Puzzel Puzzels
CloudedHeaven
Artikelen: 0

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

p__ schreef:If A, then probably B

If B, then probably C

Not-C

Therefore not-B

Therefore not-A

Dit beter?:

If C, then probably B

If B, then probably A

Not-A

Therefore not-B

Therefore not-C

:roll:

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

The Don

CloudedHeaven schreef:
Rick schreef:Dat er buitenaardse beschaingn zijn die intlligenter zijn en ons bezoeken dat is mij al heel lang geleden duidelijk geworden.
How, dit lees ik graag wil je daar meer over zeggen, heb je voorbeelden, "bewijs", een ervaring?

Positief bedoeld hoor, dus ik lees graag meer van je, btw. geen links met 10-a4tjes in het engels. (krijg ik niet in me opgeslagen, en dan moet ik het weer gaan vertalen naar het ned.)
Ik heb zo ongeveer 2x een sighting gehad.

!x was dat als kind zijnde, ergens op een zomermiddag stonden we met een stuk of 15 man, kinderen en volwassenen, een formatie van 3 a 4 ufo's te bekijken.

De 2e x was op een camping in Noordwijk, een jaar of 8 geleden.

Ik liep met een vriend van de kantine naar de caravan na een bingo, plotseling viel de stroom overal uit en was er een of ander licht hoog boven ons dat aan en uit knipperde.

Ik loop er niet mee te koop en zeg ook altijd dat ik geen sightings heb gehad, het is dat je er nu specifiek om vraagt.

Ook wil ik even kwijt dat bij het geval op de camping, ik niks gezien heb omdat we niks konden zien door het licht dat oogverblindend fel was, het kan misschien ook een natuurfenomeen geweest zijn, zo'n bol van licht ofso die je weleens ziet in filmpjes, geen idee, maar ach, daarom noem ik het een ufo en niet een buitenaards schip.

Die eerste keer als kind daar ben ik wel zeker van dat het dat wel was.
Interessant, jammer dat ik nooit zoiets heb meegemaakt...dat zou mij wel wat meer open stellen voor UFO's

Helaas zijn anekdotes geen bewijs dus we hebben er niet veel aan..

Ook het posten van plaatjes en anekdotes van de zogenaamde UFO sites kunnen we beter achterwege laten denk ik. Kunnen we ons niet wat meer focussen op de berichtgeving in de "normale" kranten en nieuwsberichten?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rick

Rick schreef:
CloudedHeaven schreef:
How, dit lees ik graag wil je daar meer over zeggen, heb je voorbeelden, "bewijs", een ervaring?

Positief bedoeld hoor, dus ik lees graag meer van je, btw. geen links met 10-a4tjes in het engels. (krijg ik niet in me opgeslagen, en dan moet ik het weer gaan vertalen naar het ned.)
Ik heb zo ongeveer 2x een sighting gehad.

!x was dat als kind zijnde, ergens op een zomermiddag stonden we met een stuk of 15 man, kinderen en volwassenen, een formatie van 3 a 4 ufo's te bekijken.

De 2e x was op een camping in Noordwijk, een jaar of 8 geleden.

Ik liep met een vriend van de kantine naar de caravan na een bingo, plotseling viel de stroom overal uit en was er een of ander licht hoog boven ons dat aan en uit knipperde.

Ik loop er niet mee te koop en zeg ook altijd dat ik geen sightings heb gehad, het is dat je er nu specifiek om vraagt.

Ook wil ik even kwijt dat bij het geval op de camping, ik niks gezien heb omdat we niks konden zien door het licht dat oogverblindend fel was, het kan misschien ook een natuurfenomeen geweest zijn, zo'n bol van licht ofso die je weleens ziet in filmpjes, geen idee, maar ach, daarom noem ik het een ufo en niet een buitenaards schip.

Die eerste keer als kind daar ben ik wel zeker van dat het dat wel was.
Interessant, jammer dat ik nooit zoiets heb meegemaakt...dat zou mij wel wat meer open stellen voor UFO's

Helaas zijn anekdotes geen bewijs dus we hebben er niet veel aan..

Ook het posten van plaatjes en anekdotes van de zogenaamde UFO sites kunnen we beter achterwege laten denk ik. Kunnen we ons niet wat meer focussen op de berichtgeving in de "normale" kranten en nieuwsberichten?
Inderdaad ik heb er iig geen ewijs van, daarom zeg ik ook dat de 2e misschien netzogoed zo'n lichtbol/energiebol fenomeen had kunnen wezen.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Ufo's op video van NASA bij lancering van de Discovery !!!!

In minuut 8:42, net als de shuttle de aarde heeft verlaten, gaat het beeld verloren dat snel hersteld wordt, in minuut 8:52, 10 seconden later dus, zijn er zeer duidelijk 2 Ufo's te zien die met een enorme snelheid aankomen, en zeer duidelijk is te zien dat ze afremmen in het gezichtsveld van de camera op het moment dat ze in de buurt van de shuttle komen, eerst dacht ik nog aan ijs of wat dan ook, daarna als je het filmpje frame voor frame afspeelt merk je dat het intelligent is of dat het door iets intelligents bestuurd wordt.

Een paar plotselinge bochten en de 2e ufo volgt het patroon van de 1e.

Ook is te zien dat nadat de ufo's plotseling, nadat ze hun snelheid drastisch hebben verminderd, zonder een bocht te maken de kant opgaan waarvan ze vandaan kwamen en dat ze een paar seconden later weer terugkomen naar waar ze in minuut 8:52 aankomen en afremmen.

In minuut 9:02 en 9:05 is er ook nog iets van te zien en daarna is de uitzending, die live te zien was op de amerikaanse tv afgebroken!!

Miljoenen mensen hebben dit LIVE kunnen zien dus op de amerikaanse televisie.

Als iemand nog andere minuten tegenkomt waarop ze te zien zijn dan hoor ik het graag.

NOTE: Officiele NASA video van de Discovery launch die ook live op de amerikaanse televisie is geweest, geen bewerkte nepvideo of wat dan ook.

http://wm.gannett.speedera.net/wm.gannett/...7/26/launch.wmv

NASA zelf wil geen uitspraken doen en wil ook niet vertellen waarom de uitzending een paar seconden erna afgekapt/afgebroken is
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
Rick

Na nog een keer gekeken te hebben zie ik ook, dat de video 11 seconden mist, waar zijn die 11 seconden gebleven?

Op het eind van de video als de video 9:20 minuten heeft geduurd zie je een klok die aangeeft dat de launch 9:09 minuten geduurd heeft.

Ook zie ik in nu na 9:11 minuten weer het zelfde als in na 8:52 minuten.

Ufo comt in beeld, maakt hoge G-bochten, 180 graden draaien, en weer de andere kant op wegvliegen.

Schijnt ook wat op de STS -114 Mission video te staan, iets waarbij dit in het niet zou vallen hoor ik, dus ik ga die video zoeken, reporting back later :roll:

Zoals WIJ er uit zien."

Rick

Weer wat gevonden wat door analytica niet geidentificeerd kan worden.

Wel weer een hele mooi.

Afbeelding

In this wee animation, the crude yellow line shows where the limb of Earth is. Until almost the end of the sequence, this perspective did not change, meaning the camera was not moved. Near the end, and cut to black screen, the camera was suddenly panned down and to the left.

Afbeelding

This animated GIF compresses 2 minutes 25 seconds to less than three seconds time. It covers the period before the anomaly entered from the right. NOW we can see that the "lights" are not stationary, but drifting randomly in space, as ice chips and debris are wont to do.

Afbeelding

This 41 frame animated GIF is centered on the final 55 seconds of the sequence containing the anomaly. In the original VHS tape, played at normal speed, this object seemed to come to a stop and reverse itself. But here we can see that it flew though the field of view, and made a long curving swing to the right. As the Sun rose higher toward the end, the clouds over the ocean far below were illuminated. In the final frames, the arcs of milky light which moved as the camera moved, were caused by the Sun lighting up the optics in the camera.

Afbeelding

This color reversed animated GIF uses the same frames as the normally colored animation. Here the anomaly is seen against a light background, and may be easier to follow.

Zal even de text die ik niet heb geplaatst samenvatten met de tekst van deze pics erbij.

Het kwam erop neer dat er ook weer bij een launch iets te zien was, waarvan veel mensen dachten dat het een ruimteschip was, de man in controle over de camera beelden wist dat het een stofwolk was en liet de beelden gewoon live doorlopen op televisie.

Later is deze ufo voorbij gekomen, toen is dus, zoals je ook ziet op bovenstaande plaatjes, de camera wegbewogen naar links en naar onder zodat het niet te zien was, en is de verbinding door NASA verbroken.

Verder is het geanalyseerd en niemand weet wat het geweest is.

Ja ze en we weten het wel, maar laten we het erop houden dat het niet iets van de shutle was, niks van aarde, geen stof, geen ijs, geen afval...het kon op de normale manier zegmaar niet verklaard worden en het is nogsteeds niet gebeurt.

verder wil ik deze link doorgeven van een website met nasa video's waarop ufo's te zien zijn.

Veel zijn er nep en zijn verklaard door de mensen van de site, ijs, afavl en noem maar op, maar er zijn er ook bij wat echt buitenaardse technologie is en ook niet verklaard is.

Moet je wel ff zoeken want er staan mega veel filmpjes op, je vindt er vanzelf wel video's die niet (door de mensheid) te verklaren zijn

Jezus, ze willen zich gewoon bekend maken, ze verschijnen, (vooral in deze) voor de camera waarbij je heel duidelijk ziet dat het intelligent is, en wat doet NASA, die zo graag leven zouden willen ontdekken, ze draaien de camera's weg en verbreken de verbinding.

Al zou er klein groen mannetje voor hun neus staan dan nog zien ze het niet, hoe duidelijk wil je het nou hebben NASA? jullie willen toch leven ontdekken? Jullie doen er juist alles aan om te zorgen dat het publiek het niet ziet terwijl jullie damn good weten wat dit is.

Al zou er een moederschip met enorme lichten boven the white house hangen dan zal Amerika nog roepen dat het gewoon een wolk is ofso, imbecielen.

oohja, hier is die site:

http://www.projectprove.com/Arts/spcufo/spcufo.php

Zoals WIJ er uit zien."

The Don

Rick schreef:Jezus, ze willen zich gewoon bekend maken, ze verschijnen, (vooral in deze) voor de camera waarbij je heel duidelijk ziet dat het intelligent is, en wat doet NASA, die zo graag leven zouden willen ontdekken, ze draaien de camera's weg en verbreken de verbinding.

Al zou er een moederschip met enorme lichten boven the white house hangen dan zal Amerika nog roepen dat het gewoon een wolk is ofso, imbecielen.

http://www.projectprove.com/Arts/spcufo/spcufo.php
Wat Jezus hiermee te maken heeft weet ik niet en ik hoop dat je voortaan wat minder je persoonlijke frustraties in toom kan houden?

Daarnaast zijn de zaken die je verkondigd enorme onzin, je ziet en hoort alleen wat je wilt zien. Denk je echt serieus dat de NASA bewust aliens aan het negeren is?
The Don

Later is deze ufo voorbij gekomen, toen is dus, zoals je ook ziet op bovenstaande plaatjes, de camera wegbewogen naar links en naar onder zodat het niet te zien was, en is de verbinding door NASA verbroken.
Ja sorry hoor, het is toch overduidelijk te zien dat het stukken ijs van de SS zijn die van de romp afbreken en erafvallen en achterblijven?

Alleen in de beperkte geesten van mensen met een verhoogde fantasie zou je er met heeeel veel moeite een UFO van buitenaardse oorsprong in kunnen herkennen.

Beetje vreemd dat je dan zegt "Verder is het geanalyseerd en niemand weet wat het geweest is.

Ja ze en we weten het wel, maar laten we het erop houden dat het niet iets van de shutle was, niks van aarde, geen stof, geen ijs, geen afval...het kon op de normale manier zegmaar niet verklaard worden en het is nogsteeds niet gebeurt."

Mag ik vragen wat je bron is?
The Don

Jap schreef:Profeet Yahwee gaat de uitdaging met Randi aan ????

http://forums.randi.org/showthread.php?t=40507

http://forums.randi.org/showpost.php?p=107...069&postcount=6

[I removed the contact person's name]

Valt ie nu eindelijk echt door de mand of zal die de wereld op zijn grondvesten doen schudden?

Nou ik heb het even gevolgd en die Prophet Yaweh is uit de 1 million dollar challange gezet. Hij wilde dat er gewapende bewakers bij aanwezig waren en dat heeft de JREF natuurlijk niet geaacepteerd... Weer een gemakkelijk truukje om er onderuit te komen lijkt mij...

kan natuurlijk ook tegen de JREF gebruikt worden door te zeggen dat de die milioen nooit zullen uitbetalen maar dat is onzin aangezien het alleen om de eerste test ging (die nog nooit iemand gehaald heeft). De JREF had dus niks te verliezen..
Rick

The Don, ooit stukken ijs gezien die G bochten maakten, 180 graden draaien, een enorme snelheid hebben en dan opeens afremmen, wegvliegen en terugkomen met dezelfde g-bochten en draaien en weet ik het allemaal.

Ooit een stuk ijs gezien die een ander stuk ijs precies op het perfecte na volgde en nadoet in bewegingen?

En ja, NASA houdt bewust Aliens verborgen ja, waarom weet ik niet en dat is nou ook de issue.

Verder zouden ze eens IN mars moeten gaan kijken ipv OP Mars, en moeten ze eens luisteren naar bijvoorbeeld iemand als bijvoorbeeld een Armstrong.

Aan je commentaar te merken heb je er nog niet erg veel kaas van gegeten, ik zou zeggen ga eens op je gemak een avondje googlen :wink:

Trouwens is aan je commentaar niet te lezen wat je van die 2 post vind met die bewegende plaatjes, is dat ook ijs zeker, en de camera die gelijk werd weggedraaid en de beeldverbinding verbroken dat was natuurlijk een foutje van een schoonmaker in het nasa-gebouw die tegen een schakelaar opliep.

Ga eens verklaringen lezen van personeel en ex personeel van de CIA, NASA en van astronauten.

ontopic:

Er gaat een complot-theorie rond, die verklaart dat de amerikanen met de nazi's al 50 jaar lang ufo's ontwikkelen.

Die Ufo's zouden gebruikt worden voor een nep-invasie om de NWO aan de absolute wereldmacht te krijgen.

Reagan bijvoorbeeld heeft tegen de russische president gezegd dat de mensheid een gezamenlijke vijand moet hebben om iedereen onder 1 wereldregering te krijgen.

De NWO zou de mensen zover moeten krijgen dat ze hun grondwettelijke rechten opgeven, dmv een neppe invasie waarbij de amerikanen die nep aliens verslaan, zodat de mensheid Amerika aanbid ofsoiets.

Verder zijn er meerdere sightings geweest waarbij piloten van straaljager gewoon mensen in de ufo's zagen zitten, en is er 1 heel bekend geval daarvan, van een piloot die achter een ufo aanzat en door de radio zei:"Oh my god, they are humans".

Dat waren zijn laatste worden.

Kennedy zou zijn vermoord omdat ie heel erg veel en misschien wel alles openbaar wilde maken over UFO's, en er zijn nog veel meer dingen.

Ik geloof er dus geen bal van en moet een beetje lachen, maar de theorie wordt wel steeds harder en vaker gehoord.

Ik vind dit echt lachwekkend en geloof het niet, maar denk wel dat er aardig wat man-made ufo's rondvliegen.

(Er zijn trouwens foto's van Nazi's naast UFO's met hakenkruizen erop, even ter info)

Zoals WIJ er uit zien."

p__

Afbeelding
The McMinnville event still stands as the most strongly verified UFO photograph case ever. This document contains the text of the investigation by the Condon Committee, which concluded that "This is one of the few UFO reports in which all factors investigated, geometric, psychological, and physical appear to be consistent withthe assertion that an extraordinary flying object, silvery, metallic, disk-shaped, tens of meters in diameter, and evidently artificial, flew within sight of two witnesses. It cannot be said that the evidence positively rules out a fabrication, although there are some physicalfactors such as the accuracy of certain photometric measures of the original negatives which argue against a fabrication."http://www.temporaldoorway.com/ufo/report/500511.htm
p__

Een kritische blik op het werk van Susan Clancy:
Her first explanation - one that is currently popular with debunkers of every stripe - is that abduction memories are formed during episodes of sleep paralysis, a relatively rare neurological event that usually lasts a matter of seconds. The sleep paralysis explanation has been eagerly seized upon because a sizeable percentage of UFO abductions occur at night, in the subject's bedroom. There are, of course, myriad objections to the sleep paralysis theory, but it clearly self-destructs before one central problem: the large percentage of UFO abductions which occur in the daytime, when the abductee is up and about, driving a car, taking a walk, playing in the front yard, or even, in one case, driving a tractor. In fact, for the first twenty years of UFO abduction accounts, I am aware of none that reportedly took place inside one's home or bedroom. So, as science decrees, if a theory does not fit the data, it must be rejected.  

Clancy also indicts the use of hypnosis as the medium by which false memories are implanted in unsuspecting clients by unscrupulous hypnotists. The problem with this theory is that about 30% of the thousands of UFO abduction reports researchers have investigated were recalled without the use of hypnosis. Beyond that, virtually all abductees recall at least some aspects of their experiences without hypnosis. Otherwise, they would have had no reason to contact an investigator in the first place. In the light of these facts, the "hypnosis explanation" as to how "false" abduction recollections are generated also collapses.

http://www.intrudersfoundation.org/faith_based.html
klazon
Pluimdrager

Vanavond om 20:00 uur op NGC: ufo's, bestaan ze echt?
p__

Vanavond om 20:00 uur op NGC: ufo's, bestaan ze echt?

Als ze zich dat serieus afvroegen, dan zouden ze niet een handvol UFO waarnemingen tonen die al lang door ufologen geidentificeerd zijn (zoals ze in dat programma doen).
p__

Afbeelding

Op dezelfde tijd dat deze ufo werd waargenomen, werden ook deze radarbeelden gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding Lees volledige bericht >>

"omdat het geen atoombommen waren, waren het vogels" :roll:

Meer radarbeelden:

http://www.softspotopening.com/

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

zpidermen

Zouden dat geen kleine meteorietjes geweest kunnen zijn die door de dampkring heengingen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!