Ha, Clarke. Ja, lijkt me een redelijk betrouwbaar getuige. Ja, daar wil ik een hoge mate van geloof aan hechten. Maar, alles wat ik kan vinden over Clarke en zijn beschuldigingen komen overeen met wat ik ook al eerder heb gezegd, namelijk dat Bush schaamteloos gebruik heeft gemaakt van de aanslagen om zijn eigen Irak-agenda erdoor te drukken.
Samengevat in een notedop
(CBS) In the aftermath of Sept. 11, President Bush ordered his then top anti-terrorism adviser to look for a link between Iraq and the attacks, despite being told there didn't seem to be one.
The charge comes from the adviser, Richard Clarke, in an exclusive interview on 60 Minutes.
Verder vertelt Clarke dat voorafgaand aan 9-11 informatie beschikbaar was die heel misschien had kunnen leiden tot een voorkomen van 9-11, en dat de VS-regering die heeft genegeerd.
Clarke also tells CBS News Correspondent Lesley Stahl that White House officials were tepidin their response when he urged them months before Sept. 11 to meet to discuss what he saw as a severe threat from al Qaeda.
Frankly," he said, "I find it outrageous that the president is running for re-election on the grounds that he's done such great things about terrorism. He ignored it. He ignored terrorism for months, when maybe we could have done something to stop 9/11. Maybe. We'll never know."
Zegt Clarke dat Bush c.s. dom bezig geweest zijn, verblind door Irak de dreiging van Al Quaida onterecht naar het tweede plan schuivend? Ja, en ik heb Bush ook altijd voor dom versleten, en dat wordt hier dan bevestigd.
Zegt Clarke dat Bush c.s. 9-11 schaamteloos misbruiken voor hun eigen politieke agenda, lees, Irak? Ja, en daar ben ik het ook altijd roerend mee eens geweest.
Dus, zegt Clarke dat Bush c.s. misschien wel eens de zaak georganiseerd zou kunnen hebben? Nee. Zelfs geen hint in die richting.
En ik blijf dan ook beweren dat ik het onwaarschijnlijk acht dat ze dat gekund zouden hebben.