Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
gewoon
Artikelen: 0

Re: Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit

Waarom zijn er mannelijke en vrouwelijke soortgenoten in de natuur?Om zich voort te planten...

Man x man en vrouw x vrouw kan geen kinderen krijgen dus onnatuurlijk en dus...

Man x kind of vrouw x kind kan geen kinderen krijgen dus onnatuurlijk en dus...

Bij dat laatste kom je natuurlijk bij de vraag : wanneer is een kind volwassen?Hoe leg je zoiets vast?

-Als ze een bepaalde leeftijd hebben?Zoals het nu is...

-Wanneer ze een bepaalde verstandelijkheid hebben?Er zit veel verschil op want sommigen worden verstandelijk nooit echt volwassen...

-Wanneer ze vruchtbaar zijn?Er zijn 'kinderen' die op leeftijd van 12 jaar of zelf nog jonger reeds vruchtbaar zijn...moet je die nog als kind beschouwen of als volwassene?

Misschien moet de leeftijd waarop men volwassen is vastgelegd worden op dat standpunt...

Maar ik ben er zeker dat ervan geprofiteerd door oude geilaards die een groen blaadje willen...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Marco van Woerden

gewoon schreef:Waarom zijn er mannelijke en vrouwelijke soortgenoten in de natuur?Om zich voort te planten...

Man x man en vrouw x vrouw kan geen kinderen krijgen dus onnatuurlijk en dus...

Man x kind of vrouw x kind kan geen kinderen krijgen dus onnatuurlijk en dus...
Corrigeer me als ik dit verkeerd begrijp, maar dit klinkt als de standaardredenering van orthodoxe christenen. Homoseksualiteit bij dieren komt voor, en hoewel we nog niet weten in welke mate geaardheid een aangeboren feit is, is wel duidelijk dát er aangeboren elementen aan zitten. Is het dan onnatuurlijk?
gewoon schreef:Bij dat laatste kom je natuurlijk bij de vraag : wanneer is een kind volwassen?Hoe leg je zoiets vast?

-Als ze een bepaalde leeftijd hebben?Zoals het nu is...

-Wanneer ze een bepaalde verstandelijkheid hebben?Er zit veel verschil op want sommigen worden verstandelijk nooit echt volwassen...

-Wanneer ze vruchtbaar zijn?Er zijn 'kinderen' die op leeftijd van 12 jaar of zelf nog jonger reeds vruchtbaar zijn...moet je die nog als kind beschouwen of als volwassene?

Misschien moet de leeftijd waarop men volwassen is vastgelegd worden op dat standpunt...
Dus jij wilt verlaging van de volwassenheidsgrens?
nabz schreef:Ik vind het jammer dat er zo een ophef is over pedofielen mensen.

Is toch normaal.

De een houdt van billen.

De ander houdt van slagroom.

De een houdt van sterke machtige vrouwen.

De ander houdt van kleine onschuldige meisjes.
Pedofilie is inderdaad "normaal", in de zin dat het voor kan komen bij mensen, en dat die mensen er veelal helemaal niets aan kunnen doen. Ze zijn gewoon zo, en ze zullen op die manier verder moeten leven. Maar in maatschappelijke zin is pedofilie niet "normaal", simpelweg omdat niet aan de vereiste wordt voldaan dat het algemeen wordt geaccepteerd. Liefde voor billen of slagroom wel.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

nabz

Je bent volwassen als je zelf kan beslissen over jezelf.

Sommige kunnen dit al op 15 jarige leeftijd en anderen nog niet op hun 25ste.

Er is een grens in Nederland 18 jaar. Ik vind dat het verlaagt mag worden naar 16 jaar.

Het is waar dat de mindere dan lijden onder de beteren, maar de betere lijden ook onder de mindere. Ik vind dat in zo een situatie het recht van de sterkste geld. Als iemand van 15 zeks heeft met ieman van 19 wordt dat zoiezo nooit gecontroleerd, duszzz.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!
ArjenvS

Ik vind dat in zo een situatie het recht van de sterkste geld.
Ik zou graag willen dat je wat duidelijker bent over deze uitspraak. Wat bedoel je precies?
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein
Roland Ronceval

nabz schreef:Mijn oom is pedofiel.

Toen ik het hoorde vond ik hem helemaal niet raar. Want mijn visie erover is, dat iedereen een andere smaak heeft. Je kan niet zeggen dat een pedofiel raar is, omdat hij/zij zich seksueel aangetrokken voelt tot kleuters.

Het is mss wel apart, maar voor de rest normaal.  

Iedereen heeft een andere smaak. De 1 is hetero, de ander homo seksueel, de ander houdt weer van SM. Er is geen ziekte bij betrokken, dat is gewoon zo. en gelukkig maar.  

•••

Tegen pedofielen zou k zeggen; Wees blij dat je niet de drang hebt iemand te vermoorden ofzo. Tevens heeft het ook voordelen, omdat je psychologisch sterker wordt en anders naar dingen kijkt. :roll:
nabz schreef:Ik vind het jammer dat er zo een ophef is over pedofielen mensen.

Is toch normaal.

De een houdt van billen.

De ander houdt van slagroom.

De een houdt van sterke machtige vrouwen.

De ander houdt van kleine onschuldige meisjes.

...
nabz schreef:...

Er is een grens in Nederland 18 jaar. Ik vind dat het verlaagt mag worden naar 16 jaar.

Het is waar dat de mindere dan lijden onder de beteren, maar de betere lijden ook onder de mindere. Ik vind dat in zo een situatie het recht van de sterkste geld. Als iemand van 15 zeks heeft met ieman van 19 wordt dat zoiezo nooit gecontroleerd, duszzz.
Ik weet niet waarom ik hierbij moet denken aan de de jure of de facto situatie in de mohammedaanse wereld, waar een meisje van 9 jaar (op sommige plaatsen 10 jaar) mag geconsommeerd worden op basis van het feit dat een 56-jarige krijgsheer dat ooit heeft voorgedaan.

P.S.: om de verdenking van "generalisatie" te ontkrachten: niet alle meisjes van 9 jaar worden geconsommeerd.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Assassinator

Ik weet niet waarom ik hierbij moet denken aan de de jure of de facto situatie in de mohammedaanse wereld, waar een meisje van 9 jaar (op sommige plaatsen 10 jaar) mag geconsommeerd worden op basis van het feit dat een 56-jarige krijgsheer dat ooit heeft voorgedaan.
en wat wil je hiermee zeggen??
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
1207

dat Mo de profeet eigenlijk een ordinaire kinderverkrachter is ?
Assassinator

dat denk ik niet, leg uit RR!
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
gewoon

Homoseksualiteit bij dieren komt voor, en hoewel we nog niet weten in welke mate geaardheid een aangeboren feit is, is wel duidelijk dát er aangeboren elementen aan zitten
Schijnt een probleem te zijn met de hormonale zaken tijdens de ontwikkeling...is dus een afwijking en niet normaal...
Dus jij wilt verlaging van de volwassenheidsgrens?
Is een moeilke vraag...moeten we iemand volwassen beschouwen als die lichamelijk vruchtbaar(dus eigenlijk volwassen is) of wanneer deze psychisch volwassen is(sommigen nooit)
dat Mo de profeet eigenlijk een ordinaire kinderverkrachter is ?
Elke godsdienst waat Mo in voorkomt is een gevaar voor het menselijk voortbestaan dus dat gaat lekker niet door...
Tasher

Hoi,

Met wat googlen op 'wetenschap' en 'pedofilie' kwam ik plots op deze thread uit, en deze lijkt me interessant om 2 redenen:

- ik heb zelf pedofiele gevoelens. Niet praktiserend, 'k doe niets onwettigs (just in case..). 'k Heb ook verder niets te maken met de PNVD, noch ben ik het eens met hun programmapunten. Ik kan hoogstens hun ideologie wat verduidelijken, maar verder spreek ik gewoon namens mezelf, en ben ik gewoon uit op dialoog. Enkel door dialoog kunnen we ernaar streven wederzijdse bias te minimaliseren.

- op weinig plaatsen zijn kwesties rond pedofilie serieus bespreekbaar, maar ik ben van mening voor zover dit objectief kan, interessante discussies rond 't onderwerp kunnen worden gevoerd. Een wetenschapsforum lijkt me daarvoor zeer geschikt.

Ik pik gewoon in op wat quotes:
Hoe vaak heb je een jonger familielid of een jongere bekende al iets kunnen leren waardoor een beslissing van deze jongere persoon anders uitviel? Als je de wereld zo gaat bekijken zijn dit soort gedachten heel erg kwalijk. Deze gedachte daargelaten zijn er dus mensen die voor die jongere en onervarene mensen willen besluiten dat dit wél ok is.  

Dit is zo mogelijk nog kwalijker. Want hoe bescherm je iemand wanneer je die persoon geen reden tot bedenkingen geeft of tot wachten tot een bepaald moment?  

Het vormen van een partij in dit kader zou, net zoals een partij in het kader van rascisme zwaar bestraft moeten worden en verboden moeten zijn.
Ik denk dat de PNVD eerder voor die jongere en onervarene mensen wil besluiten dat dit niét altijd niét ok is. Een groot verschil, lijkt me. Tegen seksuele contacten zonder instemming zijn ze nog altijd beschermd.

Het probleem met al dan niet klaar zijn voor seks te meten aan de hand van hoeveel keer de aarde rond de zon heeft gedraaid, is dat waar het echt vanaf hangt, mentale rijpheid, uit het oog wordt verloren. Er zijn twaalfjarigen die in principe klaar zijn voor seks, net zoals er 16-jarigen zijn die dat zijn. Bij bescherming door ‘wachten’ is inherent een effect van valse veiligheid verbonden: iemand die echt een kind wil verkrachten, kijkt niet naar dat getal, die gaat gewoon zijn gang. De enige reële bescherming is kinderen weerbaar maken, voorlichten, ouders aanmoedigen een vertrouwensrelatie met hun kinderen te onderhouden waarin seksuele onderwerpen bespreekbaar zijn, etc... En ze vervolgens ook de verantwoordelijkheid te geven over wat zij wel en niet willen op seksueel vlak. Enkel zo kan je groeien, en je weerbaar maken. Onvoorwaardelijk ‘neen’ zeg je tegen iets wat onvoorwaardelijk ‘fout’ is. Seks is fout, en zo overlaadt je seksualiteit met schuld, een klassieke motivatie om een misbruiksituatie geheim te houden.

Enfin, m’n punt is dat die leeftijdsgrens niet per definitie gelijk staat aan bescherming, en mogelijk contraproductief kan werken. Zonder een maatschappelijke mentaliteitswijziging t.o.v. seksualiteit, zal het verlagen van de leeftijdsgrens niet het gewenste effect hebben (mijn kritiek op de PNVD), maar om die ideologie nou te vergelijken met die van een rascistische partij?
Ik heb gelezen dat hij alleen van die opleiding werd verwijderd. Volgens mij mag hij wel gewoon andere opleidingen volgen hoor.
Dat mag ie dus niet.

Voordat hij bekend maakte een oprichter te zijn van de PNVD, had ie trouwens z’n faculteit al te kennen gegeven van zijn gevoelens. Z’n faculteit gaf toestemming dat ie de richting (of dat was toen nog een andere, geloof ik) mocht blijven volgen, op voorwaarde dat er steeds iemand bij was als ie binnen de opleiding contact had met kinderen. Pas van het moment dat het publiek bekend werd dat Norbert pedofiel was, werd ie van de opleiding, en alle andere opleidingen, verwijderd. Een maatregel die dus verder reikt dat alleen Norbert afschermen van kinderen, en m.i. niet verschilt van discriminatie.
gewoon

Er valt mij op dat er veel pedofielen rondlopen...er zijn er die zulke gevoelens hebben of iemand kennen met die gevoelens...om nog maar te zwijgen over degene die onbekend zijn en/of zwijgen...lees maar eens de reacties op dit toppic...er zitten er ook tussen...

Hoeveel % van de bevolking zou zo zijn?Ik denk dat het harde cijfers zijn...

Reden te meer om later mijn kinderen geen sec. uit het oog te verliezen...

Daardoor zijn ze wel beperkt in hun ontwikkeling en vrijheid...en dat omdat er perverse kerels rondlopen...

één ding is zeker en dat zweer ik : als er ooit een pedo aan mijn kinderen komt is hij morsdood...en het zal een langzame pijnlijke dood zijn...de jaartjes cel heb ik er voor over...
Bas

Reden te meer om later mijn kinderen geen sec. uit het oog te verliezen...
Je emoties als ouder zijn begrijpelijk, maar wat wil je nu liever: kinderen die beperkt worden in hun vrijheid tijdens hun jeugd en daardoor wellicht ongelukkig(er) zullen zijn, of ze gewoon lekker vrij en kind laten zijn met een klein risico op een nare gebeurtenis (het risico dat ze onder een auto komen is overigens vele malen groter)? Zorgzaamheid is prima, maar men kan het ook overdrijven.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Roland Ronceval

...één ding is zeker en dat zweer ik : als er ooit een pedo aan mijn kinderen komt is hij morsdood...en het zal een langzame pijnlijke dood zijn...de jaartjes cel heb ik er voor over...
Laat dat aan de grootouders (grootvader) over, zodat je zelf nog voor je kinderen kan zorgen. Die hebben jou nodig, in alle vrijheid.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)

ads

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

gewoon

gewoon schreef:...één ding is zeker en dat zweer ik : als er ooit een pedo aan mijn kinderen komt is hij morsdood...en het zal een langzame pijnlijke dood zijn...de jaartjes cel heb ik er voor over...
Laat dat aan de grootouders (grootvader) over, zodat je zelf nog voor je kinderen kan zorgen. Die hebben jou nodig, in alle vrijheid.

2 jaar onder psychologische begeleiding en we lopen weer rond in Belgie...wat geldt voor die echte gangsters moet ook gelden voor mij dan...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!