StrangeQuark schreef:Een flink aantal biografien bij mij thuis, doen toch anders geloven. Verder heeft je eerste regel niet zoveel te maken met de tweede regel. Tachyonen zijn deeltjes die sneller gaan dan de lokale lichtsnelheid (komt wel voor hoor, zoek maar eens op chyrenkov straling) en gaan dus soms tegen het eerste postulaat in dat niets sneller kan dan de lichtsnelheid in vacuum en het tweede postulaat is dat er geen absolute snelheden zijn omdat de wetten van de natuur overal constant moeten zijn.
Verder snap ik niet waarom je dat tegen met zegt, is dit om aan te geven dat je de relativiteit wel bestudeerd hebt?
Met tachyonen worden zover ik weet niet echt deeltjes bedoelt die "sneller dan de lokale lichtsnelheid gaan", maar om het in Eendavid's notatie te stoppen dat
\(p^{2} < 0 \) en dus dat de massa imaginair is. Dat karakteriseert je tachyon. Het is vaak een indicatie dat je je theorie ontwikkelt rond een instabiel vacuum, waar het veld zich in een lokaal maximum bevindt ipv een minimum. Dit zie je bijvoorbeeld in bosonische snaartheorie, waar er een tachyon in je spectrum opduikt.
Voor zover we weten komen tachyonen niet voor; Cerenkov-straling is enkel straling veroorzaakt door deeltjes die zich sneller dan de lokale lichtsnelheid voortbewegen, maar de massa daarvan is positief.