Voor zover ik weet worden alle krachten veroorzaakt door deeltjes, bosonen genaamd.
Deze bosonen bewegen van deeltje naar deeltje en daardoor worden deze deeltjes afgestoten of aangetrokken, de kracht waarmee dit gebeurt hangt af van de energie van het boson en het tempo waarin dit herhaalt wordt.
Net als elektromagnetisme en kernkracht zou ook zwaartekracht worden veroorzaakt door een boson: het graviton.
Nu denk ik dat het bij zwaartekracht toch een beetje anders ligt.
Bij elektromagnetisme bijvoorbeeld neemt de kracht recht evenredig toe met de lading, dus twee elektronen oefenen twee keer zoveel kracht uit op een proton als een. Maar wanneer je de massa van een object verdubbelt trek het voorwerpen twee keer zo snel aan, zelfs tot over de magische grens van 299 792 458 m/s waarbij een zwart gat ontstaat. De energie waarmee het zwart gat materie opzuigt is hierbij groter dan oneindig! Als zwaartekracht wordt veroorzaakt door een boson zou dit een energie en daarmee een massa van groter dan oneindig moeten hebben, toch? Het lijkt me dat geen enkel deeltje daaruit kan ontsnappen, zelfs al heeft het geen massa.
Nu vraag ik me af wat jullie hier van vinden, want ik denk dat ik ergens een fout maak.
Het lijkt me niet echt logisch dat andere wetenschappers hierover fout zijn en zwaartekracht is net als alle deeltjes beperkt door de lichtsnelheid.
Puzzels