noortje schreef:Ik zit in een belgisch systeem, dus heb geen idee hoe het komt dat je geen vakken hebt gehad zoals wiskunde biologie, chemie en fysica.
In principe zou je kunnen beginnen aan de universiteit. Alles wordt er herhaald van het middelbaar, maar ze verwachten wel dat je de basis bezit. Mits superhard werken, kan je die achterstand inhalen. Bij wiskunde bv zijn wij (doe wel geen geneeskunde, maar farmacie) zijn wij begonnen met afgeleiden en integralen. Op 4 uur hadden wij dus een semester gezien van het middelbaar.
Je kan ook nu al vragen om bijles te krijgen in die elementaire vakken. Bij ons moet je ook een ingangsexamen afleggen en moet je dus ook de basis kennen.
In belgie kan je ook je eerste jaar beginnen in biomedische en daarna naar het tweede jaar gaan opnieuw mits ingangexamen.
Er zijn heel wat Nederlanders die in Belgie het komen proberen, juist omdat die loting er niet is. ze moeten dan ook meedoen aan het ingangsexamen.
Veel succes!
ik zit in me eerste jaar biomedische in België ( Gent) en ook al wil je hierna geneeskunde doen, je moet opnieuw het ingangsexamen doen en je moet opnieuw het eerste jaar doen (mits een paar vrijstellingen mss) dit omdat de biomedische in gent helemaal niet parallel looopt met de geneeskunde!
ik vind als je hiervan je werk wilt maken, dat je alles aankan! je zult er wel hard voor moeten werken !! succes

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”