Ruben Kwast schreef:Fred69 schreef:hallo allen,
wat ik dus begrijp is dit een goeie beginner; CLN 1507
SkyView GSO Newtonian 150/750mm on Sky-View incl. 6x30 finder, 25mm Plossl,
adjustable height aluminium tripod 368.-
maar ben ik hiermee klaar of heeft het zin om er accesoires bij te kopen??is er erg veel verschil met het duurdere statief??
ik ben nog een beginneling hierin
Dat is een goeie telescoop, en als beginner ben je er wel even zoet mee.(PS: Heb je misschien ook linkje??)
Of je er nog wat bij moet kopen? Tja, dat is aan jouw. Onthoud dat het een dure hobby is, shop dus verantwoord en nuchter. Je kan eens een nieuw statief kopen, een paar nieuwe oculairen, filters en als je flink gespaard hebt, kan je eens een betere scope kopen.
deze heb ik van de duitse site,die ik op het forum aantrof,is dus de nieuwprijs.
nou kwam ik ook deze tegen als 2 hands,en hij word bij mij in de buurt verkocht ,is dit ook wat??
Wegens omstandigheden te koop aangeboden.
Splinternieuwe Orion XT8 Intelliscope Dobsonian telescoop.
Deze zeer eenvoudig te bedienen telescoop geeft beelden van het heelal die u de adem zullen benemen.
Het optische hart van de SkyQuest XT8 is een precisie 8" (203 mm) parabolisch geslepen primaire spiegel, af fabriek gecentreerd voor gemakkelijker collimeren.
Hij is gemonteerd in een nieuw ontworpen, gegoten aluminium houder die maximale ventilatie toelaat.
De 8" spiegel verzamelt 73% meer licht dan een 6" spiegel, genoeg om stofwolken in nevels te onderkennen en om details te zien in de meer heldere melkwegstelsels.
Deze Dobson is voorzien van een encoder die het mogelijk maakt met de optionele Intelliscope handregelaar in een handomdraai tot 14000 hemelobjecten te vinden.
Incl. - 2" focuser,
- 9x50 zoeker,
- twee Sirius Plossl 1.25" oculairen van 25mm (48x) en 10mm (120x),
- collimatie kap en oculairhouder.
- Spiegel 203 mm, parabolisch geslepen. Brandpuntsafstand 1200 mm, f/5,9
Gewicht 18,9 kilogram, maar door de handige handgreep gemakkelijk te tillen, en te verplaatsen.
Een ideale telescoop voor zowel beginnende, als ervaren sterrenkijkers.
Ook bijzonder geschikt voor gebruik in de stad.