Voor visueel gebruik kunnen deze montering die kijkers misschien wel aan , maar dat hoeft niet persé zo te zijn voor fotographie .Die monteringen zijn allebei geschikt voor een Newton van 200mm dus zeker voor een 150mm. Dus fotografie kan volgens mij prima met deze combo.
Maar krijg je er ook nog dingen bij die niet op het plaatje staan? Oculairen e.d, die zijn toch wel vrij belangrijk en moeten van goede kwaliteit zijn.
Voor alle duidelijkheid , die zenithspigel kan niet gebruikt worden op een newt .Alle modellen worden standaard geleverd met 3 stuks 31.7mm PLOSSL oculairen, een 2x Barlowlens, een Zenit-spiegel en een rode LED zaklamp.
skywatcher schreef:Voor alle duidelijkheid , die zenithspigel kan niet gebruikt worden op een newt .upsky.nl schreef:
Alle modellen worden standaard geleverd met 3 stuks 31.7mm PLOSSL oculairen, een 2x Barlowlens, een Zenit-spiegel en een rode LED zaklamp.![]()
Als je heel nauw gaat kijken heb je gelijk .Ruben Kwast schreef:Dat had ik niet gezien. Dat van die spiegel is wel verdacht... Of die barlows wel van goede een kwaliteit zijn is ook de vraag.
Is het trouwens niet beter om gewoon een beter vergrotend oculair te nemen dan zo'n barlow? Je hebt wel minder blikveld, maar je beeld lijkt me scherper.
Ik kan hte hier wel mee eens zijn .Ik denk toch dat je niet echt moet afgaan op telescopen met een barlow, zeker niet bij kleine telescopen, die kunnen toch niet bijster veel vergroten. Maar die telescoop is met alles erbij volgens mij wel het geld waard. Hopen dat je de zenith er ook nog bij krijgt![]()
skywatcher schreef:Kleine anekdote , ik heb deze barlow vannacht nog eventjes getest tegen een andere (lees duurdere) .
Beide barlows deden het goed en zeker de shorty plus voor de prijs .
Maar de duurdere was toch beter in opzichte van scherpte en contrast .
Maar daar zal ik later nog een uitgebreider stukje over schrijven .