Dus een object dat groot genoeg is zou op die manier een stilstaande planeet in beweging kunnen krijgen.
Ja,puur door de aanwezige zwaartekracht onderling.Dus een object dat groot genoeg is zou op die manier een stilstaande planeet in beweging kunnen krijgen.
Een lastige vraag. Dit is wat ik heb gevonden:Ik bedoelde dat een stilstaand object door een passerend object om zijn as kan gaan draaien.
Of het met enkel zwaartekracht mogelijk is, weet ik niet.Ik bedoelde dat een stilstaand object door een passerend object om zijn as kan gaan draaien.
Op het internet staan veel simulaties van planeet- en satellietbewegingen. Een voorbeeld dat precies je vraag beantwoordt heb ik niet gevonden. Maar het zal vast wel bestaan. Twee links om je op weg te helpen:De zwaartekrachtvelden zouden misschien met elkaar verbonden kunnen raken, net als bij magneetvelden. Op die manier zou het ene object een kracht kunnen uitoefenen op een ander object, net als bij magnetische voorwerpen. Als die kracht niet door het centrum van het object gaat, gaat het object draaien.
Inderdaad, het moet mogelijk zijn. In grote objecten bevindt de "center of gravity" zich niet altijd op dezelfde plaats als de "center of mass". En door de afwijking zal er een deel van de energie zich bij het langskomen inderdaad omzetten in rotatie-energie. Wij kunnen ons dat op aarde moeilijk voorstellen, omdat die 2 zich bij ons zo gering van elkaar verschillen. In hoge wolkenkrabbers komt het zelfs niet verder dan enkele centimeters.De zwaartekrachtvelden zouden misschien met elkaar verbonden kunnen raken, net als bij magneetvelden. Op die manier zou het ene object een kracht kunnen uitoefenen op een ander object, net als bij magnetische voorwerpen. Als die kracht niet door het centrum van het object gaat, gaat het object draaien.
Inderdaad, hetverder dan enkele centimeters.
Het is een expirimentje en om nou direkt 2000 km naar boven te reizen en wat astroïdes bij elkaar te zoeken...Redmess schreef:Ik mag blijkbaar mijn eigen bericht niet aanpassen, dus dan maar zo.
Ik denk dat als de zwaartekracht werkelijk invloed zou hebben, je niet zou hoeven bewegen. Je zou het effect dan al zien als de ballon niet meer loodrecht naar beneden hangt. Maar ik denk dat het geen invloed heeft, omdat het zeer geringe effect van jouw lichaamsmassa teniet word gedaan door de enorme massa van de aarde.