Moderator: Rhiannon
Jij mag niet meer radenWaar ga je Chemie doen, als ik het vragen mag? Bij Avans Breda toevallig? En heb je daar ook al gekeken naar Chemische Technologie?
Geen natuurkunde (gezien je forumnaam)? [rr]ik moet natuurlijk niet te ver vooruit lopen eerst mijn vwo diploma halen (pas 3e jaar..maar ik geniet ervan) maar zoals ik er nu over denk...naar mn vwo: lerarenopleiding Biologie of L.O. of misschien toch de Juridische kant
In dat geval heb ik nog een goede tip voor jou. In Nederland moet je om sportleraar te worden het CIOS doen. Nu is daar op zich niets mis mee maar het is slechts een HBO-opleiding. Als je een sportopleiding (combinatie van praktijk en theorie) op universitair niveau wilt volgen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om in Vlaanderen een LO-opleiding te volgen. Die in Leuven schijnt erg prettig te zijn en daar krijg je de eerste 2 jaar veel praktijk (alle soorten sporten) maar daarnaast ook theorie op universitair niveau. Daarnaast mag je (in België althans)ook les geven in de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde maar dan wel enkel op het lagere niveau (de eeste 4 jaar van de middelbare school als ik me niet vergis).ik moet natuurlijk niet te ver vooruit lopen eerst mijn vwo diploma halen (pas 3e jaar..maar ik geniet ervan) maar zoals ik er nu over denk...naar mn vwo: lerarenopleiding Biologie of L.O. of misschien toch de Juridische kant
Dat is een verhaal apart, toen ik hier voor het eerst terecht kwam (via google dacht ik) had ik een dringende vraag over natuurkunde...en omdat ik op dat moment geen naam kon bedenken, heb ik natuurkunde-nerd gekozenGeen natuurkunde (gezien je forumnaam)? [rr]
Klinkt interessant! En er zijn meerdere opties dan alleen het CIOS.In dat geval heb ik nog een goede tip voor jou. In Nederland moet je om sportleraar te worden het CIOS doen. Nu is daar op zich niets mis mee maar het is slechts een HBO-opleiding. Als je een sportopleiding (combinatie van praktijk en theorie) op universitair niveau wilt volgen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om in Vlaanderen een LO-opleiding te volgen. Die in Leuven schijnt erg prettig te zijn en daar krijg je de eerste 2 jaar veel praktijk (alle soorten sporten) maar daarnaast ook theorie op universitair niveau. Daarnaast mag je (in België althans)ook les geven in de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde maar dan wel enkel op het lagere niveau (de eeste 4 jaar van de middelbare school als ik me niet vergis.)
Graag gedaan [rr]Klinkt interessant! En er zijn meerdere opties dan alleen het CIOS.
Maar in ieder geval bedankt voor de tip