albert davinci
Artikelen: 0

Re: Christelijke school verbiedt lang haar bij jongens

Persoonlijk vind ik dat je wel godsdienst les mag geven, maar dat meot op alle scholen gebeuren, niet alleen op christelijke. voor de rest vind ik eerlijk gezegd dat school en godsdienst/ religie gescheiden moet zijn. Je bent op school om te leren, je religieuse opvoeding is de taak van je ouders, kerk/moskee/synagoge (en eventuele andere gebouwen die ik ben vergeten.. :) :) )
Dat ben ik met je eens.

Ik vraag me af hoe je de C stopt in bijvoorbeeld anw. Je kan met biologielessen respect voor de natuur stimuleren maar veel meer mogelijkheden zie ik toch niet.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Assassinator

Respect voor de natuur heeft nou niet echt iets met C te maken, het hele rentmeesterschap idee is grote onzin. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat in ANW willen stoppen zonder leugens te vertellen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Banana

Ze wilden volgens mij meer aandacht besteden aan het scheppingsverhaal tijdens ANW ofzo en minder aan de big bang...

Vandaar dat ik zei dat het een tweede godsdienst les zou worden... :)

Dat wordt gezegd.. ik vraag het me eerlijk gezegd zelf ook af... maar we zullen zien...
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
PdeJongh

Banana schreef:Ze wilden volgens mij meer aandacht besteden aan het scheppingsverhaal tijdens ANW ofzo en minder aan de big bang...

Dat wordt gezegd.. ik vraag het me eerlijk gezegd zelf ook af... maar we zullen zien...
Ik vind ANW meer bij de exacte vakken horen, en dus vind ik het logischer dat hun het verhaal van de Big Bang aanmoedigen :) Zelf heb ik geen van beiden te horen gehad vorig jaar bij ANW
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Assassinator

Helemaal niets aanmoedigen, gewoon de feiten laten zien. Dat betekent dus ook wat we niet weten laten zien.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Gijs

waar staar nou weer in de bijbel dat lang haar niet mag? En daatbij komt ook dat Jezus dan een zondaar is en dat zou ik best grappig vinden. Volgens mij staat dat niet in de bijbel hoor. Dat zou nergens op slaan. En zover ik weet was de bijbel geschreven door goeie denkers (voor die tijd dan). Maarja het laaste verhaal van de bijbel vind ik dus ook belachelijk.
Banana

Volgens mij staat er aan het begin van dit topic ergens iets over Paulus die vond dat de mensen hun haar af moesten knippen want... Zoiets...weet het niet meer :) :)
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
albert davinci

Banana schreef:Ze wilden volgens mij meer aandacht besteden aan het scheppingsverhaal tijdens ANW ofzo en minder aan de big bang...

Houd ons op de hoogte als je wilt :)

Ik vind dat interessant.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”