Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik heb ook een gromacsje van 20000, maar ben nu 2 dagen bezig en al bijna op de helft.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Donator  WSF_Murk

Score  153  

Date of last work unit 2006-12-03 06:14:07  
Nou zijn we al met zijn honderd-en-vijven :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Murk
Artikelen: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 20 nov 2006, 15:32

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

made in flanders schreef:Zucht, is mijn zware eiwit waar mijn laptop een kleine twee weken over gedaan heeft eindelijk klaar, krijgt hij weer net hetzelfde eiwit om te vouwen.

Maar nu mijn 492-punter af is, geef ik blijkbaar weer meer dan 100 punten per dag af terwijl dit gisteren nog onder de 50 was (volgens de statiestieken toch)
Ik heb hetzelfde; heb ik net mijn eerste eiwit van 500 frames af, krijg ik meteen wéér een 500-er [rr]

Maar op de 1 of andere manier gaat deze sneller dan de vorige, netzoals bij jou :S ^_^

Anyway, 1 WU door mij toegevoegd aan team WSF 8)
Reprisal
Artikelen: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 14:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

probleem

WU van 20000 mets 85min per frame

kan dit kloppen ?
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ja. d.w.z. INDIEN:

1) je dit bekeek vlak na opstart van je machine. De timer is dan onbetrouwbaar

2) je zojuist een zware toepassing hebt afgesloten, die Folding naar de achtergrond duwde. Folding springt niet onmiddellijk terug, de timer doet dit nog trager.

Ik weet niet precies hoe die timer werkt, ik heb wel uit dat soort verschijnselen kunnen concluderen dat'ie alleen maar betrouwbare waarden geeft bij redelijk constant CPU-gebruik over enkele frames.

Ik heb een 800 MHz computer hier in huis zo eens een beetje gevolgd nadat mijn zoon World of Warcraft afsloot: Het duurde een ruim een uur voordat de timer was gezakt van 2 uur per frame naar de standaard 10 minuten die hij normaal nodig had voor dat eiwit toen. Ik heb toen alleen niet de tijd ook nog opgemeten, en weet dus niet of alleen de timer traag terug opkwam, of dat het hele vouwproces zo traag terug opkwam.

Dus mijn waarnemingen kunnen wetenschappelijk alleen tot de conclusie leiden dat er niet noodzakelijk iets ernstigs aan de hand is.

Eventjes blijven volgen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Voor zover ik het bekeken heb duurt het ongeveer 10-20 seconden voordat F@H reageert met sneller of langzamer vouwen. De tijd per frame wordt berekend over de laatste X frames, ik geloof een stuk of 5. En daar is de eindtijd weer van afhankelijk.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Voor zover ik het bekeken heb duurt het ongeveer 10-20 seconden voordat F@H reageert met sneller of langzamer vouwen.


Waar zie jij dat aan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Deels aan de vertraging die ik merk als ik een nieuwe zware toepassing open. Die hapert heel even (10-20 seconden) waarna het soepeltjes loopt. De versnelling is minder makkelijk te meten, maar ik neem aan dat dit even snel verloopt. Ik zou eens de CPU monitor vanuit taakbeheer laten checken, daaruit zou ik het wel moeten kunnen opmaken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
oops, wrong topic
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 20:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Het duurde een ruim een uur voordat de timer was gezakt van 2 uur per frame naar de standaard 10 minuten die hij normaal nodig had voor dat eiwit toen. Ik heb toen alleen niet de tijd ook nog opgemeten, en weet dus niet of alleen de timer traag terug opkwam, of dat het hele vouwproces zo traag terug opkwam.
Ik heb dat programma eens zitten bestuderen. Het komt er op neer dat er geen benchmark test aan te pas komt tijdens het vouwen.

Iedere keer dat je 1 procent hebt gevouwen, schrijft het programma een checkpoint file weg. Dit komt bvb uit mijn log:

Code: Selecteer alles

[10:33:21] Writing local files

[10:33:21] Completed 19800000 out of 20000000 steps  (99)

[11:20:42] Writing local files

[11:20:42] Completed 20000000 out of 20000000 steps  (100)
Dat was van eiwit met 20000 frames. Als we nu het verschil in tijd nemen tussen de 2 events, zijnde 2841 seconden en delen dat door 200 (1% van 20000) kom ik uit op 14.1. Dat is de tijd die het programma toont die nodig is per frame.

In het voorbeeld van Jan, wat gebeurde was dit:

-programma vouwt.

-Wow werd opgestart en er werd zoveel geschoten dat het programma trager vouwde. De checkpoints werden ook trager weggeschreven.

-Wow werd afgesloten, fah vouwde terug aan normale snelheid.

-er werd een nieuwe checkpoint weggeschreven, en weer werd de tijd gemeten die het programma nodig had voor die ene procent. Door het spelen duurde die procent veel langer, gevolg is dat de tijd per frame enorm oploopt.

Nu zal het programma die tijd blijven tonen, tot het volgende procent is afgewerkt. Ook al doet je pc helemaal niets, hij blijft 2 uur per frame tonen, ook al vouwt hij terug aan 10 minuten per frame.

Sterker nog: de rest van het scherm.

Er staat dus bvb. 1200/20000

2uur/frame

1233/20000 (estimate)

ook die 1233 is een gok, het scherm toont niet aan welke frame hij echt bezig is. Die teller verhoogt mee met de opgegeven tijd, dus iedere twee uur zou hij er eentje bijtellen.

dan de taartschep: het linkse klokje toont aan hoever hij in het frame is. Mis. Ook dat is volgens de opgegeven tijd. Dus je pc doet er terug 10 minuten per frame over, maar het klokje heeft nog steeds 2 uur nodig om rond te gaan.

Die 2 uur haal je nooit want tegen dan heb je normaal gezien terug 1 procent afgewerkt en doet hij een nieuwe meting. Dat is ook de reden waarom je teller op 1233/20000 staat, en opeens springt hij dan naar 1400/20000. Er is niets misgegaan, de nieuwe meting is binnen.

...Dat is ook de reden waarom het zo lang duurt bij een nieuw eiwit om de tijd te tonen: er was geen vorige checkpoint dus is er geen mogelijkheid om te weten hoelang je over 1 procent deed.
Duhh
Artikelen: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: za 03 jun 2006, 20:20

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

ik ben bezig met een 750 framer @ 3m28s / frame ..

maar hoe kan ik zien hoeveel punten me dat straks gaat opleveren als ik ik hem af heb ???
oops, wrong topic
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 20:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ergens op je scherm staat het nummer, bvb. p2125_lambda_5way_melt_4_10011 of, als je nog niet lang bezig bent met het eiwit, kan je die vinden in je logfile.

De punten kan je vinden op deze site.
Duhh
Artikelen: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: za 03 jun 2006, 20:20

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

hmm ok 226 punten maar er staat 100 frames .. is dat 226 voor 100 frames ?? de mijne waar ik nu mee bezig ben is 750 ... is dat dan dus 7.5 x die 226 ??? dan gaat het wel lekker .. heb nu 330 frames klaar ..
oops, wrong topic
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 20:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Helaas, die 226 punten is voor gans de wu. Waarom ze steeds 100 of 400 frames zetten op de puntentabel is me een raadsel. Ik moet dus ook maar eens hun faq lezen.

226 punten, 750 frames @ 3m28s / frame is zo'n 5.2 punten per uur. Best respectabel. Keep it up.
Reprisal
Artikelen: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 14:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

jup klopt :?:

had wat zware programma's open

en haalde juist nieuwe wu af [rr]

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

nieuw binnen op 81 (met stip) [rr]
Donator  Ahmed  

Score  396  

Date of last work unit 2006-12-05 05:15:58  
EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><

en een paar uur later ter verhoging van de feestvreugde: :?:

ondanks alle gefoeter dan eindelijk binnen:
Donator  Aaargh486  

Score  153  

Date of last work unit 2006-12-05 11:26:37  
En benieuwd wie dit is:
Donator  LoKzz  

Score  153    

Date of last work unit 2006-12-05 11:26:37  
Dat groeit goed zo!!!!!!!!!!!!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!