Puzzel Puzzels
Evert
Artikelen: 0

Quantumcomputing, zal dat nu echt je pc zoveel sneller maken?

Ik vroeg me af of quantumcomputers (die in de toekomst vast nog wel op de consumentenmarkt zullen komen) wel echt je computers zoveel sneller maken. Tuurlijk het rekenwerk zal duizend keer sneller gaan, maar de rest? Ik ben namelijk altijd het meest geïnteresseerd in boottime van dingen, van mijn OS en gewone programma's. En volgens mij wordt er bij booten weinig gerekend en meer met het geheugen gewerkt. Maar wat ik tot nu toe van quantumcomputing heb gehoord is dat het niet lees- en schrijfbewerkingen sneller zal maken. Dus in principe zal booten niet sneller worden, of wel?

Graag wat meer informatie hierover. :D

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Cycloon

Re: Quantumcomputing, zal dat nu echt je pc zoveel sneller maken?

De tijd nodig om informatie op te halen en weg te schrijven zal altijd afhankelijk blijven van de snelheid van het opslagmedium, daar kan je nu eenmaal niet omheen. Maar het opstarten van software is iets dat slechts éénmalig gebeurd en dus weinig van betekenis is bij de snelheid van een computer.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Nvt

Het lijkt me dat solid state disks voor het opstarten en laden van programma's een mooie ontwikkeling is / kan worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solid_state_disk
Schwartz

Betere software zal ook een hoop schelen in het opstarten...

Volgens mij maakt windows er een potje van...

Je kunt van een normale harddisk ongeveer 3 miljoen bytes per seconden halen plus verwerking,

maar als je constant kleine dll's , stukjes software, die verspreid over de disk staan op zit te halen dan stort je snelheid drastisch in.

Ook een verkeerde programmering kan veel tijdverlies betekenen.

Door een bepaalde techniek kan men software 20 keer sneller maken.

Een verwerkingstijd van 20 seconden is dan 1 seconde....

Je moet dan wel eens programmeren in plaats van software bijeen dumpen....

Volgens mij wordt er nu veel software geladen die je niet eens toepast.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Evert

Zijn er ook geen theoretische ideeën over hoe je opslag ook op een quantum-achtige manier kunt doen? XD

En even over windows, ik zou willen dat ze het een keer net zo aanpakken als Apple.

Daarmee bedoel ik, een OS maken waar je je 100% concentreert op het sneller en efficiënter maken van de code, zoals Apple dat doet met Snow Leopard.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!