@Klazon, ik probeer hier wat dingen te poneren die misschien natuurkundige grondslagen kunnen zijn voor de 'verbeterde' geluidskwaliteit. Volgens mij is dat het waar jij nu al een pagina lang om vraagt.
Is het niet zo dat als je goedkope kabels hebt dat bij deze draden het koper dan snel en slordig getrokken wordt, waardoor er hier en daar kleine kabelbreukjes ontstaan. Bij een hifi-kabel (ik moet eerlijk bekennen dat ik ook erg dure kabels heb en een grote hifi-fiel ben) kan het misschien zo zijn dat dat procede netter gebeurt.
Verder kan ik me voorstellen dat bij mijn dure kabels wordt de + en - ader door afstand van elkaar gescheiden, ik kan me voorstellen dat de magnetische velden opgewekt door de stroom weer electrische wervel stroompjes kunnen opwekken bij de andere ader.
Audio kabels zijn volgens mij voornamelijk gewoon dikker. Ik geloof zelf niet in de richtingsverkeer kabels, vanuit alles wat ik heb geleerd over electromagnetisme en superpositie vind ik dat wel zo'n kul verhaal.
Misschien dat Audio kabels op een bepaalde manier gevlochten worden en in combinatie met wat overig metaal, dat de kabel flexibeler is en dat er per bocht die erin gelegd wordt er minder kabelbreuken zullen zijn.
@Get: Ik vind het persoonlijk wat vervelend dat je erg veel drogredenen in je tekst gebruikt.
en dat is uiteraard onjuist
(uiteraard is in een discussie zinloos, je zou ook kunnen zeggen mijns inziens. Dit soort dingen zeg je best vaak, en nou moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het leest een beetje vervelend, en het zijn discussie technieken. (opmerkingen in de categorie: Je moet wel een ontzettende loser zijn als je niet weet dat of elk weldenkend mens vind...)
Ik denk dat dit een heel vergelijkbare discussie is met grammafoonplaat vs cd die je al even aanhaalde (laten we die beerput in godsnaam niet in dit topic opentrekken), de ene helft zegt dat kan je niet horen dat verschil, want wij kunnen niet zoveel sampelen met onze oren, de andere helft zegt nee het klinkt veel warmer. (volgens mij ga jij voor de grammafoonplaat en ik voor de cd) Het is gewoon wat je gewend bent en fijn vind.
Verder ben ik het met Brinx eens, ik denk niet dat jullier eruit gaan komen. Klazon is geinteresseerd in of er ook een wetenschappelijk electronisch verschil tussen al die kabels zit, en jij wilt hem overtuigen dat het beter klinkt, wat hij niet kan testen en jij kan niet met wetenschappelijke onderbouwing komen, dus dan is er volgens mij een pat stelling.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.