Ik probeer gewoon simpel te redeneren, ik ben ook maar een simpel mens.
Mijn zegen heb je. Dat gedrag heeft echter wel tot gevolg dat je overkomt als iemand zonder enig benul van natuurkunde.Ik probeer gewoon simpel te redeneren,
Leg een blokje op tafel. Ondanks dat er geen energie wordt omgezet (immers, er beweegt niets), is er wel een permanente kracht aanwezig (meerdere zelfs).Leg twee magneten met de N en Z polen naar elkaar in een U profiel, maar zet er een blokje tussen. Ondanks dat er op dat moment geen energie wordt omgezet (immers, er beweegt niets), is er wel een permanente kracht aanwezig op beide zijden van het blokje.
Ik wil gaarne even de aandacht vestigen op het feit dat je termen als 'simpel' en 'eenvoudig' gebruikt om dingen te veronderstellen die tegen alles ingaan wat we al weten. Als het werkelijk allemaal zo simpel is, waarom hebben die wetenschappers die daadwerkelijk studie hebben gedaan het dan zo lastig om dit simpele gebeuren aan te tonen?Even simpel voorgesteld
Er is een magnetisch veld, er loopt helemaal niks. Je 'waterrad' voorstel is een beetje als zeggen dat je gebruik moet kunnen maken van de helling van een berg (en dan bedoel ik van de helling zelf, niet van iets dat je van de helling af laat rollen).er lopen magenetische velden tussen de twee mageneten.
Er zijn meer gevallen waarbij je een permanent een kracht op beide zijden van een blokje kunt zetten.Leg twee magneten met de N en Z polen naar elkaar in een U profiel, maar zet er een blokje tussen. Ondanks dat er op dat moment geen energie wordt omgezet (immers, er beweegt niets), is er wel een permanente kracht aanwezig op beide zijden van het blokje.
En dat is dus exact hetzelfdeHet ging mij niet op een drukkracht op een voorwerp, maar om de wederzijdse kracht die magneetpolen op elkaar uitoefenen.
Dus als je twee identieke zakken zand neemt die elkaar aantrekken, dan denk jij dat de natuur een voorkeur heeft voor één van die twee zakken??Maar wat als de gravitatie nu eens niet symmetrisch is op de manier van "twee zakken zand van 1 kg trekken elkaar aan met een kracht.....etc..... ". Die symmetrie in de formule van Newton komt op mij nogal dogmatisch over en wordt steeds gehanteerd en geponeerd met een stelligheid waar ik sterke twijfels bij heb (eigenlijk nog wel iets sterker dan twijfel).