Puzzel Puzzels
Assassinator
Artikelen: 0

Re: Wat hebben jullie gestudeerd?

Een alpha-opleiding met een beta-profiel? Is dat niet een beetje zonde?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

vLASER

Ja, dat heb jij goed gezien, geloof ik. Ik koos eerst voor NT omdat ik van plan was technische natuurkunde of bouwkunde te gaan studeren. Helaas voor mij heb ik toen één of andere halve gare als natuurkunde leraar toebedeeld gekregen en is m'n motivatie, tezamen met mn interesse voor het vak, naar 0 gezakt. Nu ben ik totaal niet meer geinteresseerd in beta vakken en lees ik veel liever over zaken als de menselijke psyche. Ik kan alleen niet overstappen naar bijvoorbeeld EM omdat ik, in al mn luiheid, enkel geschiedenis als bijvak heb gekozen (ook biologie, maar dat heb ik naderhand laten vallen omdat ik er écht geen zak aan vond).
ik voer de hele dag niks uit
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

PdeJongh

Momenteel ben ik bezig met Havo, als 5e jaars leerling die hopelijk slaagt in mei. Daarna ga ik een 4 jaar durende chemie opleiding volgen op HBO niveau. Of ik daarna nog iets anders ga studeren weet ik nog niet... Eerst maar m'n Havo en HBO chemie binnenhalen [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Ger

Waar ga je Chemie doen, als ik het vragen mag? Bij Avans Breda toevallig? En heb je daar ook al gekeken naar Chemische Technologie?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
PdeJongh

Waar ga je Chemie doen, als ik het vragen mag? Bij Avans Breda toevallig? En heb je daar ook al gekeken naar Chemische Technologie?
Jij mag niet meer raden :)

Ik ga inderdaad m'n chemie opleiding doen in Breda bij Avans Hogeschool. Chemische technologie had ook gekund, maar ik vind de gewone chemie leuker. De indruk die ik kreeg bij een informatie avond over chemische technologie was dat het dan op werk als olieproductie enzo neerkomt. De gewone chemie vind ik leuker, doordat het niet op grote schaal enzo is, maar wel chemie blijft [rr]

Jij toevallig les gehad op Avans Tilburg? (Gezien woonplaats en aanwezige deel van Avans)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Ger

Jep. Deels Breda, deels Tilburg. In het eerste jaar deden wij (Milieugerichte Materiaaltechnologie) een deel samen met Milieukunde en Chemische Technologie. Aangezien die in Breda zitten, moesten wij daar ook nogal eens heen. Maar inmiddels is alles anders heb ik begrepen. Milieugerichte materiaaltechnologie is veranderd in Duurzame Bedrijfsvoering en een afstudeerrichting geworden van Technische Bedrijfkunde. Het meer technische gedeelte van de opleiding is opgegaan in de nieuwe minor Human Care Technology. En dat is allemaal in Tilburg.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
omeomi

Ik doe 1e jaar bachelor Cognitieve Kunstmatige Intelligentie te Utrecht.

Heb hiervoor een jaar bachelor Informatica & Economie aan de EUR gedaan maar dat was helemaal niks (voor mij)
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.
natuurkunde-nerd

ik moet natuurlijk niet te ver vooruit lopen eerst mijn vwo diploma halen (pas 3e jaar..maar ik geniet ervan) maar zoals ik er nu over denk...naar mn vwo: lerarenopleiding Biologie of L.O. of misschien toch de Juridische kant
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)
Cycloon

Omdat ik hier ook nog altijd niet gepost heb: Industrieel ingenieur informatica [rr]
PdeJongh

ik moet natuurlijk niet te ver vooruit lopen eerst mijn vwo diploma halen (pas 3e jaar..maar ik geniet ervan) maar zoals ik er nu over denk...naar mn vwo: lerarenopleiding Biologie of L.O. of misschien toch de Juridische kant
Geen natuurkunde (gezien je forumnaam)? [rr]
albert davinci

In dat geval heb ik nog een goede tip voor jou. In Nederland moet je om sportleraar te worden het CIOS doen. Nu is daar op zich niets mis mee maar het is slechts een HBO-opleiding. Als je een sportopleiding (combinatie van praktijk en theorie) op universitair niveau wilt volgen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om in Vlaanderen een LO-opleiding te volgen. Die in Leuven schijnt erg prettig te zijn en daar krijg je de eerste 2 jaar veel praktijk (alle soorten sporten) maar daarnaast ook theorie op universitair niveau. Daarnaast mag je (in België althans)ook les geven in de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde maar dan wel enkel op het lagere niveau (de eeste 4 jaar van de middelbare school als ik me niet vergis).

Dit kan erg interessant zijn voor jou aangezien je het VWO doet en ook geïnteresseerd bent in biologie. Het is maar dat je het weet en zodoende de juiste keuze kunt maken. Kijk er in ieder geval eens naar, het kan zeker nooit kwaad.
natuurkunde-nerd

Geen natuurkunde (gezien je forumnaam)? [rr]
Dat is een verhaal apart, toen ik hier voor het eerst terecht kwam (via google dacht ik) had ik een dringende vraag over natuurkunde...en omdat ik op dat moment geen naam kon bedenken, heb ik natuurkunde-nerd gekozen :)
In dat geval heb ik nog een goede tip voor jou. In Nederland moet je om sportleraar te worden het CIOS doen. Nu is daar op zich niets mis mee maar het is slechts een HBO-opleiding. Als je een sportopleiding (combinatie van praktijk en theorie) op universitair niveau wilt volgen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om in Vlaanderen een LO-opleiding te volgen. Die in Leuven schijnt erg prettig te zijn en daar krijg je de eerste 2 jaar veel praktijk (alle soorten sporten) maar daarnaast ook theorie op universitair niveau. Daarnaast mag je (in België althans)ook les geven in de vakken biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde maar dan wel enkel op het lagere niveau (de eeste 4 jaar van de middelbare school als ik me niet vergis.)
Klinkt interessant! En er zijn meerdere opties dan alleen het CIOS.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)
Heezen

Ik studeer nu: Autodidactiek!

( WTF? Wat is dat!?)

Ik heb geconstateerd dat de Wiskunde B1,2 niveau onvoldoende aansluit op mijn studie (waarschijnlijk natuurkunde). Hierdoor ben ik al die Integratie techniekjes, analytische meetkunde, substitueren, partieel integreren, complexe getallen, en weet ik veel andere andere aan het bijspijkeren, aangezien ik nu op het Vwo massa's aan tijd heb, en zodat ik op de uni enigszins beter voorbereid voor ben :)

En als ik vragen heb, zijn mijn WSF broeders mijn docenten. [rr]

Deze vorm van leren vergt veel zelfdiscipline, maar ik heb er geen moeite mee.. Hier liggen mijn interesses..

( Ik durf niet te zeggen dat ik het gewoon leuk vind :) )
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
zabby666

ik volg nu Latijn-wiskunde-wetenschappen en ga bin september beginnen aan Bio-ingenieur
Ik ben gewoon mezelf...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

albert davinci

Klinkt interessant! En er zijn meerdere opties dan alleen het CIOS.  

Maar in ieder geval bedankt voor de tip
Graag gedaan [rr]

Het is maar dat je van de mogelijkheid weet.

Tijdens deze sportopleiding heb je de eerste 2 jaar dus alle dagen een paar uur (gemiddeld zo'n 4 uur, heb ik me laten vertellen door vrienden die dit doen) sport; zwemmen, voetballen, turnen, jongleren, veldlopen en nog veel meer.

Als je van sport houdt, een goede wetenschappelijke basis wilt hebben en er voor openstaat om les te geven (dus ook in andere vakken dan alleen LO hoewel je natuurlijk ook alleen in LO les kan geven, helemaal eigen keuze), dan is deze opleiding in Nederland en Vlaanderen de beste keuze. Neem vooral de tijd om te kiezen en houd nog een open mind.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!