Puzzel Puzzels
thermo1945
Artikelen: 0

Re: Wie ordent de informatie in onze hersenen?

Waarom zijn een een-ei-ige tweeling verschillend? Die zouden toch fysiek gezien op de zelfde manier selecties maken?
Elk vd twee individuen neemt gedurende zijn leven individueel informatie op uit de omgeving. Door die verschillende bronnen raken ze verschillend 'geprogrammeerd'.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Kjell

Dus wat jij bent, is jou herinnering?

Nope je herinnering is wat je bent.

Bekeken vanaf de flipside of life :D

O ja ik had jullie allemaal kortzichtig genoemd een tijdje terug, maar ik meende het niet :D
Wie niet slim is moet sterk zijn.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Leuke gast

Kjell schreef:Nope je herinnering is wat je bent.

Bekeken vanaf de flipside of life :D

O ja ik had jullie allemaal kortzichtig genoemd een tijdje terug, maar ik meende het niet :D
Maar ik kan toch zelf mijn interesses bepalen? Als ik mezelf op iets ga focussen bijvoorbeeld piano spelen, dan bepaal ik zelf welk soort informatie mijn hersenen te verwerken krijg. Als ik bijvoorbeeld van rock muziek hou, dan kan ik mijn hersenen trainen zodat ik deze soort muziek beter onthou. De mens maakt zelf een eigen beeld van zijn herinneringen.
Kjell

Maar ik kan toch zelf mijn interesses bepalen? Als ik mezelf op iets ga focussen bijvoorbeeld piano spelen, dan bepaal ik zelf welk soort informatie mijn hersenen te verwerken krijg. Als ik bijvoorbeeld van rock muziek hou, dan kan ik mijn hersenen trainen zodat ik deze soort muziek beter onthou. De mens maakt zelf een eigen beeld van zijn herinneringen.

Mensen drukken de toetsen van een piano in met een doelstelling voor ogen, meestal om mooie muziek te maken die al eens gehoord hebt, van kindsaf ben je gewend dingen te immiteren, met fouten, of verkenning van de piano in dit voorbeeld.

Je innitiele uitgang om piano te spelen is omdat je een stuk of sommige geluiden mooi vind.

Begin je nu compleet je eigen ding te spelen zonder ooit muziek gehoord te hebben, is dit omdat bepaalde geluiden bij bepaalde soorten mensen of dieren een stimulans geven in hun hersenen, die op hun beurt je ziel om het zo te zeggen, een goed gevoel geeft.

Nu je herinneringen zijn misschien niet wie je bent maar wel op dit moment.

http://www.youtube.com/watch?v=i9FxdTMJpIs

http://www.youtube.com/watch?v=22X-lpeHT3w

Volgens mij wordt het proces hier heel nauwkeurig beschreven en uitgelegd.

Technisch kunnen we niet los van onze herinneringen.

Of de grenzen van het lichaam waar we in leven.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Kjell

Kjell schreef:Mensen drukken de toetsen van een piano in met een doelstelling voor ogen, meestal om mooie muziek te maken die al eens gehoord hebt, van kindsaf ben je gewend dingen te immiteren, met fouten, of verkenning van de piano in dit voorbeeld.

Je innitiele uitgang om piano te spelen is omdat je een stuk of sommige geluiden mooi vind.

Begin je nu compleet je eigen ding te spelen zonder ooit muziek gehoord te hebben, is dit omdat bepaalde geluiden bij bepaalde soorten mensen of dieren een stimulans geven in hun hersenen, die op hun beurt je ziel om het zo te zeggen, een goed gevoel geeft.

Nu je herinneringen zijn misschien niet wie je bent maar wel op dit moment.

http://www.youtube.com/watch?v=i9FxdTMJpIs

http://www.youtube.com/watch?v=22X-lpeHT3w

Volgens mij wordt het proces hier heel nauwkeurig beschreven en uitgelegd.

Technisch kunnen we niet los van onze herinneringen.

Of de grenzen van het lichaam waar we in leven.

Deze grenzen kunnen verlegt worden door bvb drugs te gebruiken, bij hoge mate kan je hetzelfde doden effect gewaarworden als wanneer je dood gaat, Bvb je gebruikt Xtc, je hersenen lichten op tot een kerstboom...

Als je energie opwekking groot genoeg is en je neemt het juiste pad kan je een uitstulping van energie buiten je lichaam hebben die eigenlijk de pure essentie is van je bewustzijn.

Drugs brengen je lichaam in ongeveer dezelfde nood toestand dan wanneer je dood gaat.

Het probleem met druggebruikers is dat ze werkelijk en waarheid niet kunnen scheiden omdat ze niet helemaal in balans zitten met hun kennis ..

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!