dag mensen,
ik wil even reageren op een paar uitspraken die hiervoor zijn gedaan.
zoals ik al meerde malen heb proberen aan te geven, dat het begrip heel belangrijk is en dat heb proberen duidelijk te maken, is het desondanks voor sommige nog steeds niet duidelijk.
zo zegt eendavid
Quote:
allen zijn in het Hellevuur behalve één, dus ik geloof in mozes, maar toch zeg ik dat mozes naar de hel gaat.
Allebei beweren is onmogelijk.
dat is wat eendavid ervan heeft begrepen, maar dat is niet wat ik bedoelde en niet wat ik zei, als je de vorige posts leest, zie je dat ik duidelijk heb aangegeven, dat er 1 groep van de joden(volgelingen van mozes tot aan jezus, naar het paradijs zulen gaan, dat waren de oprechte gelovigen, die mozes werkelijk volgden en in hem geloofden.
dat geldt ook voor de christenen, 1 groep daarvan, (volgelingen van jezus tot aan mohammed.
en als laatst, 1 groep van de moslims, zolgelingen van mohammed tot aan de dag des oordeels.
ik begrijp wel hoe je in verwarring bent gebracht, want het is namelijk zo, dat de profeet aan het einde van de overlevering zei: de mesnen die zijn op wat ik ben en mijn metgezellen vandaag. en nu denk jij, hoe kan dat nou, want de volgelingen van jezus en mozes waren daarvoor en konden dat nooit zijn.
dat klopt, maar het antwoord die de profeet gaf, gold voor de moslims die leefden en die nog zouden komen, en niet voor de vlgelingen van mozes en jezus.
ik hoop dat het nu wel duidelijk is en anders kan je het gewoon nog een keer vragen en ben ik bereid het je uit te leggen.
verder zegt:
Ypsilon
Blijft nog steeds de vraag waarom we dan de mogelijkheid hebben meegekregen om te twijfelen - een eigen wil t.o.v. Allahs wet?
Terwijl we aan het begin van deze discussie het pedofiel-stigma van Mohammed niet aanvaardden (sta ik nog steeds achter) omdat normen en waarden veranderen
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we constant met andere maten en gewichten aan het werken zijn (metaforisch dan).
wat betreft het eerste de mogelijkheid van twijfelen:
god heeft verschillende schepselen geschapen, planten dieren, hemel bergen etc,
ieder heeft zijn taak. en deze genoemde schepselen, hebben geen vrije wil en doen eenkeld wat hun is bevolen, dieren hebben een instinct en volgen deze.
de mens is geschapen en heeft een vrije wil gekregen.
hij kan kiezen tussen het slechte en het goede, en de mens moet ook verantwoording afleggen, voor de daden die hij heeft verricht. wij allen weten dat moorden niet goed is, maar toch zijn er mensen die het goede negeren en het slechte doen, en bewust.
de schepper heeft de mens geschapen hem te aanbidden:
aanbidding is: alle handelingen en uitspraken, innerlijke en uiterlijke daarvan, waar de schepper mee tevreden is.
dus doen wat hij heeft bevolen en late wat hij heeft verboden.
en hij heeft enkeld het goede geboden en enkeld het slechte verboden, maar toch zijn de meeste mensen geneigd het slechte te doen. allah zegt ook in e koran: "het menselijke, 'ik' spoort tot het kwade aan"
en wat betreft het onderwerp, dat de profeet trouwde met een jong meisje, en dat hij geslachtsgemeesnchap met haar heeft gehad voor de puberteit, is een groete leugen, ik ben in onderzoek alle bewijzen te verzamelen, om te bewijzen dat hij dat niet heeft gedaan, maar wie beweert dat hij dat heeft gedaan, kan ook met een bewijs komen, dus vertel deze maar als je die hebt.
verder zegt Adpruys:
Dat normen en waarden veranderen is wat Atharie en zijn geloofsgenoten niet aanvaarden.
het kan niet zo zijn, dat elke verandering, goed is, hoewel dat wel altijd de intentie is.
en ik ben ervan overtuigd, dat de normen en waarden die de schepper stelt, de beste zijn. en heb ik dus geen behoefte aan verandering.
verder schrijf je:
Zo zal hij of zijn broeders het bloedbad dat Moh ooit aanrichtte onder de mannelijke bewoners van een joods dorp als juiste pad en als voorbeeld zien- toen, 50 jaar geleden, nu en over 100 jaar -
zou je zo vriendelijk willen zijn, het bewijs van dit verhaal te noemen, en om welke stam en dorp. want roepen dat hij een loedbad heeft anngericht, zonder enkel bewijs of reden is niet rieel. als jij mij het verhaal kan duidelijk maken, met bewijs, zal ik jou vertellen, wat de aanleiding was en kunnen we samen naar het HELE verhaal kijken en dan ordelen of het slecht was of niet.
verder zegt
Kiell
uiteindelijk maakt het geen zak uit, die kerel is net als jezus een paar duizend jaar dood, we leven vandaag en nu, wil je 1 van de 2 eren leef zoals hen.
mensen die zeggen dat ze katholiek zijn maar capitaleren zijn per defenitie geen volgelingen van jezus.
en wat is die oorlog tussen koran en bijbel.
wat als ik zeg dat ze alletwee geloof, of juist niet... maakt niks uit.
ik zeg:
het geloof wgat niet om een persoon die al 1000 jaar geleden dood is gegaan, maar om de boodschap die hij heeft verkondigd.
en er is geen oorlog tussen de koran en de bijbel: elke moslim moet geloven in de bijbel, het boek die is geopenbaard aan de profeet jezus. maar dat is niet het boek, dat vandaag de dag in de rekken ligt, er komt elk jaar een nieuwe bijbel uit, kan je dan nog spreken van een heilig boek. breng mij een versie van een bijbel en ik zal jou de fouten erin wijzen. verzen die elkaar tegenspreken etc.
In de koran is een vers, waarin allah zegt, dat hij dit boek heeft nedergezonden en dat hij het zal beschermen. en dat is een feit. verder daagt allah de mensheid uit, en zegt: zoek in dit boek en kijk over tegenstrijdige verzen erin staan.
i hoop dat ik duidelijk ben geweets, als er vragen zijn, aanvullingen of commentaar, dan hoor ik dat graag.
jullie hebben nog van mij het bewijs te goed, dat de profeet geen geslachtsgemeenschap heeft gehad, met zijn vrouw Aicha.
Puzzels