Een en ander afhankelijk van de feiten en laat dat nu voor beide kampen een probleem zijn. Er word natuurlijk ook een hoop desinformatie rondbazuind door beide kampen met als doel(denk ik) verwaring te schoppen zodat het onmogelijk word deze zaak(algemeen ufo) rationeel te bekijken.Windsurfer schreef:voor de rationele wetenschapper moet zijn ratio een grond hebben. uitgaan van een door de mens gefabriceerd apparaat, heeft grond. uitgaan van iets waarvan het bewijs nog niet geleverd is, heeft een minder rationeel karakter. het is dus rationeler ervan uit te gaan dat het een door de mens gefabriceerd apparaat betreft, dan dat het een buitenaards voertuig betreft.Hier blijkt al meteen ons verschil van mening hierover.
Ik vind dat juist een rationele wetenschapper ervan uit moet gaan dat het wel degelijk om een buitenaards voertuig kan gaan en niet altijd een door de mens gefabriceerd apparaat.
dit uitgangspunt staat bekend onder het 'scheermes van Ockam'
overigens wil dit niet zeggen dat jouw verklaring gelijk verworpen moet worden, maar wel dat die minder waarschijnlijk mag worden geacht.
Er hoeft maar 1 melding echt/waar te zijn, denk ik altijd, hoe groot is dan de kans dat alle waarnemingen achteraf te verklaren zijn met iets aards of een natuurverschijnsel?
Voorlopig zijn er nog genoeg onverklaarbare zaken die na gedegen onderzoek nog niet verklaard zijn.
Ook valt mij steeds meer op dat de zogenaamde ufoexperts nog wel eens terugvallen op onwaarheden.
Bijv. dit filmpje
Die man heeft het op een gegeven moment over astronaut Gordon Cooper en wat hij daar beweerd is na wat gedegen onderzoek totalle onzin, jammer genoeg word deze misvatting nog wel eens aangehaald.CloudedHeaven schreef:(niburu.nl)HighLander schreef op 07.12.2005 om 10:57:38
Veel plzier!
Chuck Missler - Return of the Nephilim
http://video.google.com/videoplay?docid=-6...0580&q=Nephilim
en we leven helemaal niet in een 3D wereld, maar in een 20D/30D.
Het begin van die film geeft een leuke samenvatting, over ufo fenomenen
Erg jammer en komt de goedgelovigheid niet ten goede.
Puzzels

Engineer, Inventor,