig wonder, en ik zal hier en daar wat vergeten zijn (ik dacht aan de energie van massalose deeltjes zoals fotonen te berekenen door
\(E=hv\)
, en de uitdijing van het heelal moet er ook in? dus er zal wel een t in moeten verwerkt worden) , maar er moet toch een of andere manier zijn dat wij hiervoor een formule kunnen opstellen? Tja, ik kan als 13-jarige ook niet alles.. Misschien kunnen jullie helpen?
Als jullie vragen hebben, suggesties hebben, ideën hebben, zin hebben om de bende om ver te werpen, kom maar! :eusa_whistle:
Haha, een beetje hypocriet, ik zeg eerst dat het geen zin heeft, dan toch maar proberen een formule te maken? Anyway, voor de mensen die wel zin hebben om dit te berekenen. En om te zien wat voor vlees wij in de kuip hebbben hier?
Who knows...
Groetend,
Niek
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.