Puzzel Puzzels
Xardas
Artikelen: 0

Re: [Religie] Het grote religie topic

Satanisme heeft niets te maken met wel of niet in een god geloven.

http://www.warriorofsatan.nl/modules.php?n...e&pid=12&page=1

Bekijk vooral de Verklaringen, de Zonden, de Regels der Aarde, de Levenswijze, het 'ik ben de vijand' en het 'in mijn naam'.

ads

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

noortje

ik vind het erg jammer dat opnieuw je eigen religie als het enige juiste voorstelt en anderen worden afgekraakt.

voor heel wat dingen die je aanhaald uit verdeding (waarom je je perce wilt verdedingen vraag ik me ook af of ik moet het verkeerd geinterpreteerd hebben) kan er ook opnieuw iets daartegen aangehaald worden. en zo zitten we in een oneindige cirkel, zeker als satanisten opnieuw in de verdediging gaan na deze "aanval".

waarom is het zo moeilijk om te zien dat jouw geloof niet perce het hoogste staat of het beste is, maar dat er ook anderen zijn die iets anders geloven wat in jouw ogen slechter is, maar voor hen beter.

Ieder mens is anders, ook in de opvulling wat jullie god en jezus en satan noemen.

voor jou bestaat satan niet en moet dus dat boek weg.

voor mij bestaan beiden niet, maar ik zeg toch ook niet: doe beide boeken weg.
Magiër? klinkt als een gochelaar. Wie geloofd daar nu in? Betekend dit met beide benen op de aarde staan?
waarom zouden mensen daar niet in mogen gloven, maar wel dat god een aardse vrouw zwanger gemaakt heeft of dat jezus uit de doden is verrezen en ga zo maar door.
Als u toch vanplan bent om een bijbel te gaan lezen, kunt u beter beginnen aan de 'Goede' bijbel. Zodat u zeker weet dat u op de 'goede' weg bent. De 'Goede' bijbel helpt u bij het nemen van 'goede' beslissingen. En een 'Goede' oorzaak, leidt tot 'Goede' gevolgen
Opnieuw een mooi staaltje van het "wij zijn de beste en enigste ware geloof". Voor jou is dit misschien het goede of de goede weg, maar waarom zou dat voor iedereen zo zijn? We zijn allemaal verschillend, waarom zouden we dan allemaal hetzelfde zijn op geloofsgebied? als voor jou de bijbel goed is, lees jij hem dan. Als voor iemand anders dat een satanistische bijbel is of de koran of talmoed of wat dan ook, laat die hem dat dan lezen. iedereen heeft toch het recht om uit te zoeken welk geloof of godsinvulling bij hem of haar past?
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Xardas

Reactie op een aantal quotes van Leuke Gast:

Het Christendom heeft mensen onderdrukt en onderdrukt nog steeds mensen.

Een Christen zal iemand niet nemen zoals hij is, maar zal zijn geloof proberen op te leggen en de niet-gelovigen zien als verdwaalde schapen.

De Bijbel vindt dat Satan wel bestaat, ook de Islam kent een Satan en zo nog velen meer. In zijn naam is nog nooit een oorlog gevoerd. In naam van het zogenaamde ‘heilige’ wel.

De christelijke god accepteert alleen christenen, de rest gaan naar de hel.

Hoezo zijn alle mensen gelijk?, ik kan harder rennen dan mijn broertje, ik ben dus beter op dat gebied.

Lees het scheppingsverhaal nog eens, vooral het laatste stukje waar de positie van Eva (als representatie van DE vrouw) duidelijk naar voren komt.

We willen Christelijke waarden die leiden tot achterstelling van het individu hinderen.

Satanisme gelooft niet, de Satanist gelooft helemaal niets, de Satanist test en onderzoekt en veronderstelt vervolgens.

Ja, ik vind geluk, trots, welzijn, macht enz. in het Satanisme.
Anonymous

ik vind het erg jammer dat opnieuw je eigen religie als het enige juiste voorstelt en anderen worden afgekraakt.
Als ik niet achter mijn eigen religie sta dan zou ik hierin niet geloven. Maar door mijn ervaring weet ik zeker dat God bestaat. Ik zie me zelf niet als gelovige, ik zie mezelf als iemand die geconstateerd heeft dat God werkelijk bestaat.

In ogen van een satanist zullen mijn opmerkingen wel als afgekraakt beschouwd worden. Echter is mijn bedoeling zeker niet om het satanisme af te kraken. Mijn bedoeling was om de punten van het satanisme te vergelijken met de punten zoals God werkt. Wat het juiste geloof is moet een mens zelf beoordelen / kiezen. Ik zal niet beweren dat andere religie niet bestaan.
voor heel wat dingen die je aanhaald uit verdeding (waarom je je perce wilt verdedingen vraag ik me ook af of ik moet het verkeerd geinterpreteerd hebben) kan er ook opnieuw iets daartegen aangehaald worden. en zo zitten we in een oneindige cirkel, zeker als satanisten opnieuw in de verdediging gaan na deze "aanval".
Inderdaad, het zal een eindeloze discussie worden, en hopelijk met een 'Goede' afloop. De vraag is op wat voor afloop hoopt een satanist?
waarom is het zo moeilijk om te zien dat jouw geloof niet perce het hoogste staat, maar dat er ook anderen zijn die iets anders geloven wat in jouw ogen slechter is, maar voor hen beter.
Volgens staat op de hoogste plaats andere mensen 'gelukkig' te maken. En dat doe je niet door onwaarheid, ontrouw, oneerlijk, ondeugelijk te beminnen.

Dat doe je wel door waarheid, trouw, eerlijk, deugelijk te beminnen.

Welke geloof daar geschikt voor is mag ieder zelf bepalen/kiezen.
Ieder mens is anders, ook in de opvulling wat jullie god en jezus en satan noemen.
inderdaad, omdat ik niet in satan geloof.
voor mij bestaan beiden niet, maar ik zeg toch ook niet: doe beide boeken weg.
Dat is jou keuze. Net als mijn keuze de satan-bible niet open te doen.
Magiër? klinkt als een gochelaar. Wie geloofd daar nu in? Betekend dit met beide benen op de aarde staan?
De site heeft het eerst over een religie waar men met beide benen op de aarde staat.

en vervolgens begint men over Magiërs. Als je over een Magiër begint, vraag ik me toch wel sterk af, of je dan nog wel met beide benen op de grond staat.
waarom zouden mensen daar niet in mogen geloven, maar wel dat god een aardse vrouw zwanger gemaakt heeft of dat jezus uit de doden is verrezen en ga zo maar door.
Dat mogen ze wel, maar dan moeten ze geen tegenstrijdige dingen beweren.

God laat wel mensen zweven:

http://www.drugsweb.nl/drugsweb235.asp
Leuke gast

Het Christendom heeft mensen onderdrukt en onderdrukt nog steeds mensen.
Is dat zo? kijk deze site maar eens aandachtig:

http://www.legerdesheils.com/
Een Christen zal iemand niet nemen zoals hij is, maar zal zijn geloof proberen op te leggen en de niet-gelovigen zien als verdwaalde schapen.
Iedereen is vrij in om zijn geloof te kiezen. Iederen is welkom bij God. Ik probeer niemand iets op te leggen, ik meld alleen mijn ervaring en mijn standpunt, een vrijheid van menings-uiting..
De Bijbel vindt dat Satan wel bestaat, ook de Islam kent een Satan en zo nog velen meer. In zijn naam is nog nooit een oorlog gevoerd. In naam van het zogenaamde ‘heilige’ wel.
Is dat dan wel dezelfde satan als uit het satanisme? Dus het satanisme kent ook de bijbel? Streeft satanisme naar het 'Goede'? Onderkent satanisme het bestaan van een 'ziel'?
De christelijke god accepteert alleen christenen, de rest gaan naar de hel.
? Jezus is aan het kruisgestorven, de hemel poorten zijn open voor iedereen. Het satan heeft de hel geschapen. Iets waar ik niet in geloof.
Xardas schreef:Hoezo zijn alle mensen gelijk?,

ik kan harder rennen dan mijn broertje, ik ben dus beter op dat gebied.
Wat bedoel je daar precies mee?

Het goede wordt beloond. We zijn allemaal Gods kinderen.
Lees het scheppingsverhaal nog eens, vooral het laatste stukje waar de positie van Eva (als representatie van DE vrouw) duidelijk naar voren komt.
kun je me dat uitleggen.
We willen Christelijke waarden die leiden tot achterstelling van het individu hinderen.
Dus jullie willen het 'Geluk' verhinderen? Waarom laten jullie de Christenen niet in hun waarde? Waarom moeten jullie iets verhinderen?

Een Christen ziet God als verrijking. Waarom moeten willen jullie de verrijking verhinderen? Ieder mag toch zijn eigen geloof bezitten?
Satanisme gelooft niet, de Satanist gelooft helemaal niets, de Satanist test en onderzoekt en veronderstelt vervolgens.
Als je in 'niets' geloofd, heb ik gelijk dat satan niet bestaat. Je hebt het over een levenswijze? Heb je ook echt iets bovennatuurlijks ondervonden?
Ja, ik vind geluk, trots, welzijn, macht enz. in het Satanisme.
jij vind geluk in macht? Men kan alleen macht bezitten door mensen te onderdrukken. Macht neemt vrijheid af van de mens.

God geeft vrijheid!
noortje

In ogen van een satanist zullen mijn opmerkingen wel als afgekraakt beschouwd worden
dan moet ik je teleurstellen, want ik ben geen satanist. vind het gewoon jammer dat je je eigen geloof altijd wil opdringen.
noortje schreef:

dus mensen die wel in satan geloven mogen volgens jou geen boek hebben. mensen die in god geloven wel?
De site heeft het eerst over een religie waar men met beide benen op de aarde staat.

en vervolgens begint men over Magiërs. Als je over een Magiër begint, vraag ik me toch wel sterk af, of je dan nog wel met beide benen op de grond staat.
dat hangt er vanaf wat je onder magie verstaat. Ik heb er geen idee van hoe satanisten het invullen, maar voor wicca's is magie vaak gewoon een beleving van de natuur: bv een mooie zonsondergang (cf een vriend van me)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
woutersmet

Ach, laat de mensen toch :shock: Er zullen er altijd een boel zijn die geloven in God, Hekserij, de Biostabiel, mensen die contact hebben met het hiernamaals en weet ik nog niet wat. Het is nu eenmaal eigen aan de mens dat hij steeds op zoek gaat naar een zekere zingeving in zijn leven... En waar men die zingeving vindt, dat verschilt van mens tot mens.

Wie zijn wij wetenschappers om van zo'n mensen te eisen dat ze even rationeel door het leven gaan als wij? Laat ons hen gewoon een plezier doen, nieuwe dingen uitvinden voor hen en iedereen, en genieten van de verklarende schoonheid van een wetenschappelijke theorie, zoals zij genieten van de schoonheid van Gods wonderen. Ieder zijn ding zeg ik!
Xardas

Ik heb er geen idee van hoe satanisten het invullen
Ruwweg wordt het ingevuld door Lage (Praktische Psychologie) en Hoge (Intellectuele Decompressie) Magie.
Leuke gast

dan moet ik je teleurstellen, want ik ben geen satanist. vind het gewoon jammer dat je je eigen geloof altijd wil opdringen.
Ik heb voor mijn ervaring met God, ook de theorie gehad dat een mens geen ziel heeft.

Ik vertel enkel ervaringen mijn met God.

Net als jullie opmerkingen geven over mijn evaring en gedachte, geef ik hier ook opmerkingen over.

Verder heb ik hier geen bedoeling mee, ik vind het erg interessant om over zoiets de discusseren. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn, dan zou er ook geen discussie meer zijn.
dus mensen die wel in satan geloven mogen volgens jou geen boek hebben. mensen die in god geloven wel?
Jij stelde als eerste voor, om beide boeken weg te doen.

Iedereen van ons mag het boek kiezen wat hij zelf wil.
Ruwweg wordt het ingevuld door Lage (Praktische Psychologie) en Hoge (Intellectuele Decompressie) Magie.
Dit klinkt niet echt naar iets waar men mensen gelukkig mee kan maken. :shock:
noortje

dit zijn mijn exacte woorden:

voor mij bestaan beiden niet, maar ik zeg toch ook niet: doe beide boeken weg
dit heb jij ervan gemaakt
Jij stelde als eerste voor, om beide boeken weg te doen.

Iedereen van ons mag het boek kiezen wat hij zelf wil.
dit zegt genoeg, denk ik.
Xardas schreef:

Dit klinkt niet echt naar iets waar men mensen gelukkig mee kan maken
dat zou ik niet kunnen zeggen aan de hand van 1 zin.
roosje

ik heb weer iets leuks om over na te denken.

hoe zou de wereld eruitzien zonder enkele vorm van religie?

ik zeg eerlijk zou het niet weten kom er wel eens op trug als ik het wel weet
John

woutersmet schreef:Ach, laat de mensen toch   :shock: Er zullen er altijd een boel zijn die geloven in God, Hekserij, de Biostabiel, mensen die contact hebben met het hiernamaals en weet ik nog niet wat. Het is nu eenmaal eigen aan de mens dat hij steeds op zoek gaat naar een zekere zingeving in zijn leven... En waar men die zingeving vindt, dat verschilt van mens tot mens.  

Wie zijn wij wetenschappers om van zo'n mensen te eisen dat ze even rationeel door het leven gaan als wij? Laat ons hen gewoon een plezier doen, nieuwe dingen uitvinden voor hen en iedereen, en genieten van de verklarende schoonheid van een wetenschappelijke theorie, zoals zij genieten van de schoonheid van Gods wonderen. Ieder zijn ding zeg ik!
Er zijn mensen die rationeel overtuigd zijn dat God er moet zijn.
noortje

roosje schreef:ik heb weer iets leuks om over na te denken.

hoe zou de wereld eruitzien zonder enkele vorm van religie?

ik zeg eerlijk zou het niet weten kom er wel eens op trug als ik het wel weet
mocht er nooit een vorm van religie zijn geweest, dan zou er niet veel terecht gekomen zijn van de mensheid. religie is begonnen als iets om dingen toe te schrijven die men niet kon verklaren. Men begon dus na te denken waarom het bv bliksemde. Eerst kon men het niet verklaren en schreef men er god aan toe. daarna zijn er heel wat mensen geweest die verder erover nadachten en tot een meer wetenschappelijke en juiste conclusie kwamen. Religie is dus de eerste stap tot de verklaring van onverklaarbare zaken :shock:

mocht heden ten dage religie afgeschaft worden dan zouden er heel wat minder oorlogen zijn, maar langs de andere kant zijn er velen die leven voor hun godsdienst of hoop eruit putten. Wat er met die laatste groep zou gebeuren weet ik niet.
John

Ik denk dat er zelfs meer oorlogen zullen zijn. Geloven worden altijd voor het karretje gespannen om zo mensen te manipuleren en te laten strijden voor hun geloof. Als ze dat niet met het geloof kunnen doen ze het wel op een andere manier. En als niemand gelooft vervagen de normen en waarden dus dan zal een uiteindelijke oorlog nog wreder zijn.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Leuke gast

mocht er nooit een vorm van religie zijn geweest, dan zou er niet veel terecht gekomen zijn van de mensheid. religie is begonnen als iets om dingen toe te schrijven die men niet kon verklaren. Men begon dus na te denken waarom het bv bliksemde. Eerst kon men het niet verklaren en schreef men er god aan toe. daarna zijn er heel wat mensen geweest die verder erover nadachten en tot een meer wetenschappelijke en juiste conclusie kwamen. Religie is dus de eerste stap tot de verklaring van onverklaarbare zaken :shock:
Ik ben het helemaal met je eens, ik denk dat de mens inderdaad ook 'God' ooit wetenschappelijk zullen ondekken, en kunnen veklaren. Ondanks zullen er altijd mensen blijven die niet in 'God' geloven. De mensen zullen 'God' beschouwen als een vastgesteld feit.
mocht heden ten dage religie afgeschaft worden dan zouden er heel wat minder oorlogen zijn, maar langs de andere kant zijn er velen die leven voor hun godsdienst of hoop eruit putten. Wat er met die laatste groep zou gebeuren weet ik niet.
Iemand die in God geloofd zal nooit oorlog voeren.

Jezus voerde geen oorlog,

Jezus is ons voorbeeld.

Dus hoe kan iemand die in hemelsnaam geloofd in Jezus, oorlog voeren?

Een ziel is uniek, waarom zou iemand die in Jezus/God geloofd deze unieke ziel van deze wereld willen verwijderen?

Het mooie aan een ziel is dat deze uniek is. Daarom is ieder hier zo bijzonder.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!