Puzzel Puzzels
Leroy_
Artikelen: 0

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Verwacht vanacht WU2 van mij maar. 8)

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Ruben Kwast

Al hoewel mijn compu al het werk doet, word ik er een beetje moe van. Ik krijg de hele tijd WU's van 20.000 of 50.000. En als ik dan eindelijk na 3 weken op de helft ben, loopt m'n pc vast en kan ik weer opnieuw gaan beginnen! Daar baal ik van, ik dacht dat F@H elke 1% een backup maakt. Maar ik blijf dapper doorzetten, maar reken maar niet op een WU voor het einde van dit jaar :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jan van de Velde

Als je PC vastloopt gaat er van folding niks verloren behalve de laatste 5 minuten werk of zo, afhankelijk van hoe je dat hebt ingesteld.

Dus jij bedoelt dat folding vastloopt in zijn eiwit. Dan is er iets mis met folding (kan wel eens gebeuren bij het downloaden schijnt het).

Heel de map met folding inclusief de werkmap weggooien via je verkenner, en opnieuw downloaden. Ik heb ook in het begin zo'n geintje gehad op mijn pentium II. Toen ik het probleem op het folding forum presenteerde werd me dat geadviseerd. Sindsdien geen probleem mee gehad.

We moeten ons even realiseren dat heel de software etc ook vrijwilligerswerk is, en dat er een paar bugs inzitten die af en toe opspelen.

die 20000 en 50000 frames zeggen niks. Je mag wel ruwweg (met een marge van plus of min 10-20 %) stellen dat een eiwit van 300 punten 2x zo lang zal draaien als een 150-punter. Ik heb nu een 20000 framer van 400 punten, die er de frames in gemideld 23 seconden doordraait. Hiervoor heb ik een tijdje van die collageeneiwitten van 500 frames gehad voor 153 punten, ruim 5 minuten per frame. (ruim 300 s)

reken het uit:

20000 fr x 23s / 400 punten = 1150 s/punt

500 fr x 320 s/ 153 pt = 1045 s/punt

En de ene processor behandelt het ene eiwit wat makkelijker dan de andere en omgekeerd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben Kwast

Ik weet dat het qua punten niet uitmaakt. Maar als ik telkens na 10.000 fr. weer overnieuw moet beginnen, omdat niet F@H maar gewoon m'n pc (winamp ofzo) vastloopt, werkt dat nog al op m'n zenuwen. Dan heb ik liever kleinere WU's, dan krijg ik tenminste nog enige credit.
Jan van de Velde

Bedoel je dat je je hele PC opnieuw moet installeren? Dat heb ik ook wel eens gehad, maar tenzij je harde schijf gecrasht is kun je daar toch alle bestanden afhalen die je wilt houden?

PS: als je zo vaak crasht, wat is er dan met je software aan de hand?

Voorlopig alternatief: vraag genome-eiwitten. Die zijn meestal kleiner, en zonder deadline, eigenlijk speciaal bedoeld voor de pentiumII en andere tragere machines. Dat is een optie die je kunt kiezen onder "configure-advanced", keuzevenstertje helemaal rechtsonder, klik "deadlineless".
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Ruben Kwast

M'n pc crashed niet, hij loopt gewoon vast. Die Genome stand doet erg vaag, er staat al geruime tijd 'Attempting to get work packet'. Ook na herinstalatie blijft dit staan... :)
Jan van de Velde

Als hij alleen maar vastloopt zou je werk niet verloren mogen gaan. En als herinstallatie niet helpt, en steeds tot dezelfde problemen leidt, dan heb je mogelijk ergens conflicterende software staan.

Je zou je probleem eens naar dat folding-forum kunnen brengen. De link staat een aantal berichten hierboven.

IETS HEEL ANDERS:

Ik heb zojuist eens door de lijst met vouwers gebladerd. Van de huidige 99 zijn er maar liefst 47 die al meer dan 50 dagen niets meer hebben ingeleverd (sommigen al sinds maart niet meer). Zouden die allemaal problemen hebben??? :)
Ruben Kwast

Folding@Home has been out of "timeless" wu for a couple months, so as long as you've configured to use G@H there's no chance of getting any work for the moment. It's possible in the future some more "timeless" wu will be made available, but atleast for now, if computer is too slow for "normal" wu, you can't run Folding@Home.

Aldus het F@H forum
Ger

Ik heb zojuist eens door de lijst met vouwers gebladerd. Van de huidige 99 zijn er maar liefst 47 die al meer dan 50 dagen niets meer hebben ingeleverd (sommigen al sinds maart niet meer). Zouden die allemaal problemen hebben??? :)
Er is een behoorlijk aantal gestopt met vouwen. Ik behoor daartoe. Ik had alleen niet het idee dat het er zoveel waren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
made in flanders

Elk eiwit telt, als je er nu maar een gevouwd hebt of meerdere, je hebt de mensheid toch een beetje geholpen, dus toch bedankt aan alle mensen die even de moeite genomen hebben, al was het maar even, om folding@home te installeren.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!
aaargh

Afbeelding

Das toch niet serieus. Voor ik die WU voltooid heb, is de deadline er al lang van afgelopen.

En mijn pc is toch niet zo traag hoor. Ik heb een Intel Pentium Xeon, 3.2 GHz, en 1 gibibyte RAM. Zo geraak ik nooit aan 1 WU.
made in flanders

Maar het staat zo lang omdat je wss net je computer hebt opgestart.

Dan rekent hij altijd een half uur per WU, na een tijdje verminderd dat weer (maar hij blijft doortellen)

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!
Jan van de Velde

Dat is niet waarschijnlijk zo, dat is zeker zo. Van de display te lezen zie je staan : "timing estimated". Tot zolang gebruikt hij voor verdere berekeningen onwaarschijnlijk lange frametijden.........

waarschijnlijk draait ie inmiddels met enkele seconden per frame. :)

Die "WU end" datumschatting wordt dan ineens wat optimistisch, want die kan er geen rekening mee houden dat je je computer ook wel eens uitzet, en die berekent dus alleen hoe lang het nog zou duren indien je computer 24/24 zo doorvouwt.
made in flanders

Ja, sorry, wss betekend inderdaad waarschijnlijk.

Ik typ altijd met afkortingen op msn, en de overschakeling naar beschaafd nederlands op dit forum verloopt niet altijd zo goed.

Our team needs you!

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

DePurpereWolf

Bericht bron engadget.com, vertaald via babelfish, en eigen inbreng.

======

Terwijl sommige ATI grafische kaarten reeds dubbel werk doen als vouwen voor het project Folding@home, konden zij wat concurrentie voor de gigaflopkroon gebruiken, met Custom PC spoedig gerapporteerd dat de machtige G80 GPU, de kern van NVIDIA"s nieuwe kaart van de hoogste-eind (high-end) geForce 8800 ook kan vouwen.

In feite, volgens Vijay Pande van Folding@home, werd de code van GPU (grafic processing Unit) van het project oorspronkelijk ontwikkeld voor NVIDIA GPUs, maar verplaatsten zij hun nadruk naar ATI toen zijn kaarten krachtiger bleken dan NVIDIA'S. Terwijl er niet om het even welke belangrijke veranderingen schijnen te zijn die worden vereist om de code lopend op hardware te krijgen van NVIDIA, zegt Pande het zal moeten zijn getweaked om de beste prestaties mogelijk te maken.

===

Snap je het nu: Hier een leuk plaatje

Afbeelding

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!