Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Kan je twee pc's voor een naam laten vouwen?

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

WSF_Folding
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 01 mei 2006, 17:12

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Niet alleen twee, zoveel als je wilt!! :)

:) in geval van dual-/quadcore-pc's de text-only console gebruiken en verschillend ID instellen!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

:)  in geval van dual-/quadcore-pc's de text-only console gebruiken en verschillend ID instellen!


Could you please translate that into digidummy-Dutch? :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik vroeg me af of ik mijn kotpc en mijn/gezins pc thuis alletwee voor dezelfde username kan laten vouwen? Zoja, wat doe ik dan? De software thuis downloaden, installeren en gewoon dezelfde gegevens ingeven? Die van thuis is een 2,8Ghz, dus die vouwt in 5e versnelling :) .
WSF_Folding
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 01 mei 2006, 17:12

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ja precies, Rov. Meer stelt het niet voor. [rr] Nice systeem heb je daar. :)

N.B. Ik schrijf even een stukje op verzoek van Jan. Ik zal het zo posten.
Gebruikersavatar
aaargh
Artikelen: 0
Berichten: 1.279
Lid geworden op: do 23 dec 2004, 00:12

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik heb het eens aan een vriend gevraagd. Hij zei dat hij er gene zin in had. Ik vroeg hem waarom en hij zei omdat hij er geen zin in had en dat het teveel CPU zou vragen en zijn downloadlimiet erdoor jagen. Na een heftige discussie noemde ik hem egoistisch en pathetisch en toen zij hij dat hij er eens naar zou kijken volgende maand. (Weirdo). EN ik heb nog vrienden.

Die vrienden komen iet op het wetenschapsforum, mogen ze erbij of moeten ze ergens anders.
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

a) Downloadlimiet is onzin. Eenmalig iets van 8 MB aan software downloaden (dat zijn twee kleine illegale MP3-tjes), en op een vlotte veelgebruikte computer eens per week een eiwitje van een paar honderd kB of zo opsturen en weer nieuw ontvangen.

b) Iedereen is welkom. Of ze nou privé vouwen of onder de WSF-vlag vind ik niet zo spannend. Hier geldt: Folding first, forum second.

c) Onder WSF-vlag (of desnooods een andere) lijkt me leuker, als team vouw je gezelliger (beetje wedstrijdelement, en als WSF-team draai je gelijk ee in de top-700). Inschrijven als forumlid is daarvoor niet nodig, wél het intypen van het teamnummer 48658 bij installatie.

d) Inschrijven als forumlid kan nuttig zijn, hier kunnen ze nog wat ondersteuning krijgen ook, want die gaan we verbeteren (daar blijkt behoefte aan).

Dat inschrijven als forumlid schept verder geen verplichtingen, ook brengt het geen kosten met zich.

Ook als forumlid kun je nog vouwen voor een ander team (ik ken er een paar)

so you see: flexible as protein!!! [rr]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
WSF_Folding
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 01 mei 2006, 17:12

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Folding@Home op dualcore pc's

De computersystemen van tegenwoordig worden steeds vaker uitgerust met een zogenaamde dualcore processor. Dat is in feite niets anders dan een processor met twee rekenkernen die onafhankelijk van elkaar taken kunnen uitvoeren. Dit betekent dat je ook tegelijkertijd 2 keer het programma F@H kunt draaien!

Als je 2x F@H wilt draaien, is uitsluitend de zogenaamde text-only console geschikt, dit is version 5.04. In tegenstelling tot de grafische client (dat is: version 5.03) is er bij de text-only console geen screensaver; version 5.04 speelt zich namelijk af in de Opdrachtprompt. We noemen dit ook wel een client.

Installatie en configuratie

Hieronder staat hoe je 2x de client installeert op je pc:

1. Maak de map: C:Program FilesFolding@Home

2. Maak nu twee mapjes in Folding@Home en noem ze bijvoorbeeld CORE1 en CORE2

3. Ga naar: http://folding.stanford.edu/download.html

4. Download de geschikte software dat is: version 5.04

5. Kopieer het programma naar beide mapjes CORE1 en CORE2

6. Dubbelklik het programma in mapje CORE1. En vul vervolgens onderstaande stappen in:

(rood = noodzakelijk/meest voor de handliggend, groen = optioneel/naar keuze)

User name [Anonymous]? WSF

Team Number [0]? 48658

Launch automatically at machine startup, installing this as a service (yes/no) [no] yes zie opm. 1

Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? no

Use Internet Explorer Settings (no/yes) [no]? no

Use proxy (yes/no) [no]? no

Allow receipt of work assignments and return of results greater than 5MB in size (..) (no/yes) [no] yes

Change advanced options (yes/no) [no]? yes

Core Priority (idle/low) [idle]? idle

CPU usage requested (5-100) [100]? 100

Disable highly optimized assembly code (no/yes) [no]? no

Pause if battery power is being used (useful for laptops) (no/yes) [no]? no

Interval, in minutes, between checkpoints (3-30) [15]? 3

Memory, in MB, to indicate (1024 available) [1024]? 512 zie opm. 2

Request work units without deadlines (no/yes) [no]? no

Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores .. (no/yes) [no]? no

Ignore any deadline information (mainly useful if system clock .. (no/yes) [no]? no

Machine ID (1-8 ) [1]? 1

7. Herhaal dit voor het programmaatje in mapje CORE2, met het volgende noodzakelijke verschil

Machine ID (1-8 ) [1]? 2

8. Je hebt beide clients geïnstalleerd en beide zullen een WU (= work unit) ophalen bij een server.

Opmerkingen:

1) Als je bij deze stap kiest voor yes wordt de client automatisch opgestart als je je computer aanzet. Na deze configuratiesessie zal het DOS-venstertje alle volgende keren als je je computer aanzet, onzichtbaar zijn! Als je bovendien bij beide clients yes hebt gekozen bij deze stap, zal een (modern) spel dikwijls geminimaliseerd worden (net als bij de grafische client 5.03). Mogelijke oplossingen:

a. kies voor 2x no: beide clients handmatig opstarten, maar ze zijn wel zichtbaar.

b. kies voor 1x yes en 1x no: dus iedere keer als je je pc aanzet 1x folding handmatig opstarten

c. als je gaat gamen, dan via de task manager een van de clients uitschakelen door het uitschakelen van FAH504-Console.exe Niet aanbevolen!

2) Hier staat tussen haakjes de hoeveelheid RAM geheugen, hier op mijn pc is dat dus 1024 MB.

3) Voor singlecore pc's is aanbevolen de grafische client versie 5.03 te gebruiken. De hierboven beschreven versie 5.04 kan natuurlijk ook worden gebruikt voor singlecore pc's.

Dit is zo ongeveer de basis. Er zijn nog wat handigheidjes. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er wordt gewerkt aan een F@H handleiding waarin alle trucs uit de doeken worden gedaan. [rr]

Voor vragen die er nu zijn over F@H houd ik me aanbevolen. Je kunt me bereiken via een persoonlijk bericht.
meijuh
Artikelen: 0
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 20 nov 2006, 21:11

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

hallo ik heb een intel pentium 4 met hypertrading, volgens mij heb ik twee core's, dat kan ik tenminste uitmaken uit mn lcd schermpje op mijn logitech G15.

Moet ik dan (om optimale prestatie te krijgen) doen wat WSF_FOLDING gepost heeft?.

En wat raden jullie aan; de grafische of de niet grafische gebruiken, ik vind het wel leuk om te zien hoe een molecuul wordt gevouwen maar ik ga toch liever voor optimale prestatie:D
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Als ik WSF Folding hierboven lees heeft maximaal voor Folding gaan ook wel de nodige consequenties voor je computergebruik. (Zie opmerkingen van WSF Folding). persoonlijk zou ik het leuker vinden dat je met één core enthousiast jaren mee bleef vouwen dan dat je er met twee cores na korte tijd uit frustratie de brui aan zou geven......

Kortom, leg je probleem eens met wat meer info (over wat je met je computer doet en hoe, denk ik) voor aan WSF Folding. [rr] Zoals hij zegt eventueel via PB.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
WSF_Folding
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 01 mei 2006, 17:12

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Hey Meijuh [rr] , je kunt inderdaad 2x F@H installeren zoals hierboven. Lees dit stukje over processor met hyperthreading:
Hyperthreading CPUs

Running two instances of F@H will cause both WUs will be completed more slowly than running them one at a time, but this will generate approximately 15-30% more points than running a single instance. On the surface, this sounds great, but this is not as beneficial to the overall folding effort as it sounds on the surface. Projects are released in generations, and all of the WUs in one generation must be completed prior to the start of the next generation. By slowing down individual work units, it slows the completion of one generation and progression on to the next generation. Generations can number in the hundreds, so a delay of even a few hours can cause significant delays in the completion of a project. So, even though you're cranking out more points, you may actually be slowing things down.
(bron: http://www.overclock.net/faqs/44003-info-f...core-cpus.html)

Je kunt dus twee text-only consoles installeren. Als je pc veel aanstaat is het bovengenoemde nadeel van project vertraging zeker niet van toepassing, want een WU wordt doorgaans bij veelvuldig pc gebruik gevouwen in enkele dagen, terwijl de deadlines betrekking hebben op weken tot zelfs maanden.

Voor maximale prestatie moet je het doen, maar ikzelf zou in jou geval denk ik kiezen voor het comfort van de grafische versie.

Super dat je mee doet!! :)
Phaesimbrotos
Artikelen: 0
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 03 jul 2006, 10:32

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

I'm in! It's working! 8)
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
Phaesimbrotos
Artikelen: 0
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 03 jul 2006, 10:32

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

@WSF Folding

Het lag inderdaad aan mijn firewall.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Op de computer van mijn zoons is er iets misgegaan bij de installatie van een nieuwe virusscanner. Hij zit muurvast. Ik hoop dat ik de werkmap van Folding nog kan redden. Kan ik die dan gewoon direct na herinstallatie onder de folding map plakken? Anders is er een bijna gereed eiwit foetsie.... [rr]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Op de computer van mijn zoons is er iets misgegaan bij de installatie van een nieuwe virusscanner. Hij zit muurvast. Ik hoop dat ik de werkmap van Folding nog kan redden. Kan ik die dan gewoon direct na herinstallatie onder de folding map plakken? Anders is er een bijna gereed eiwit foetsie.... [rr]


Ik denk het niet eerlijk gezegd :wink:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!