Aangezien dit forum zeer veel topics omvat,is het toevallig,dat ik deze topic aantref met een verdediging van de Koran inzake de wijsheid/inspiraties die Mohammed (sstt) ervoer van zijn Schepper met betrekking tot de schepping van de aarde in zijn verschillende stadia.
Het is een heel uitvoerige zin,ik ga niet op de godsdienstoorlogtoer,maar wil alleen even aantippen dat er bij de Joden ook nog een boek werd geredigeerd door oa.Mozes(sstt) in een tijdperk ca. 1000 tot 1600 jaren voordat Mohammed(sstt) zijn religieuze inspiraties kreeg.
In dat boekwerk,genaamd het Oude Testament wordt een start gemaakt met het verhaal (boek) GENESIS,waarin zeer uitvoerig een scheppingsverhaal van de aarde met de levende materie en de hemel (het heelal) wordt omschreven.
Ik zou dus durven beweren dat de teksten in de Koran niet alle nova waren inzake de schepping,doch dat er eerder over gerept werd.
Verder durf ik te beweren,dat er wellicht door de antieke wijsgeren (oa.Grieken,Babyloniers,etc) ook al theorien,ideeen,etc over zijn gelanceerd/gedacht en mogelijk Mohammed(sstt) ook door hun gedachten/ideeen werd geinspireerd.
Het lijkt me niet wetenschappelijk om hier zo dogmatisch mee om te gaan vanuit Moslimzijde.
Puzzels