Als je een uitdaging wil , dan is een messier marathon met een 60/70mm misschien wel iets .Op een 60 of 70 mm ben je zeker snel uitgekeken? Kan je daar planeten ''redelijk'' mee zien?
Als je een uitdaging wil , dan is een messier marathon met een 60/70mm misschien wel iets .Op een 60 of 70 mm ben je zeker snel uitgekeken? Kan je daar planeten ''redelijk'' mee zien?
Het kan aan vanalles liggen .robindr schreef:Zelf heb ik nog niet door een 60 of 70mm telescoop gekeken, maar ik vind (persoonlijk) dat het beeld dat men van Jupiter en Saturnus krijgt door een 203 mm (zoals mijn dob) net aanvaardbaar is.
Misschien stel ik wel te hoge eisen en ligt het aan mij.
De orion nevel is te zien, m13 (bolhoop) is ook te zien, m57(ringnevel) is ook te zien. Er zijn ook nog een hele hoop aan dubbelsterren te zien, maar hier houd het voor een 60/70mm toch redelijk op. (maar misschien zullen er nog wat meer dingen te zien zijn, hangt af van de helderheid/lichtvervuiling)
Een paar foto's gemaakt met deze kijker :Abalone schreef:Anyone?Abalone schreef:eay,
me vader en ik willen een telescoop gaan kopen en we hebben al hier en daar geinformeerd. we zijn tot de conclusie gekomen dat een spiegelkijker het beste voor ons is. We zijn nog helemaal niet bekend in de telescopen wereld als het ware maar we dachten toch wel op een goed beginnersmodel beland te zijn.
Het gaat hier om de Messier N-150 Newton Spiegeltelescoop
Kenmerken:
MESSIER-N150
Spiegeltelescoop 150mm
Brandpunt: 1200mm
Maximale vergroting: 300x
Montering: MON2
Zoeker: 8x50
Totaalgewicht: 22,45kg
Bron: http://www.upsky.nl/ => Messier modellen [2de van 't menu] => Messier N-150 Newton [2de van onder]
Graag jullie meningen over dit type en het feit dat wij nog nooit met een eigen telescoop naar boven hebben gekeken.[/b]
En naar welke kant moet ik kijken voor die M31?