Nou, de etx 70 zou ik je zelfs niet aanbevelen

.
Die lxd75 is wel erg leuk, dat geld betaal je normaal alleen voor de montering. Je krijgt de telescoop er dus eigenlijk gratis bij

. Let wel op dat de focusser op die telescoop van plastic(horror

) is. Je zal die dus snel willen vervangen door een andere. Voor de rest is het een mooi ding, na het vet van de montering vervangen ook zeker geschikt voor astrofotografie.
(btw, ik heb mn etx niet meer. Hier is een fototje van mn nieuwe. Een ED80 op een heq5 en een 8" Gso F5 newton)
