Helly1975 schreef:[off-topic]
Ik heb nergens beweerd dat de intelligenter is dan ooit. Dat is een interpretatie van uw kant en nergens als zodanig uit mijn tekst te halen, dunkt me.
Ik stelde; dat de theorie van de evolutieleer zegt dat we door klimaatverandering duizenden jaren geleden gedwongen werden vlees (kadavers) te gaan eten. Dat dit als gevolg heeft gehad dat het darmkanaal, als herbivoor, waar we destijds over beschikten niet meer zolang hoefde te zijn. We evolueerden naar een omnivoor (nieuw soort). Dat hierdoor nog slechts een kleiner deel van onze hersenencapaciteit nodig was doordat we niet meer zoveel darmen en magen hoefden aan te sturen. Hierdoor konden we de extra hersenen capaciteit gebruiken voor het ontwikkelen van het denken. We ontwikkelden gereedschappen e.d. We evolueerden naar de Homo Erectus. De Homo-Erectus is de definitie van de huidige mens,. als soort, zoals u en ik.
Dit is weer een persoonlijke interpretatie van uw kant en compleet afhankelijk van wat u onder intelligentie verstaat. Schijnbaar is er volgens u een hoogte punt geweest in de menselijke intelligentie 70 jaar geleden, welke nu drastisch is afgenomen. Mijn eerste vraag wat bedoeld u met ons volk? De gehele mensheid?, de Nederlandse nationaliteit, Westerling, of één van de menselijke rassen?.
De stellige veronderstelling, dat volgens u, 70 jaar geleden, we piekten als volk, qua intelligentie, doet mij belanden in het jaar 1938. Het jaar waarin u constateert dat, na dit jaar, de intelligentie van ons volk drastisch is af genomen. Het veronderstelt tevens dat u bewust weet wat de toestand van ons volk, qua intelligentie, was van voor 1938.
Dit alles maakt me erg nieuwsgierig naar u leeftijd, welke definitie u hebt voor intelligentie, wat u bedoeld met ons volk, wat het dan is wat u doet constateren dat het na 1938 alleen maar drastisch achteruit is gegaan qua intelligentie.
[/off-topic]
Het spijt mij als ik U, mij en anderen ziek heb verklaard.
Dat had niet mogen gebeuren.
Ik heb als uitgangspunt voor de inhoud van mijn 70 levensjaren gekozen
voor de bepaling van de achteruitgang van de intelligentie
Had ik ook niet moeten doen.
Het vegetarisme kan bij diereneters geen goed doen.
Ik vind dat niet intelligent.
Dat het uitvinden van clusterbommen een bepaalde intelligentie vereist,
is in mijn optiek gespeend van de intelligentie waar ik op doel.
De tegenstand waar het vegetarisme er van langs krijgt in deze topic,
is niet mals.
Ik zelf beschouw dat als niet-intelligent.
Maar daar zult U het zeker niet mee eens zijn.
De Codex Alimentarius welke volgend jaar van kracht wordt,vertoont
mijn inziens een hoogmoedige achterlijkheid.
Zo denk ik dat kernenergie niet intelligent is, terwijl miljoenen mensen
menen dat kernenergiegebruik juist intelligent is.
In ons dagelijks brood wordt de deegverbeteraar E920-E921 toegevoegd.
Het betreft mensenhaar [ vaak haar van gevangenen] en varkenshaar,
Dat moslims varkenshaar in hun brood krijgen is politiek niet-intelligent.
Ik noem hier minimaal enkele zaken met betrekking tot mijn kijk
op intelligentiewaarden.
Mogelijk weet U mij nu ook on-intelligent te noemen.