Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: waar komt god vandaan?

Dit is een mooie site, waar goede teksten op staan:

http://www.arnolkox.nl/HTML/Arnol%20plaatjes.html

Heb elkaar lief.

Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Zijn er hier ook mensen die echt het bewijs van het bestaan van God kennen?

Het mooie aan God is, dat het overbodig is om aan God te vragen wat je graag zou willen. Hij weet namelijk al wat je het liefst zou willen.

Al het goede wordt beloond.

Wie heeft welleens een toevalligheid meegemaakt, dat geen toeval kan zijn maar het werk van God moet zijn?

Wie heeft welleens duidelijk gemerkt dat God stuurt?

Bijvoorbeeld op het juiste moment de juiste baan vinden, of door toeval iemand ontmoeten.

Als je leeft zoals God het graag wil, geeft God je 100% garantie voor meer levens genot. Het kost je wel wat moeite, want je zal dan je best moeten doen, om goede dingen te doen. En je slechte dingen niet meer te doen. Wat je slechte kanten zijn, weet je zelf wel het beste.

Probeer dit maar eens een keer, probeer je slechte kanten eens te stoppen, en je goede kanten te versterken. Je zult merken dat God je geluk geeft, zonder er om te vragen.

Probeer het, en als het werkt, meldt het dan hier eens in deze topic.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

tsjok45
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: za 31 jul 2004, 21:38

Re: waar komt god vandaan?

Zijn er hier ook mensen die echt het bewijs van het bestaan van God kennen?


----> Zeg eerst maar eens wat volgens u "bewijs " en "bewijsvoering " is .... of wat daarvoor moet doorgaan ....
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Knownothing
Artikelen: 0
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 05 mei 2004, 16:09

Re: waar komt god vandaan?

En op de tweede plaats: om welke van de schier oneindige hoeveelheid goden gaat het eigelijk?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Gebruikersavatar
noortje
Artikelen: 0
Berichten: 1.210
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 16:37

Re: waar komt god vandaan?

En je slechte dingen niet meer te doen. Wat je slechte kanten zijn, weet je zelf wel het beste.

Probeer dit maar eens een keer, probeer je slechte kanten eens te stoppen, en je goede kanten te versterken. Je zult merken dat God je geluk geeft, zonder er om te vragen.
Ik zal nooit gelukkig kunnen zijn in een wereld met god waar een aantal zaken taboe of verboden zijn en dus slecht: euthanasie, homoseksualiteit, abortus, seks, en ga zo maar door.

God maakt sommigen misschien gelukkig, maar andere gefrustreerd (cf enkele (katholieke) priester en paters)
Als je leeft zoals God het graag wil, geeft God je 100% garantie voor meer levens genot.
en wat met al die diepgelovige mensen die god niet beschermd in bv landen zoals israel, waar kinderen die niets te maken hebben met die stomme oorlog mee verminkt worden?

wat met diepgelovige mensen die hun kind moeten afstaan aan hun almachtige god: ik denk niet dat die 100% levensgenot zullen hebben erna.
Probeer dit maar eens een keer, probeer je slechte kanten eens te stoppen, en je goede kanten te versterken. Je zult merken dat God je geluk geeft, zonder er om te vragen.
Wanneer je je slechte kanten (laten we nemen volgens de wet, godsdienstig, dan kan je beter in het klooster gaann naar mijn mening) kan stoppen en enkele goede eigenschappen kan versterken is het niet meer dan logische dat je gelukkiger wordt zonder de hulp van god. Je wordt maatschappelijk meer aanvaard en je voelt je dus bij alles mer betrokken.

Kijk naar de heel wat turken: er is een tijd geweest (ik weet niet nu nog) dat zij geld kregen om een koerd te vermoorden. Dat was goed en als ze dat deden kregen ze een beloning en werden dus meer aanvaard. Waren dus gelukkiger dan ervoor, want hadden iets gedaan dat in hun ogen de maatschappij verbetert.
Zeg eerst maar eens wat volgens u "bewijs " en "bewijsvoering " is .... of wat daarvoor moet doorgaan ....
het bewijs dat god niet bestaan voor mij ligt in oa deze zaken.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: waar komt god vandaan?

Anonymous schreef:Wie heeft welleens een toevalligheid meegemaakt, dat geen toeval kan zijn maar het werk van God moet zijn?

Wie heeft welleens duidelijk gemerkt dat God stuurt?

Bijvoorbeeld op het juiste moment de juiste baan vinden, of door toeval iemand ontmoeten.

Als je leeft zoals God het graag wil, geeft God je 100% garantie voor meer levens genot. Het kost je wel wat moeite, want je zal dan je best moeten doen, om goede dingen te doen. En je slechte dingen niet meer te doen. Wat je slechte kanten zijn, weet je zelf wel het beste.

Probeer dit maar eens een keer, probeer je slechte kanten eens te stoppen, en je goede kanten te versterken. Je zult merken dat God je geluk geeft, zonder er om te vragen.

Probeer het, en als het werkt, meldt het dan hier eens in deze topic.
Nou ik heb dat in ieder geval nog nooit gemerkt en met mij velen, want ik bedoel als hij mij zou helpen dan zijn er zoals noortje ook al zegt nog wel belangrijkere dingen om aan te pakken!

Er is op dit moment geen enkele aannemelijke reden dat er een Schepper is. Er zijn wel aannemelijke redenen dat zowel het Christelijke als het Islamitische geloof zijn ontstaan uit andere geloven. Dat is met zeer onze alledaagse logica ook te bevatten, maar voor sommige is dat niet genoeg. Dat zijn meestal de: "Er moet iets zijn mensen". Die het gewoon niet kunnen hebben dat het leven weinig meer voorstelt dan wat je er zelf van maakt!
Anonymous
Artikelen: 0

Re: waar komt god vandaan?

----> Zeg eerst maar eens  wat volgens u  "bewijs " en "bewijsvoering "  is .... of wat daarvoor moet doorgaan ....
Bewijs: gebeurtenissen, die geen toeval kunnen zijn. Onverwachte zaken.

bijv:

* Op het juiste moment iets aangerijkt krijgen.

* Iemand ontmoeten. bijv nieuwe vrienden. of een oude bekende, wanneer je in een bepaalde situatie zit.

* een nieuwe baan vinden, wanneer je het niet verwacht.

* een vrolijke dag beleven, terwijl je een baal dag verwacht.

* saved by the bell

Wat voor te doen:

bijv:

* je van je beste kant laten zien.

* elkaar lief hebben

* goed zijn voor je ouders

* geen kwaad met kwaad bestrijden

dit is echter maar een kleine opsomming, dit soort dingen zijn ook van persoonlijke aard,

echter kan het je mischien helpen voor een klein begin.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: waar komt god vandaan?

Ik zal nooit gelukkig kunnen zijn in een wereld met god waar een aantal zaken taboe of verboden zijn en dus slecht: euthanasie, homoseksualiteit, abortus, seks, en ga zo maar door.


God heeft niks verboden, Het is juist de bedoeling van God om van je tijd te kunnen genieten.

Echter zijn er mensen die van deze zaken genieten, over de rug van iemand anders. En dat is niet de bedoeling.
tsjok45
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: za 31 jul 2004, 21:38

Re: waar komt god vandaan?

echter kan het je mischien helpen
Nee
( knip ) Onverwachte zaken. (knip )
---Waarom zouden onverwachte zaken , geen" toeval "kunnen zijn ?

Prettige onverwachte zaken zijn gewoon toevalstreffers ---> " je hebt gewoon "geluk "

---Waarom hou je geen rekening met "pech " ---> die bestaan dus ook ---> "ongelukken "

Blijkbaar selekteer je alleen datgene wat jezelf leuk vind en als

"bewijs " voor jou persoonlijk , kan dienen


----Als je een lot wint in de loterij is dat een ingrijpen van de "spelletje"-god? ( oh jee ; jullie mogen niet "spelen " waarschijnlijk )

----Als je een tegenslag krijgt te verwerken is dat "een demoon" ?

En trouwens wat is "toeval" ____volgens jou dan dus anders ___ dan

een zeer uitgebreide samenloop van allerlei verschillende en interfererende en kruisende causale ketens( = "samenloop van omstandigheden " misschien , nee ? ) waarvan je niet meteen het verband ziet ( of kunt zien door de onmogelijkheid de beginvoorwaarden te kennen wegens te enorm uitgebreid ) ... ?----> Een "god -of -de- gaps "van het ergste soort ....
saved by the bell
een robbertje boksen ?
dit soort dingen zijn ook van persoonlijke aard,
Ja ?

Sinds wanneer zijn anekdotes en subjectieve interpretaties van "persoonlijke " gebeurtenissen , geldige bewijsvoeringen ?

Dat is noch in de (natuur)wetenschap noch in het rechts-systeem aanvaardbaar ...

Uw antwoord is alleen maar een " persoonlijk " verhaaltje en wensdenken ? ___ er zit zelfs geen literaire kwaliteiten in dit voorbeeldje van zelf-bedrog ____je kan ze natuurlijk voor jezelf aanvaarden als je dat zint , niets op tegen ....

Maar je kan dat niet gebruiken als geldige argumentatie ... toch ?

Sorry ... probeer het nog eens ...
het bewijs dat god niet bestaan voor mij ligt in oa deze zaken.
Het bewijs voor jou van het wel bestaan geeft gast in zijn spam berichtjes ...Zo kunnen we bezig blijven .....

Je kan een god noch bewijzen ,

noch het bewijs leveren van zijn niet-bestaan

een god is noch falsifieerbaar noch verifieerbaar

1.- Tertulianus zei dat al

" ik geloof in een god omdat dat niet kan ... "

2.- en wetenschappelijk kan het ook niet omdat het buiten de

methodes van de ( legitieme )wetenschap ligt

Zoals je ook niet kunt bewijzen of niet bewijzen dat kabouters bestaan ...

Ik bijvoorbeeld geloof persoonlijk in QfGhzakemped!'"è§"éàçà) ?

Dat is gewoon de waarheid ... toch ? bewijs maar dat het NIET zo is of dat het WéL waar is ....en bovendien weet ik persoonlijk dat het waar is dat QfGhzakemped!'"è§"éàçà) ? mijn geluk verzekerd

Hou op gast

Bah

P.S.

Blijkbaar zitten we hier nu met verschillende "gasten " ... Leuk hoor

het vergroot alleen maar de verwarring ....

Van wat zijn die "anoniemen " nu eigenlijk bang ?

Dat je je vergist bij het intypen van je bereichtjes , kan ik inkomen ... maar zet het aub toch recht ... we kunnen niet blijven rondhinken

Gast nummer 3 ( alias tsjok natuurlijk )
Gebruikersavatar
noortje
Artikelen: 0
Berichten: 1.210
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 16:37

Re: waar komt god vandaan?

Het bewijs voor jou van het wel bestaan geeft gast in zijn spam berichtjes ...Zo kunnen we bezig blijven .....
Misschien wordt het dan tijd dat jullie leren aanvaarden dat god een persoonlijk iets is dat ieder voor zich moet uitmaken of hij bestaat of niet.

Als gelovigen dat eens zouden aanvaarden, zouden er al heel wat minder oorlogen en ruzies op de wereld zijn...

Kijk maar eens enkel naar deze kleinschalige discussie: een moderator is moeten ingrijpen omdat men blijkbaar te weinig respect had voor ieders mening.

Ik geloof er niet in. alles in mijn omgeving en de wereld wijst daarop in mijn ogen. Maar ik kan wel indenken dat iemand een iets als een god nodig heeft en respecteer dat dan ook. het is en blijft een persoonlijk ding.
God heeft niks verboden, Het is juist de bedoeling van God om van je tijd te kunnen genieten.

Echter zijn er mensen die van deze zaken genieten, over de rug van iemand anders. En dat is niet de bedoeling.
Raar, gelovigen halen ook voor deze zaken altijd een citaat naar boven uit "het heilige boek", wat het woord van god is (zegt men OOK altijd). NU is het weer van: god heeft niets verboden. en wat met oa de 10 geboden?

volgens velen (kan niet zeggen allemaal, ken ze niet allemaal :shock: )gelovigen, en ze halen er altijd citaatjes bij, is homoseksualiteit verboden voor een volgeling van god.

euthanasie lijkt me niet echt een voorbeeld om te zeggen dat we er van genieten over de rug van anderen. Neen, we laten iemand waardig sterven ipv wegkwijnen, pijnhebbend, wachtend op de dood.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: waar komt god vandaan?

noortje schreef:Raar, gelovigen halen ook voor deze zaken altijd een citaat naar boven uit "het heilige boek", wat het woord van god is (zegt men OOK altijd).

NU is het weer van: god heeft niets verboden. en wat met oa de 10 geboden?
In de 10 geboden staat niks geschreven over homo-sexualiteit.

Het is zo dat de bijbel uiteindelijk door de mensen is opgeschreven. En door mensen wordt geinterperteerd.

God heeft je alle vrijheid gegeven. Bij iedere beslissing die je maakt in je leven kun je dat zelf doen. Zonder dat God ingrijpt.

Wat is goed wat is slecht? dat zou een hele lange discussie worden.

Ga vanuit je zelf kijken wat je goede kanten zijn, en wat je slechte kanten zijn.

probeer eens je goede kanten te versterken, en je slechte kanten eens achter wegen te laten. Daar lijkt me niks mis mee?, of wat?

En ja in de 10 geboden staan een aantal hele goede dingen.
noortje schreef:euthanasie lijkt me niet echt een voorbeeld om te zeggen dat we er van genieten over de rug van anderen.

Neen, we laten iemand waardig sterven ipv wegkwijnen, pijnhebbend, wachtend op de dood.
Zolang het maar iemands eigen keus blijft.
Gebruikersavatar
noortje
Artikelen: 0
Berichten: 1.210
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 16:37

Re: waar komt god vandaan?

In de 10 geboden staat niks geschreven over homo-sexualiteit.

Het is zo dat de bijbel uiteindelijk door de mensen is opgeschreven. En door mensen wordt geinterperteerd
waarom wordt er dan voor een hele hoop andere zaken de bijbel of adnere "heilige" boeken aangehaald als bewijs van waarheid of voor zeden en moraal.

over de 10 geboden staat inderdaad niets in over homoseksualiteit, wel een heleboel andere zaken die god verbonden/verplicht heeft. Zo moet je bv hem eren. daar gaat je vrije wil. en als ik mij niet vergis is dat zelf het eerste. Dus god geeft je alles behalve vrijheid: hij beperkt je denken door meteen te stellen dat je in hem moet geloven en alle andere afgoden verwerpen.

volgens de katholieke kerk is euthanasie verboden ookal is het de keuze van de patient...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
tsjok45
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: za 31 jul 2004, 21:38

Re: waar komt god vandaan?

(knip) ...aanvaarden dat god een persoonlijk iets ...(knip )
ik dacht dat dit een wetenschapsforum was ... sorry hoor mijn vergissing .... Toch erg bedankt voor jullie inspirerende inbreng

Dag

ambetanterik , Gast 3
Gebruikersavatar
noortje
Artikelen: 0
Berichten: 1.210
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 16:37

Re: waar komt god vandaan?

als je enkel elkaar maar wat kan uitschelden omdat je een ander idee hebt over iets, ben je zeker en vast niet wetenschappelijk bezig.

Ik vind het gewoon erg jammer dat het blijkbaar zo moeilijk is om iets te respecteren dat voor jou ongeloofwaardig is.

geen van beide partijen kan grote doorslaggevende bewijzen leveren. Tot het moment daar is, is al dan niet geloven dus een persoonlijk keuze die je voor jezelf gemaakt hebt aan de hand van zaken die voor jou "bewijzen" dat het geloof of het niet geloven een waarheid is.

discuteren mag zeker, maar zie ook hier weer een voorbeeld dat nooit met respect kan gebeuren.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
mazzzterrr
Artikelen: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: do 25 nov 2004, 23:35

Re: waar komt god vandaan?

(knip) ...aanvaarden dat god een persoonlijk iets ...(knip )
ik dacht dat dit een wetenschapsforum was ... sorry hoor mijn vergissing .... Toch erg bedankt voor jullie inspirerende inbreng

Dag

ambetanterik , Gast 3
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar dat is voor de mensen die geloven zeer moeilijk te begrijpen.

Er is geen bewijs voor, dus is het niet waar. Die mening is kennelijk niet iedereen het mee eens, want anders zouden ze niet geloven. Om te onderzoeken of er bewijs is voor of tegen is meestal al teveel gevraagd, want het geeft een goed gevoel als je er eenmaal in zit.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

tsjok45
Artikelen: 0
Berichten: 86
Lid geworden op: za 31 jul 2004, 21:38

Re: waar komt god vandaan?

Er is geen bewijs voor, dus is het niet waar
Neen ,

was het maar zo gemakkelijk ...

Het betekent alleen dat we( met onze voorlopige beschikbare kennis nog ) niet kunnen weten of het waar is of niet waar ... en

als we dat niet kunnen , dan kunnen we er ook ( nu ) niets zinnigs over zeggen ( of mededelen aan iemand anders ) .... buiten een wat gratuit geduimzuig , gespeculeer

en/of ( wat misschien is te verkiezen ) een overeenkomst ( consensus) over wat we als methode van kennis vergaring onderling kunnen aanvaarden als ( voorlopige ) spelregel bij onze gemeenschappelijke inspanning tot meerdere kennisvergaring en verklaring van de waarneembare werkelijkheid ...

Elementair toch ?

End of the story
zeer moeilijk te begrijpen.
Neen

Men WIL of KAN het niet begrijpen :

Waarom niet ?

---> uit intelektuele luiheid ? uit angst ? uit opvoedings restanten ? uit capaciteitsbegrenzingen ?

Wie het weet mag het zeggen

Misschien moet er wel een psychologieforum worden geopend ?

Nou , als iemand zich geroepen voelt ?
als je enkel elkaar maar wat kan uitschelden omdat je een ander idee hebt over iets, ben je zeker en vast niet wetenschappelijk bezig.
1.-Wetenschap en geloofsaannames zijn niet gelijkwaardig wanneer het gaat over de beschrijving en verklaring van en binnnen de wetmatigheden van de fysieke werkelijkheid ....

2.- Als je eerst wordt uitgescholden , mag je toch wel antwoorden zeker ...

Alhoewel ik dat dus altijd betreur , dat het altijd weer gebeurt ....

Gelukkig is er hier een goede moderator aanwezig die dat op tijd verwijderd ... ( want gescheld is helemaal niet relevant ) tevreden ?

3.- Wetenschap is trouwens geen MENING . en nog minder een geloof .... sorry

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!