Hoi,Stephaan schreef:Mag ik eerst op je punt antwoorden als zou ik nog steeds geen antwoord hebben gegeven op je hoofdvraag :waar komt de reaktie kracht van de bodem vandaan?
Ik ben van mening dat ik in de eerste twee paragraphen van mijn vorige posting een antwoord heb gegeven. Ik neem aan dat mijn antwoord je niet heeft kunnen overtuigen, maar een niet overtuigend antwoord is nog altijd een antwoord. Of mijn antwoord korrekt is of niet doet er niet toe(in dit verband). Het heeft jou niet kunnen overtuigen. Dat is wel duidelijk.
Bij het 2° deel van je laatste posting heb ik een beetje m'n fantasie moeten laten werken om te begrijpen wat je (hoop ik tenminste ) bedoelde.
Mijn antwoord is voorlopig (want misschien heb ik je helemaal verkeerd begrepen) dat de masa die de vogel naar beneden duwt groter is dan zijn eigen gewicht en wel zoveel groter dat er nà de daling , ondanks het verlies aan energie nog voldoende energie overblijft om het gewicht vd vogel op de balans aan te duiden.
Het is niet mijn bedoeling een ant woord te ontwijken. Als je vindt dat ik je niet overtuig, hoor ik grrag wwaar mijn fout of onduidelijkheid precies zit.
Het overtuigd me inderdaad niet, dat is opzich ook wel het leuke van de discussie!
Maar goed, ik hou het nu even voor gezien.
Gr
Puzzels