Puzzel Puzzels
steefann
Artikelen: 0

Genexpressie bij planten

Hallo allemaal,

Iedereen heeft wel gehoord van de genexpressie bij dieren. Eiwitten worden aangemaakt en zo komen bepaalde functies/eigenschappen tot stand. Maar hoe zit dit nou precies bij planten? werkt dit ook zo?

Heb namelijk gelezen dat er overeenkomsten zijn tussen de effecten van bepaalde eiwitten op verschillende soorten organismen, dit is één van de bewijzen voor de evolutieleer. Ik vroeg me af of zulk onderzoek ook mogelijk is op planten:P En of je zodoende ook kan kijken of planten van elkaar afstammen en vooral of je kunt kijken hoe het milieu een mutatie veroorzaakt en dus het proces "stuurt" Okee, dit was misschien een beetje vaag maar ik vraag me dus af, hoe werkt genexpressie bij planten?

Groeten!

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Bas

Re: Genexpressie bij planten

Planten zijn eukaryoten (=ze hebben cellen met een celkern), net als dieren, dus werkt de genexpressie hetzelfde als bij dieren. Alleen de genen zelf zijn deels anders.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

steefann

Re: Genexpressie bij planten

okee :D

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Moleculaire biologie en biochemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!