Puzzel Puzzels
kasper90
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 13:56

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

WSF_Folding schreef:Zoek je eiwit, plus jouw type processor, eens op in de database via onderstaande link. Daar is voor veel processoren, per eiwit gegeven: PPD/Ghz (dat is: aantal punten per dag per GHz). Deze getalswaarde geeft de snelheid aan waarmee dat specifieke eiwit door jouw specifieke type processor wordt gevouwen. Met wat rekenwerk, en als je natuurlijk weet hoeveel punten je eiwit waard is, kun je dit vast wel omrekenen naar sec/punt.   :)  

Database:http://www.fahinfo.org/index.php?avgscores=true
Met p2414 en p2412 samen draai ik nu 104 sec/punt. :) Dat zijn dan wel gunstige eiwitten, want met de vorige draaide ik 275 sec/punt. Dat scheelt toch wel wat.

Grappig van die site is dat je ook kan zien hoeveel punten je meer haalt als je je processor overclockt :?: .

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik heb al
\(\frac {{1}}{{10}^e}\)
compleet van p2124 :) Nu de overige 90% nog...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Jan van de Velde schreef:ik ben nou bezig met eentje van 535 punten, voor 500 frames. Hij startte met 26 frames van elk ruim 25 minuten. Daarna staat hij er een paar frames door te rammelen van 2½ minuut per stuk, dat heb ik nog nooit gezien :) , dat soort verschillen binnen één WU. Dus ik weet nou even niet waar ik aan toe ben. Maar ik zie wel. :)

EDIT: na een frame of tien rammelen schakelde hij weer over op ruim 20 minuten per frame. Gek eiwitje. :)

EDIT een dag later: inmiddels aan frame 60, maar nou ineens 47   :) volle minuten per frame. Geen bijzonder gebruik van de cpu gemaakt overigens.

EDIT een aantal dagen later. Na een paar frames van 47 minuten een honderdvijfitgtal van rond de 25 minuten, nou ineens frames van rond de 8 minuten.  

Dit omeletje wordt met de dag gekker.   :)

EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

een uur verder, en mijn computer heeft eigenlijk dat uurtje alleen maar gedraaid voor Folding. Hij gaf aan te schatten bezig te zijn met frame 300nogwat bij de vorige edit(van die 8 minuten/frame) met 280 frames opgeslagen. Kom ik terug, 64bloody minutes Afbeelding per frame ineens, en 285 frames opgeslagen.  

spooky ;)
Ik krijg het hip van p1862. Ik maak zelden of nooit zwaar gebruik van mijn processor, en ik zie maar zelden frames die meer dan 10% afwijken van het gemiddelde tijdens een WU. Staat hij uren te draaien aan 64 minuten per frame, alleen maarom zeker te weten dat het niet gewoon die timer is. Ik sluit af. Een uur later start ik weer op, hij gaat verder waar hij gebleven was, om een of andere reden draai ik nou ineens 18 minuten per frame sinds die herstart.

Iemand die enig idee heeft? Of is dit zo'n klusje voor het FAH-forum?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, misschien is het een roerei? :)

Als de WU bijna af is zou ik hem lekker laten begaan en kijken of de volgende zich wel normaal gedraagd. Zoniet, op de bekende wijze F@H deïnstalleren en opnieuw erop zetten. Misschien is er een foutje in geslopen (is er een byte verkeerd gevouwen :) ).

PS: Leuk dat je mijn smiley hebt gekopieerd!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...list.php?s=&p=7

Er is al een week een mooi "gevecht" bezig in de statistieken tussen ons en een Italiaans team. :) Die zijn ons een tijdje geleden voorbij gestoomd, en we halen ze in!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik zat zo even bij het programma te kijken en dan vooral dit:

Afbeelding

Ik neem aan dat bij de berekening van het einde van het eiwit ervan uitgegaan wordt van dat een computer continue, 24/7, aanstaat?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ja, zie ook de "FAQ in opbouw" in dit forum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Jan van de Velde schreef:NB, de tekst bij "WU-end" zou moeten luiden:

verwachte einddatum indien de computer vanaf heden 24 op 24 in het huidige tempo kan blijven doorwerken

Dus lees de timer-gegevens altijd met het nodige nadenken. De timer is geen kristallen bol.
Eigenlijk kan het ook niet anders. Een programma loopt niet door als de pc uit staat. Evenmin kan de pc weten wanneer je wel of niet er bent.

Hij gaf aan dat het donderdag rond het middaguur klaar zou zijn. Als ik de tijden erbij ga tellen dat het programma niet bezig is, kom ik ergens in het weekend ofzo uit. Alleen het probleem is dat de ratio voor het aantal seconden per frame ook te vaak veranderd. Nu geeft ie namelijk aan 29 seconden over 1 frame te doen, waarmee ie (bij 24/7 gebruik) pas zaterdagavond om kwart voor 8 klaar is.

Wat voor de onderlinge competitie wel jammer is, is dat je altijd mensen hebt, die hun pc gewoon aan laten staan en wel zo zodat het F@H programma doorgaat met frames maken. Ookal zijn ze er zelf niet, de punten stromen vrolijk binnen.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Gebruikersavatar
Lala
Artikelen: 0
Berichten: 3.149
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 10:00

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Dat zou ook een beetje jammer van de stroom zijn, de computer alleen voor folding uren aan laten staan. Dat diegene dan punten scoort kan ik niet wakker van liggen, alleen jammer dat hij/zij punten voor F@H belangrijker vindt dan energiebesparing is misschien verontrustend. :)
Appareo decet nihil munditia?
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Dat zou ook een beetje jammer van de stroom zijn, de computer alleen voor folding uren aan laten staan. Dat diegene dan punten scoort kan ik niet wakker van liggen, alleen jammer dat hij/zij punten voor F@H belangrijker vindt dan energiebesparing is misschien verontrustend. :)
Daar heb je idd gelijk in. Het is mss voor het goede doel, en hoog in ranglijsten komen is leuk, maar die energie kan ook beter worden gebruikt.

Als ik er lang niet ben, staat m'n laptop uit, kost anders alleen maar stroom en dat is zonde (en duur...)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
kasper90
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 13:56

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ik laat mijn computer 's nachts toch aan voor downloads. Dus dan laat ik folding ook gewoon draaien. Trouwens, ik las dat nachtstroom milieuvriendelijk is.

"Nachtstroom is eigenlijk een afvalproduct van energiecentrales, die in de nachtelijke uren minimaal werken. De centrales kunnen niet worden uitgezet, omdat opstarten een langdurig proces is. Gebruik van nachtstroom is daardoor goedkoop en milieuvriendelijk."

Bron: http://www.energieadviezen.nl/tipenergie.html
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

kasper90 schreef:Ik laat mijn computer 's nachts toch aan voor downloads. Dus dan laat ik folding ook gewoon draaien. Trouwens, ik las dat nachtstroom milieuvriendelijk is.

"Nachtstroom is eigenlijk een afvalproduct van energiecentrales, die in de nachtelijke uren minimaal werken. De centrales kunnen niet worden uitgezet, omdat opstarten een langdurig proces is. Gebruik van nachtstroom is daardoor goedkoop en milieuvriendelijk."

Bron:http://www.energieadviezen.nl/tipenergie.html
:) Dat wist ik niet. Maar ik zal em toch maar uitzetten, anders worden m'n ouders niet blij.... :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

kasper90 schreef:"Nachtstroom is eigenlijk een afvalproduct van energiecentrales, die in de nachtelijke uren minimaal werken. De centrales kunnen niet worden uitgezet, omdat opstarten een langdurig proces is. Gebruik van nachtstroom is daardoor goedkoop en milieuvriendelijk."

Bron:http://www.energieadviezen.nl/tipenergie.html
Hier heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Lijkt me ook een beetje nonsens, aangezien er 's nachts sowieso energie verbruikt wordt voor straatverlichting, bedrijven die volcontinu werken, stroom die door huishoudens gebruikt wordt zodat 's ochtends de wekker nog op tijd roept, etc. Nu wordt er 's nachts wel veel minder stroom verbruikt dan overdag, maar om nou te zeggen dat energiecentrales 's nachts alleen maar aan staan om ze niet uit te hoeven zetten lijkt me een beetje vreemd. Nog zo'n vreemde tip van die site:
Doe tl-lampen uit

Het is een fabeltje dat tl-lampen het beste kunnen blijven branden omdat het opstarten zoveel enrgie vergt. Het uitschakelen van deze lampen als u de rukmte verlaat lever al na enkele seconden energie op.
Als ik me niet vergis hebben we hier ooit een topic over gehad wat het tegendeel bewees...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
kasper90
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 13:56

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Ger schreef:
kasper90 schreef:"Nachtstroom is eigenlijk een afvalproduct van energiecentrales, die in de nachtelijke uren minimaal werken. De centrales kunnen niet worden uitgezet, omdat opstarten een langdurig proces is. Gebruik van nachtstroom is daardoor goedkoop en milieuvriendelijk."

Bron:http://www.energieadviezen.nl/tipenergie.html
Hier heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Lijkt me ook een beetje nonsens, aangezien er 's nachts sowieso energie verbruikt wordt voor straatverlichting, bedrijven die volcontinu werken, stroom die door huishoudens gebruikt wordt zodat 's ochtends de wekker nog op tijd roept, etc. Nu wordt er 's nachts wel veel minder stroom verbruikt dan overdag, maar om nou te zeggen dat energiecentrales 's nachts alleen maar aan staan om ze niet uit te hoeven zetten lijkt me een beetje vreemd.
Wat die website zegt klopt volgens mij inderdaad niet helemaal, maar wat volgens mij wel zo is dat het aanbod van stroom 's nachts en in het weekend groter is dan de vraag. En dat het daarom niet slechter voor het milieu is om 's nachts wat extra stroom te tappen.

Tenminste dat heb ik begrepen van onze computer reparateur.

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

oops, wrong topic
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 20:57

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

Zeggen dat nachtstroom een afvalproduct is, is overdreven. Men heeft een paar centrales nodig om ook 's nachts electriciteit op te wekken. Echter, als een centrale draait dan draait ze. Je kan ze bij wijze van spreken niet op 5% kracht laten draaien. Dus is er altijd veel reserve. Probeer het te zien als een windmolen die snachts vrolijk verderdraait. Als je dan geen energie afneemt, en er geen batterijen mee laadt, gaat die energie verloren. Een oplossing is dan aan een zacht prijsje die energie verkopen aan je buur die snachts tv zit te kijken.

Voor de centrales heeft het ook een voordeel: iedere droogkast die tijdens de nacht draait, moet niet meer tijdens de dag draaien. Daarmee blijft het verbruik tijdens de dag iets lager, want als er te veel energie wordt verbruikt moeten ze in het buitenland stroom kopen, en dat kost ze meer.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!