Puzzel Puzzels
The Don
Artikelen: 0

Re: Ontvoerd worden door aliens

Ann schreef:volgens mijn is het een mythe want het is nooit wetenschappelijk bewezen...  of wel ;)   :?:   :shock:
Ik zou eerder zeggen dat de wetenschap het nog niet heeft kunnen verklaren, dan dat het mythe is.

Het feit dat jij pijn kan voelen en na kan denken, is ook nooit wetenschappelijk bewezen of verklaard. Is dit dan ook een mythe?
Hoe kom je erbij dat pijn nooit wetenschappelijk bewezen is? Waarom kom je altijd met dit soort onzinnige vergelijkingen om een argument te versterken? Dit soort opmerkingen werken alleen maar averechts ben ik bang.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

p__

Hoe kom je erbij dat pijn nooit wetenschappelijk bewezen is? Waarom kom je altijd met dit soort onzinnige vergelijkingen om een argument te versterken? Dit soort opmerkingen werken alleen maar averechts ben ik bang.
Pijn is een ervaring van het bewustzijn.

Het bewustzijn is onverklaard en onbewezen.

Maar goed, als jij denkt dat pijn wetenschappelijk bewezen is, toon dit dan maar.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Daan Hoffmans

Iets dergelijks bewijzen is net zoiets als bewijzen dat "mensen rood als rood waarnemen, en niet als groen".

Zoiets heeft geen wetenschap nodig, iedereen kan het immers aan den lijve (letterlijk in dit geval) ondervinden.
p__

Hier een artikel over graancirkels:

http://www.bocabeacon.com/story.htbml?number=773
One of the circles, actually a rectangle, which appeared in 2001 appears to be a reply to a coded message, which scientists searching for extraterrestrial life beamed into space from a large radiotelescope in 1974. Others are even stranger.

Albright, a NASA engineer who was a program manager for the Hubble Space Telescope, described how he read about the circles in a science magazine, shortly after they were first noticed in the early 1980s.

That's not when they began, however. Albright showed a slide of a 17th-century pamphlet which illustrated the circles being made by "the mowing devil of Hartfordshire," complete with horns and tail.
Albright divides the circles into two categories, "human construction" and "mysterious construction." While some have admittedly been the work of human hoaxers and artists, not all can be dismissed so easily.

The "mysterious" circles have several unique features no one has yet been able to duplicate. They produce strange psychological and physical effects on humans and animals who enter them.

The plants in the circles are bent, not broken, and often have their seed heads intact. They are woven, and appear to have been subjected to controlled heating.

Genuine circles possess electromagnetic fields strong enough to damage a computer or a digital camera. These fields persist after the crops have been mown, and may actually precede the circle's formation, Albright said.

Then there are the microscopic spheres of iron, which appear to have been refined from the soil itself by the circle formation process.
On July 8, 1996, a huge, complicated design appeared in moments in broad daylight near Stonehenge. Its formation was observed by small plane pilots.

"That was a turning point in my thinking," Albright said.

In a question-and-answer period afterward, audience members said they couldn't believe that no government or scientific agency isn't studying this phenomenon. Albright attributes their ignorance to denial. "It's outside their specialty," he said. "They're not paid to investigate this. A 'crackpot' mentality is applied to it."
Ik ga trouwens maar eens een cropcircle topic maken, want dit past niet echt in een alien-abduction topic.
p__

Dit zijn vreemde ervaringen die ook door ontvoerde mensen gemeld worden:
• Sporadic, often very specialized memory impairment.

• Spontaneous episodes of invisibility.

• Passing through physical obstacles that the experiencer is on a collision course with.

• Spontaneous episodes of dissociation producing a gap in consciousness; a unique sense of non-existence that feels like you have slipped into some other plane of reality for a time. This should be differentiated from functioning on 'automatic pilot.'

• Simultaneous awareness of events or objects in multiple planes of reality; a variation on the dissociation (above) in which consciousness remains functional in several dimensions simultaneously.

• Free-fall for a long distance with no injuries. For example, falling from a cliff or an airplane and being drawn gently toward the Earth as though encapsulated in a reduced gravitational field.

• Encountering two dimensional objects which behave like three dimensional objects.

• Full, unobstructed view of a luminous, glowing sphere that should be partially hidden by trees or shrubs. However, the trees or shrubs seem not to exist between the object and the viewer.

• Materialization and dematerialization of objects in the environment.

• Feeling an emotional, spiritual, or psychological 'alien state' either telepathically, empathetically, or remembered on your own.

• Rearrangement of objects in the environment to effect a sudden, miraculous rescue of a person.

• Frequent occurrence of striking synchronicities.

• Consciously remembering UFO related material by reliving the incident through any of the senses or abstract conceptualization, as though it were happening at the moment.

http://www.alienjigsaw.com/Part_III/MaryKerfoot3.html
Zoals je ziet, zijn zulke ervaringen bijna te bizar en schokkend voor woorden. Volgens mij moeten die mensen het ervaren alsof de hele realiteit aan het afbrokkelen is.
The Don

Ik vindt het wel opvallend dat die personen die een "alien abduction" hebben mee gemaakt stuk voor stuk niet de meest stabiele persoonlijkheden hebben. Vaak zijn het eenzame mensen met een niet al te succesvol leven en bijna altijd hebben ze een traumatische ervaring meegemaakt in hun leven. Je ziet dit ook veel bij mensen die een Maria ervaring gehad hebben of die "Het Licht" gezien hebben. In de psychologie is dit een verschijnsel dat "onbewust vluchtgedrag" genoemd wordt en dit is een zeer veel voorkomend verschijnsel bij trauma's.
p__

Ik vindt het wel opvallend dat die personen die een "alien abduction" hebben mee gemaakt stuk voor stuk niet de meest stabiele persoonlijkheden hebben.
Bron?

Of heb je dat zelf verzonnen?
Veertje

Nog even over die snel bewegende lichten in de lucht (geen vliegtuig want ze maakten te snelle, scherpe bochten). Ik zie hier thuis bij ons in de buurt wel eens reflecties van autolichten in de lucht, luchtspiegelingen dus.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Veertje

Ik denk trouwens dat mensen over het algemeen niet af te brengen zijn van wat ze willen geloven. Allerlei sites van het Internet aan te voeren als "bewijs" is niet erg nuttig, daar algemeen bekend is dat het Internet zowel juiste informatie bevat als ook verschrikkelijke onzin. Zie daar maar uit te vissen wat nu de "goede" informatie is. Vooral bij onderwerpen zoals deze. :wink:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
p__

Nog even over die snel bewegende lichten in de lucht (geen vliegtuig want ze maakten te snelle, scherpe bochten). Ik zie hier thuis bij ons in de buurt wel eens reflecties van autolichten in de lucht, luchtspiegelingen dus.
Over welke lichten heb je het?

En beschrijf eens hoe die reflecties van autolichten er uit zien?
p__

Ik denk trouwens dat mensen over het algemeen niet af te brengen zijn van wat ze willen geloven. Allerlei sites van het Internet aan te voeren als "bewijs" is niet erg nuttig, daar algemeen bekend is dat het Internet zowel juiste informatie bevat als ook verschrikkelijke onzin. Zie daar maar uit te vissen wat nu de "goede" informatie is. Vooral bij onderwerpen zoals deze.  :wink:
Daarom gebruik ik ook vaak wetenschappelijke bronnen en officiële bronnen.

En soms kom je ook bronnen tegen waarop betrouwbare ooggetuigen staan, zoals piloten, politie, luchtmachtpersoneel, radarpersoneel, astronauten, etc. (tenminste, waarvan men over het algemeen verwacht dat ze niet massaal liegen, zoals dit bij 'gewone' ooggetuigen aangenomen wordt ("het kan niet, dus ze liegen")).

Zie hier bijvoorbeeld een geval waarbij 5 politiemannen en nog meer burgers een UFO zagen(het is een reconstructie):

http://www.darrylbarkerproductions.com/EOR...eview%20DSL.wmv

Ik heb het trouwens hier over UFOs, dus niet zozeer over buitenaardse ontvoeringen. Er zijn enkele wetenschappelijke onderzoeken geweest naar het ontvoeringsfenomeen, welke als resultaat hebben dat er nog geen verklaring voor gevonden kan worden. Dit laat zowel de mogelijkheid van buitenaardsen open, als de mogelijkheid dat één of andere bizarre geestesziekte in meerdere personen tegelijk levensechte identieke hallucinaties opwekt.

Ook zijn er onderzoekers van Harvard die zich verdiept hebben in het fenomeen, vervolgens heiligd overtuigd werden van het bestaan van aliens, en hierdoor nu niet meer serieus worden genomen.
Zirkon

Ik moet altijd toch eens glimlachen als ik topics zoals deze lees (no offense). Wat is de mens toch creatief denk ik dan (still no offense eh)

Toen ik een +/- 16 jaar was heb ik samen met mijn een groepje vriendjes zelf nog een kast met X-files gemaakt waarin alles wat we vonden over abduction en alien-theories, cropcircles enzovoort..., bijhielden en indien mogelijk ter plekke gingen kijken! We heetten de Ghostbusters ;) (originaliteit was ons motto duidelijk niet)

Ik herinner me het als een onschuldig spel, waar we veel plezier aan beleefden maar herinner me ook dat we nooit een sluitend bewijs vonden uit eerste bron (ooit sliepen we zelf in een zogenaamd bespookt huis :?: ) . Ik durf niet 100% beweren dat al dergelijke zaken nu ontsproten zijn aan de menselijke fantasie, wie weet zit er waarheid in maar untill ik iets voel, echt onverklaarbaar zie met my very eyes, neem ik niet iets zomaar aan..

een leuke anekdote min of meer in het verlengde van de topic is het volgende:

Enkele jaren geleden stond ik op om 3 uur s nachts om naar het toilet te gaan tot plots (mijn huis is enorm open , met veel en grote ramen) ik in de tuin in het donker een blauwachtig uitziend vreemd wezen zie staan die met een onaards uitziende tred op zijn gemak vooruitgaat! Verstijfd van de schrik sluip ik terug mijn kamer in, en maak mijn vriendin wakker, sissend dat er een alien in onze tuin ronddoolt en zoek snel mijn bril (mijn zicht is redelijk wazig zonder).

Eenmaal terug bleek dat het om een grote blauwe reiger ging die zich kwam voeden aan de vissen in onze vijver :shock: ;) ....
p__

Ik moet altijd toch eens glimlachen als ik topics zoals deze lees (no offense). Wat is de mens toch creatief denk ik dan (still no offense eh)

Dus, wat is je verklaring van het geval dat in het eerste bericht van dit topic gemeld wordt?
The Don

The Don schreef:Ik vindt het wel opvallend dat die personen die een "alien abduction" hebben mee gemaakt stuk voor stuk niet de meest stabiele persoonlijkheden hebben.
Bron?

Ik vind het buitengewoon jammer dat er toch een gebrek aan zelfkritiek te bespeuren valt als het gaat om bewijsvoering mbt dit onderwerp.

Ik ging er vanuit dat bekend was dat deze "alien abductions" een goed onderzocht psychologisch fenomeen waren maar uit sommige posts blijkt dat er toch mensen zijn die er werkelijk in geloven. Misschien krijg je door onderstaande links toch een duidelijker beeld van de psychologische kant van het verhaal.

http://www.abc.net.au/science/news/stories/s786169.htm

http://cms.psychologytoday.com/articles/in...002.xml&print=1

http://www.kuro5hin.org/story/2002/9/1/14038/46155

http://www.sc.maricopa.edu/sbscience/psy26...ays/essay9.html

Bartholomew, R. E., Basterfield, K., & Howard, G. S. (1991). UFO abductees and contactees: Psychopathology or fantasy proneness? Professional Psychology: Research and Practice, 22, 215-222.

Baumeister, R. F. (1989). Masochism and the self Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Brown, D. (in press). Pseudomemories, the standard of science and the standard of care in trauma treatment. American Journal of Clinical Hypnosis.

Brown, D. P., & Fromm, E. (1986). Hypnotherapy and hypnoanalysis. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Bullard, T. E. (1989). Hypnosis and UFO abductions: A troubled relationship. Journal of UFO Studies, 1, 3-40.

Carlson, N. R. (1994). Physiology of behavior (5th ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.

Carpenter, J. (1993, July). Multiple participant abductions. Paper presented at the UFO Research Conference, Seattle.

Carpenter, J. (1994). Resolution of phobias from recall of abductions. In A. Pritchard, D. E. Pritchard, J. E. Mack, P. Kasey, & C. Yapp (Eds.), Alien discussions: Proceedings of the Abduction Study Conference (pp. 367-368). Cambridge, MA: North Cambridge Press.

Davies, J. M., & Frawley, M. G. (1994). Treating the adult survivor of childhood sexual abuse. New York: Basic.

Herman, J. L. (1992). Trauma and recovery. New York: Basic.

Hopkins, B. (1987). Intruders: The incredible visitations at Copley Woods. New York: Random House.

Jacobs, D. M. (1992). Secret life: Firsthand documented accounts of UFO abductions. New York: Simon & Schuster.

Loftus, E., & Ketcham, K. (1994). The myth of repressed memory. New York: St. Martin's.

Lynn, S. J., & Rhue, J. W. (1990). Hypnotic involuntariness: A social cognitive analysis. Psychological Review, 97, 169-184.

Mack, J. E. (1995). Abduction: Human encounters with aliens (Rev. ed.). New York: Ballantine.

Miller, J. G. (1994). Medical procedural differences-Alien vs. human. In A. Pritchard, D. E. Pritchard, J. E. Mack, P. Kasey, & C. Yapp (Eds.), Alien discussions: Proceedings of the Abduction Study Conference (pp. 59-61). Cambridge, MA: North Cambridge Press.

Ring, K., & Rosing, C. J. (1990). The Omega Project: A psychological survey of persons reporting abductions and other UFO encounters. Journal of UFO Studies, 2, 59-98.

Rodeghier, M. (I 994a). Evidence for abuse among abductees. In A. Pritchard, D. E. Pritchard, J. E. Mack, P. Kasey & C. Yapp (Eds.), Alien discussions: Proceedings of the Abduction Study Conference (pp. 338-341). Cambridge, MA: North Cambridge Press.

Rodeghier, M. (1994b). A set of selection criteria for abductees. In A. Pritchard, D. E. Pritchard, J. E. Mack, P. Kasey, & C. Yapp (Eds.), Alien discussions: Proceedings of the Abduction Study Conference (pp. 22-23). Cambridge, MA: North Cambridge Press.

Rodeghier, M., Goodpaster, J., & Blatterbauer, S. (199 1). Psychosocial characteristics of abductees: Results from the CUFOS Abduction Project. Journal of UFO Studies, 3, 59-90.

Spanos, N., Cross, P., Dickson, K., & DuBreuil, S. (1993). Close encounters: An examination of UFO experiences. Journal of' Abnormal Psychology, 102, 624-632.

Stolorow, R. 0. (1992). Context of being: The intersubjective foundation of psychological life. Hillsdale, NJ: The Analytic Press.

Strieber, W. (1986). Pain. In D. Etchison (Ed.), Cutting edge (pp. 269-290). New York: Doubleday.

Strieber, W. (1987). Communion: A true story. New York: Avon.

Terr, L. (1994). Unchained memories: True stories of traumatic memories lost and found. New York: Basic.

Uyeda, S. (1971). The new view of the Earth (M. Ohnuki, Trans.). San Francisco: Freeman.

van der Kolk, B. A. (1987). The psychological consequences of overwhelming life experiences. In B. A. van der Kolk (Ed.), Psychological trauma (pp. 1-30). Washington, DC: American Psychiatric Press.

van der Kolk, B. A. (1994). The body keeps the score: Memory and the evolving psychobiology of posttraumatic stress. Harvard Review of Psychiatry, 1, 253-265.

Westrum, R. (1982). Social intelligence about hidden events. Knowledge: Creation, Diffusion, Utilization, 3, 3 82.

Wilson, J. P. (1990). Post-traumatic stress disorder (PTSD) and experienced anomalous trauma (EAT): Similarities in reported UFO abductions and exposure to invisible toxic contaminants. Journal of UFO Studies, 2, 1-17.

Wilson, S. C., & Barber, T. X. (1978). The Creative Imagination Scale as a measure of hypnotic responsiveness: Applications to experimental and clinical hypnosis. American Journal of Clinical Hypnosis, 20, 235-249.

Wilson, S. C., & Barber, T. X. (1983). Inventory of Childhood Memories and Imaginings. Framingham, MA: Cushing Hospital.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

p__

p schreef:
The Don schreef:Ik vindt het wel opvallend dat die personen die een "alien abduction" hebben mee gemaakt stuk voor stuk niet de meest stabiele persoonlijkheden hebben.
Bron?

Ik vind het buitengewoon jammer dat er toch een gebrek aan zelfkritiek te bespeuren valt als het gaat om bewijsvoering mbt dit onderwerp.

Ik ging er vanuit dat bekend was dat deze "alien abductions" een goed onderzocht psychologisch fenomeen waren maar uit sommige posts blijkt dat er toch mensen zijn die er werkelijk in geloven. Misschien krijg je door onderstaande links toch een duidelijker beeld van de psychologische kant van het verhaal.
Je hebt dus geen bron en hebt het zelf verzonnen.

Geef dat dan gewoon toe ipv links te gaan spammen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!