Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

dat is niet helemaal juist. ik geloof alle verhalen van aliens niet ze zijn meestal heel makkelijk/snel te verklaren en anders is er met een beetje onderzoek wel een verklaring
Het zijn geen verhalen van aliens, maar van UFOs.

En vele zijn niet te verklaren.
ik vind het wel erg snel om meteen er van uit te gaan dat een licht aan de lucht een buitenaardse beschaving is.
En ik vind het wel erg snel om meteen naar een conspiracy theorie te grijpen, zoals jij doet.

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Op deze video kun je een samenvatting van de Belgische UFO sighting bekijken. Officieren van de Belgische Luchtmacht zijn doen het woord.

http://www.subversiveelement.com/files/belgian.ram

Je hebt realplayer nodig.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Antoon
Artikelen: 0
Berichten: 1.750
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 22:09

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Ofwel je weet gewoon helemaal niets van het onderwerp af
Daar heb je gelijk in.

Maar hoe kun je wel iets afweten van dingen die UFO's heten.

Verder ben ik benieuwd naar een foto van een satteliet met een ufo erop.

Van NASA. of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Antoon schreef:
p schreef:
Ofwel je weet gewoon helemaal niets van het onderwerp af
Daar heb je gelijk in.

Maar hoe kun je wel iets afweten van dingen die UFO's heten.

Verder ben ik benieuwd naar een foto van een satteliet met een ufo erop.

Van NASA. of iets dergelijks.
Alsjeblieft:

http://www.putfile.com/media.php?n=sts48-ufo

Er zijn nog meer videos van NASA met UFOs erop, maar die kun je makkelijk zelf vinden op google met 'NASA UFO video'
Gebruikersavatar
Antoon
Artikelen: 0
Berichten: 1.750
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 22:09

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Oke ik ben overtuigd dat er UFO's zijn. sorry voor mijn dwarsheid.

naar dan alleen UFO's

geloof je dat er buitenaardse wezens in zitten?
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Antoon schreef:Oke ik ben overtuigd dat er UFO's zijn. sorry voor mijn dwarsheid.

naar dan alleen UFO's

geloof je dat er buitenaardse wezens in zitten?
In sommige wel ja.

Waarom?

1.Omdat de technologie simpelweg onbekend is op aarde.

2.Omdat bij sommige waarnemingen ook vreemde wezens gezien worden(en niet door 1 of 2 mensen, maar soms door 5, 10, 20 of 60 mensen tegelijk, waarna het UFO waarneming gedeelte ook nog eens door radar ondersteund wordt, dus waarom zou het alien gedeelte dan opeens niet waar zijn).

3. Omdat de wetenschap er ook van uit gaat dat buitenaards leven bestaat. (alleen niet dat ze de aarde bezoeken, want "dan hadden we het toch wel gemerkt, en niemand heeft iets gemerkt?")

4. De 'skeptic' verklaring van ontvoeringen komt neer op een onwetenschappelijke, ongefundeerde theorie over identieke massa hallucinaties (die theorie is ter plekke verzonnen om maar te kunnen blijven volhouden dat ontvoeringen niet plaatsvinden). Of ze komen op de proppen met een geheime amerikaanse instantie van dwergen die zich verkleden in vreemde monsterkostuums, welke vervolgens dmv hypnose identieke herrinneringen implanteert bij iedereen die maar getuige is geweest.

Dat laatste is een soort magische elfjes theorie die alles doen wat nodig is om een ontvoering te verklaren met menselijke middelen. Als je dit zou toepassen op een verkrachting van een vrouw door een man, krijg je zo'n verklaring:

De vrouw is niet verkracht, ze is gek en hallucineerde. Haar buren die ooggetuige waren, zijn ook gek. De politieman die de verkrachter zag ontsnappen, liegt. Het sperma dat gevonden is, heeft de vrouw bij een spermabank gestolen. Haar wonden heeft ze zelf toegebracht met een mes dat ze vervolgens ergens heeft verstopt waar we het nooit terug kunnen vinden. De auto en nummerbord dat door andere ooggetuigen was gezien, was in feite een boom, maar de ooggetuigen hallucineerden. De bandensporen heeft de liegende politieman vervalst. De schaamharen van de dader, zijn schaamharen van een onbekende man met wie de vrouw een uur eerder vrijwillig sex had. Etc.

Volgens een dergelijke houding, kun je dus werkelijk alles ontkennen.

Ik kan nog wel een dozijn redenen bedenken.
Gebruikersavatar
Antoon
Artikelen: 0
Berichten: 1.750
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 22:09

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Ik ga natuurlijk niet kiezen voor iets dat je al hebt ontkracht.

Als er in sommige UFO's wezens zitten dan zouden ze allang zijn gelandt, er zijn al ongelooflijk lang getuigingen van UFO's.

Verder vraag ik me af hoe ze door het universum rijzen.
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

3. Omdat de wetenschap er ook van uit gaat dat buitenaards leven bestaat. (alleen niet dat ze de aarde bezoeken, want "dan hadden we het toch wel gemerkt, en niemand heeft iets gemerkt?")
Dat is niet de reden, de reden is puur statistisch. De kans dat een buitenaards volk sneller kan reizen dan het licht is erg klein en derhalve is de kans op het in contact komen met buitenaards leven extreem klein en zelfs verwaarloosbaar
4. De 'skeptic' verklaring van ontvoeringen komt neer op een onwetenschappelijke, ongefundeerde theorie over identieke massa hallucinaties (die theorie is ter plekke verzonnen om maar te kunnen blijven volhouden dat ontvoeringen niet plaatsvinden). Of ze komen op de proppen met een geheime amerikaanse instantie van dwergen die zich verkleden in vreemde monsterkostuums, welke vervolgens dmv hypnose identieke herrinneringen implanteert bij iedereen die maar getuige is geweest.
Dat is ook onzin, de "skeptic" verklaring zoals jij het noemt is gebaseerd op de feiten en bewijsstukken die er nu liggen. Als je alles kritisch bekijkt is er geen enkel bewijs dat niet door een of andere reden verklaard kan worden. Elk normaal denkend mens zal derhalve aannemen dat die zaken die nog niet verklaard zijn vast een zinnige en logische verklaring zullen hebben. Er zijn natuurlijk mensen met een erg ruime fantasie en een interesse in buitenaards leven die zullen de "bewijzen" intepreteren als zijnde bewijs voor bezoekjes van Aliens aan de aarde. Dit is een kwestie van geloven vindt ik want er zijn genoeg zaken voorgevallen die nog niet zijn verklaard. Ik vindt het prima dat je dat ziet als bewijs voor het bestaan van aliens maar het getuigt wel van een niet al te kritisch oordeel.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Gebruikersavatar
The Don
Artikelen: 0
Berichten: 1.259
Lid geworden op: wo 05 jan 2005, 15:37

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

p schreef:Ok genoeg over dat semantische gedoe.

Ik heb een vraagje:

Stel dat je op een dag door je huis loopt. Opeens wordt alles stil, het lijkt alsof de tijd stilstaat en het voelt alsof jij nog als enige bestaat. Je ziet opeens enkele wezens dwars door de muur lopen. Zonder enige overgang bevindt je je opeens in je tuin en je ziet een fel verlicht object boven je zweven. Je vliegt de lucht in, hoort stemmen in je hoofd en merkt dat je op een tafel ligt en er een of andere operatie op je uitgevoerd wordt. Plotseling bevindt je je in de auto en rijdt je garage in. De volgende maanden zie je constant een vreemd beeld in je hoofd van een gezicht van 1 of ander wezen. Dit gezicht beweegt ook en je kunt het duidelijk zien. Ook hoor je stemmen in je hoofd. Je gedragt veranderd compleet, je hebt last van huilbuien en een onverklaarbare angst voor iets.

Zou je dan denken dat je gek bent of 1 of andere psychische stoornis hebt?
Jazeker, ik zou gelijk de volgende dag een afspraak maken met de psychiater. Wil je beweren dat je dan geen psychische storing hebt gehad? Daarnaast zijn er mensen die gevoelig zijn voor dit soort ervaringen (maar daar hebben we het al een keer over gehad :wink:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...er=asc&start=80)
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

The Don schreef:
p schreef:Ok genoeg over dat semantische gedoe.

Ik heb een vraagje:

Stel dat je op een dag door je huis loopt. Opeens wordt alles stil, het lijkt alsof de tijd stilstaat en het voelt alsof jij nog als enige bestaat. Je ziet opeens enkele wezens dwars door de muur lopen. Zonder enige overgang bevindt je je opeens in je tuin en je ziet een fel verlicht object boven je zweven. Je vliegt de lucht in, hoort stemmen in je hoofd en merkt dat je op een tafel ligt en er een of andere operatie op je uitgevoerd wordt. Plotseling bevindt je je in de auto en rijdt je garage in. De volgende maanden zie je constant een vreemd beeld in je hoofd van een gezicht van 1 of ander wezen. Dit gezicht beweegt ook en je kunt het duidelijk zien. Ook hoor je stemmen in je hoofd. Je gedragt veranderd compleet, je hebt last van huilbuien en een onverklaarbare angst voor iets.

Zou je dan denken dat je gek bent of 1 of andere psychische stoornis hebt?
Jazeker, ik zou gelijk de volgende dag een afspraak maken met de psychiater. Wil je beweren dat je dan geen psychische storing hebt gehad?
En stel nu dat je wakker wordt na zo'n vreemde ervaring, en het blijkt opeens dat je littekens hebt precies op de plek waar in de droom aliens je opereerden. En stel dat je vervolgens in de krant leest dat er een UFO in de buurt is gesignaleerd. En stel dat je buurman je vervolgens verteld dat hij midden in de nacht een enorme lichtbol boven je huis heeft zien hangen, en de buurvrouw ook. Etc. Dan ga je je zeker afvragen of het niet echt gebeurd is.
Daarnaast zijn er mensen die gevoelig zijn voor dit soort ervaringen (maar daar hebben we het al een keer over gehad  :wink:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...er=asc&start=80)
Ja, ze zijn gevoelig ervoor, want ze worden ontvoerd :shock:
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

The Don schreef:
p schreef:
3. Omdat de wetenschap er ook van uit gaat dat buitenaards leven bestaat. (alleen niet dat ze de aarde bezoeken, want "dan hadden we het toch wel gemerkt, en niemand heeft iets gemerkt?")
Dat is niet de reden, de reden is puur statistisch. De kans dat een buitenaards volk sneller kan reizen dan het licht is erg klein en derhalve is de kans op het in contact komen met buitenaards leven extreem klein en zelfs verwaarloosbaar
Net zoals de kans ook verwaarloosbaar was dat we ooit op de maan zouden landen zeker :shock:
p schreef:
4. De 'skeptic' verklaring van ontvoeringen komt neer op een onwetenschappelijke, ongefundeerde theorie over identieke massa hallucinaties (die theorie is ter plekke verzonnen om maar te kunnen blijven volhouden dat ontvoeringen niet plaatsvinden). Of ze komen op de proppen met een geheime amerikaanse instantie van dwergen die zich verkleden in vreemde monsterkostuums, welke vervolgens dmv hypnose identieke herrinneringen implanteert bij iedereen die maar getuige is geweest.
Dat is ook onzin, de "skeptic" verklaring zoals jij het noemt is gebaseerd op de feiten en bewijsstukken die er nu liggen. Als je alles kritisch bekijkt is er geen enkel bewijs dat niet door een of andere reden verklaard kan worden.
Waar is het bewijs van de conspiracy theorie waar jij in gelooft? Waar is het bewijs dat dit amerikaanse geheime toestellen zijn?
Elk normaal denkend mens zal derhalve aannemen dat die zaken die nog niet verklaard zijn vast een zinnige en logische verklaring zullen hebben. Er zijn natuurlijk mensen met een erg ruime fantasie en een interesse in buitenaards leven die zullen de "bewijzen" intepreteren als zijnde bewijs voor bezoekjes van Aliens aan de aarde.
Allemaal mooi en aardig, maar telkens wanneer ik jou confronteer met enkele UFO gevallen (of 1 enkele ontvoering) sta je met een mond vol tanden. Het komt meestal nooit verder dan "ach onzin, die mensen zijn gek, en er zal wel een logische verklaring zijn". (en uiteraard is er een logische verklaring, al zal deze misschien niet zijn wat je verwacht)
Dit is een kwestie van geloven vindt ik want er zijn genoeg zaken voorgevallen die nog niet zijn verklaard. Ik vindt het prima dat je dat ziet als bewijs voor het bestaan van aliens maar het getuigt wel van een niet al te kritisch oordeel.
Dat jij in conspiracy theories gelooft is leuk, maar niet erg kritisch. Bovendien, als de mens over dergelijke toestellen beschikt zoals ik op de vorige pagina getoond heb, dan zouden we nu zelf al aan de andere kant van het melkwegstelsel rondvliegen.
wesleyaarse99
Artikelen: 0
Berichten: 77
Lid geworden op: za 29 jan 2005, 13:31

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

als er aliens landen waarom zoekt nasa ze dan nog het grote telescopen? ze landen toch hier :shock:
als je onzichtbaar wilt zijn moet je sneller als het licht bewegen.
Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

als er aliens landen waarom zoekt nasa ze dan nog het grote telescopen? ze landen toch hier   :shock:


Je draait om de feiten heen. Blijkbaar ben je bang voor de waarheid.

Kom op, geef eens een verklaring voor de belgische UFO?
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Geef eens een verklaring voor de belgische UFO?


Daar is geen verklaring voor aanwezig. Unidentified geeft juist aan dat men niet weet waar men mee te maken heeft. Er kunnen wel stelling worden geopperd, echter deze kunnen niet worden getoets. Daarom is deze vraagstelling ook redelijk zinloos.
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Gebruikersavatar
p__
Artikelen: 0
Berichten: 2.972
Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 13:21

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

p schreef:Geef eens een verklaring voor de belgische UFO?
Daar is geen verklaring voor aanwezig. Unidentified geeft juist aan dat men niet weet waar men mee te maken heeft. Er kunnen wel stelling worden geopperd, echter deze kunnen niet worden getoets. Daarom is deze vraagstelling ook redelijk zinloos.
De vraagstelling is helemaal niet zinloos. Wat een slap excuus om niet in discussie te hoeven gaan.

Er zijn tot nu toe twee mogelijke verklaringen:

1. geheime menselijke technologie

2. niet menselijke technologie

Optie 1 wordt door de Belgische Luchtmacht al vrijwel uitgesloten en men zegt duidelijk dat de optie buitenaards schip overblijft.

Bovendien, als de mens over dergelijke technologien van 'oneindige acceleratie' beschikt, dan zouden we nu al aan de andere kant van het melkwegstelsel rondlopen.

Nou wat wordt het, zijn we zelf al aan de andere kant van het melkwegstelsel, of zijn andere wezens hier?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!