Cognition;
Goh, een mini-cursus schrijven vraagt loyaliteit en ik weet niet hoe ver mijn loyaliteit zou gaan voor een bende onbekenden die waarschijnlijk niet geïntresseerd zijn in een technische niet bijdehandse psychologie.
Maar dat een mini-cursus méér dan drie man nodig heeft begrijp ik niet. Soms is het leuker om alleen een cursus te schrijven. Ik ben niet akkoord met het systeem zeg maar..
Samenvattend: Wat is de vraag naar die mini-cursussen? Wie wil op wet. wijze denken over psychologie?
Bovendien zit ik in de studeerperiode en examens dus heb ik mijn tijd beter te verdelen.
De boekenlijst lijkt me een beter idee. Alhoewel ik bijna op voorhand weet dat niemand geintresseerd zal zijn in die boeken, is het toch een basis waar misschien 0,01% zou op kunnen terugvallen. En de mensen laten beseffen dat psychologie niet zo simpel en eenvoudig is als iedereen denkt.
Ten sloote wil ik je wijzen op het feit dat het eigenlijk NIET uitmaakt HOE je achter de WAARHEID komt. Als het maar de waarheid is, die je bijvoorbeeld in staat stelt om accurate voorspellingen te doen, of dingen op accurate wijze te analyseren.
Om je nog maar even te zeggen dat de waarheid vaak niet uit introspectie komt. Introspectie heeft geen consensueel betekenissysteem. Het is geen vorm van communicatie; alleen een teken.
Dus het maakt wel uit hoe je tot de waarheid komt; bepaalde methodes leunen nu eenmaal dichter tegen de waarheid dan anderen.
En indien je je nog eens wilt afreageren op dit gequoteerd stuk. Dat hoeft niet; ik ken je visie ondertussen.
Het is niet de bedoeling om te flamen maar ik begrijp je niet meer. Ik doe hier mijn best om duidelijk te maken dat bijna iedereen hier op een onwetenschappelijke manier redeneert.
Wat logisch is voor jou is nog niet logisch bij anderen. Indien je de objectieve functie van iets kunt achterhalen moet je proberen de subjectieve gepercipieerde functie ook onder controle te houden..en volgens mij kan dat niet via een andere methode dan experimenten.
Nou ik ga me zelf niet blijven herhalen.
Doe zoals je wilt voortdoen maar dan zou dit subforum niet meer Psychologie hoeven te noemen maar Common-sense Psychologie.
pietertje schreef:Deed Freud niet aan introspectie dan, of hebben ze die man eindelijk geloosd uit de studie. Is het tegenwoordig VERBODEN om naar binnen te kijken? Geen wonder dat jullie zo saai uit de hoek kunnen komen,..wanneer je ALLES van buitenaf probeert te beredeneren.
Wat een hel zou dat voor mij zijn zeg, ik ben blij dat ik nooit aan zo'n studie ben begonnen, hoewel ik soms aarzelde.
Ga jij jezelf vergelijken met Freud?
Zijn wij saai?
Is dat een hel voor jou? Hel is toch een zwaarwichtig woord niet?
Man, kinderlijke reacties als die van jou dienen van geen repliek gediend te worden. Maar trop is teveel.
En voor dit in een flame-oorlog gaat uitmonden. Ik trek me terug uit deze discussie voor ik verder domme dingen zeg.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können