Puzzel Puzzels
svennson
Artikelen: 0

waarom tijdreizen nooit zal kunnen .

dit is geen theory , maar ik ga er vanuit als een probleem ontstaat datniet vanuit hetzelfde punt mag gedacht worden , dan kom je op hetzelfde uit , dus stel dat we het kunnen , stel dat we kunnen terug reizen , naar het begin der tijden waar staan we dan op ?

op de aarde ha nee want die is er nog niet , oke ik stel dat de aarde er al is , dan stap ik 1 stap voorui en duw daarbij een gras sprietje kapot , floep de toekomst is weg , want uit dat plantje komt een heuse struik , waarvan een dino gaat eten , gevolg dino kan niet etten gaat dood , gevolg natuurlijke vijand gaat dood , spijtig geen toekomst , dit is als het zou kunnen , echter , waneer en hoe kunnen we iets terugdraaien als we het niet eens kunnen tegenhouden ?

denk maar aan de rimpeltjes ... echter de theory van einstein , dat het heelal oneindig is , klopt niet volgends mij , ik geloof dat het ingedeelt is in "delen" die niet zichtbaar zijn , waarbij verandering van deel een energie stoot geeft die niet meetbaar is voor meettoestellen nog in de toekomst , nog ooit , wat wij zien is een filmpje , waarbij de zon de onbekende is , volgends mij is een zwart gat een plaats waar de energie veld verminderd is endaarbij als gat in de balon wordt gezien , echter is het volgends mij niet mogelijk om dan wel uit die ballon te raken , omdat de energie van de oerknal zich daar heeft opgehoopt , aarbij het onstaan van de mens en het ruimte een fout was , tijdreizen zal nooit kunnen , omdat we gewoon nooit door dat veld kunnen raken , en daarbij weten we niet wat achter dat veld zal zitten , en of er dan al dan niet zullen weten of ruimte en tijd echt wel vast staan of niet ,

grt svennson

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Antoon

Re: waarom tijdreizen nooit zal kunnen .

Als we terug in de tijd zouden kunnen rijzen zouden we dat nu al kunnen, want dan kwam ze in de toekomst gewoon even hier kijken, en ons de apparaattuur leveren.

Volgens mij is het ook bewezen dat het heelaal een einde heeft.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

p__

Als we terug in de tijd zouden kunnen rijzen zouden we dat nu al kunnen, want dan kwam ze in de toekomst gewoon even hier kijken, en ons de apparaattuur leveren.
Misschien zijn dat wel de UFOs.
Volgens mij is het ook bewezen dat het heelaal een einde heeft.
Volgens mij niet hoor.
dekale

Tijdreizen lijkt mij onmogelijk, maar stel dat het zou kunnen.

Dan is er denk ik weinig mee te bereiken, zeker als het gaat om iets te veranderen.
Antoon schreef:Als we terug in de tijd zouden kunnen rijzen zouden we dat nu al kunnen, want dan kwam ze in de toekomst gewoon even hier kijken, en ons de apparaattuur leveren.
Dit zou dus betekenen dat we nu in het bezit zijn van zo'n machine. (aangenomen dat het apparaat nu bezorgt is). Hoeven we het apparaat later ook niet meer te bezorgen en dus zijn we terug bij af.

Dan kan je stellingname nemen dat dit hoe dan ook in de toekomst "weer?" moet gebeuren.

Daarbij zal dit apparaat dan alleen gebruikt moeten worden om terug te reizen en niet de toekomst in te duiken. Deze zou hierdoor zo beinvloed kunnen worden dat we het apparaat weer niet in handen krijgen.

Het verleden veranderen lijkt me niet mogeijk, als iets veranderd is heeft men in de toekomst er geen weet van en hoeft dus ook niet terug te gaan en gebeurt er WEER niets.

Blijft een grappig onderwerp, maar nogmaals, ik geloof er niet in.
Rick

Kan volgens mij niet.

Het feit dat niemand uit de toekomst hier is geweest bevestigd dat we nooit zo'n machine zullen hebben, zelfs over een miljard jaar nog niet.

Als we over 50.000.000.000 jaar zo'n ding zouden hebben zouden we al bezocht zijn, en dat is niet gebeurd dus zullen we zo'n ding nooit hebben.
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
Anonymous

Hoe kan je nou met zekerheid zeggen dat dat niet is gebeurt, niet dat ik geloof dat het wel kan maar zeker weten doen we het niet!
aaargh

Rick schreef:Kan volgens mij niet.

Het feit dat niemand uit de toekomst hier is geweest bevestigd dat we nooit zo'n machine zullen hebben, zelfs over een miljard jaar nog niet.

Als we over 50.000.000.000 jaar zo'n ding zouden hebben zouden we al bezocht zijn, en dat is niet gebeurd dus zullen we zo'n ding nooit hebben.
Dat zegt iedereen maar het is geen geldig excuus. Als we namelijk in de toekomst teruggaan in het verleden dan zullen pas dan de geschiedenisboekjes aanpassen en niet nu.

Tijdreizen is mogelijk! Dit volgt onvermijdelijk uit de theorie van Einstein! Voor wie het niet gelooft lees het boekje "Hoe bouw ik een tijdmachine" dan!
Wouter_Masselink

Er stond laatst op Ebay nog een tijdreismachine te koop.

voor een paar 100 Dollar ging die de deur uit.

(in de kleine lettertjes stond wel dat hij niet het hoefde te zorgen voor het tijdreizen)

Om weer even on topic te gaan:

Tijdreizen wordt door iedereen gedaan. Iedereen gaat ongeveer evensnel door de tijd heen aangezien tijd is gerelateerd aan snelheid. Ik neem aan dat iedereen op de hoogte is van het experimentje dat de NASA uitvoerde: 2 klokken, 1 de ruimte in met een raket mee, de ander blijft op aarde>> eerst liepen de klokken gelijk>>> toen de andere klok weer terug op aarde was, liepen ze niet meer gelijk. Nu vraag ik me dus af, tijdens die ruimtereis konden mensen op aarde en in die raket met elkaar praten. Effectief heeft men dus een manier om door de tijdbariëre heen te praten. Waarom zouden we niet een bericht uit een andere tijd op kunnen pikken?
"Meep meep meep." Beaker
Worteltaart

Ik neem aan dat iedereen op de hoogte is van het experimentje dat de NASA uitvoerde: 2 klokken, 1 de ruimte in met een raket mee, de ander blijft op aarde>> eerst liepen de klokken gelijk>>> toen de andere klok weer terug op aarde was, liepen ze niet meer gelijk

Kan het niet zo zijn dat door gewichtsloosheid de wijzers hun werk niet goed meer deden?
svennson

blijft een leuk onderwerp om over te discussieren, volgends einstein kunnen we dat ind wel , ik heb bezig met het lezen ven zijn theory en ben ten stelligste er van ovetruigd dat hij het op een of andere manier wel juist heeft bekeken , echter met zijn kenis (en de onze) niet voldoende is om te kunnen speken van een representatief geheel ,

net als je zegt dat de schoenmaat van mij 41 is en van mijn pa 37 en mijn ma ook dat 2/3 van de wereldbevolking 37 heeft en dat je dus beter 37 maten maakt dan 41 , dit is juist volgends dat ik zeg dat het 2/3 van de wereld 37 heeft echter deze concluse gaat over 2 dingen , daarintegen gaat tijd en ruimte niet samen , en is er te weinig bekend over,

daarbij zou ik het nog kunnen enigsinds begrijpen dat we kunnen terug keren , maar indien we dat kunnen hoe keren we dan terug ? op dat inzicht gaan we dan in de toekomst ,

nu 2005 ik ga naar 2000 eens ik in 2000 ben ga ik terug naar 2005 terug is hier echte vooruit en in de toekomst ,

ook het is niet bewezen dat het heelal eindig , of oneindig is , maar in een zekere zin is het oneindig als je het bekijkt als oke stel dat het stopt , wat is er dan achter ? , als je dat die er achter is ook als 'heelal' neemt dan is het oneindig.

ik ben ten stelligste tegen het geloof van ufo's mensen kennen het begrip ufo en sommige verlangen er naar , stil , echter zonder dat ze het eignelijk weten , net zoals iedereen , ja ook ik , naar roem rijkdom , en macht streven ongewilt of gewilt . willen mensen zich dingen voorstellen , en als die zich niet voordoen kan hun geest zo actief inbeelden dat ze het ook geloven , en dat noemt men een geesten zieke , die in zijn eigen wereld leeft , echter andere doen er zoveel voor dat ze het ook krijgen , vb een vrouw die haar kind red onder een 10 tonner , dit is niet voor lievde voor het kind maar , voor de wens om dat kind te zien opgroeien , en te zien trouwen. daarom denken mensen zo erg dat UFO's bestaan dat ze er eignelijk ook een zien. net alsof iemand ziek is omdat zijn / haar man/vrouw dood is. dit is enkel een bewijs dat geest sterker is dan lichaam .

het klokken incident , geloof ik niet echt , en denk niet dat nasa zoon domme test deet , met dat doel voor ogen , want die ene klok of die nu electronisc of met wijzers is word aan krachten ontgeven en nieuwe krachten waardoor sowieso afwijking ontstaan , wij wijzers kan er door de zwaartekracht een minimale afwijking zijn die standaart bij iedere klok zo is , dat ze niet word opgemerkt die in de ruimte er natuurlijk niet is.

echter het signaal weer opikken is een andere kwestie uit het verleden is dat best mogelijk , en ook is het volgends mij mogelijk om oude tareferel weer te krijgen en dit kan worden geizen als terug reizen , zo kan men in een bot van een oeroude mens dna vinden (al dan niet beschadigt) zo het lichaam weer opbouwen en daarna hun hersenen ontleden waaroor al hun opgeslagen info visueel word op een LCD scherm.

blijft een leuk onderwerp , maar denk dat tijd en ruimte (in elke vom van zijn begrip) op een manier die wij niet kennen of nog niet kennen wel vast staat.

ik hoop eingelijk dat ik ongelijk krijg maar vrees dat dit niet mogelijk is..
Dat zegt iedereen maar het is geen geldig excuus. Als we namelijk in de toekomst teruggaan in het verleden dan zullen pas dan de geschiedenisboekjes aanpassen en niet nu.  

Tijdreizen is mogelijk! Dit volgt onvermijdelijk uit de theorie van Einstein! Voor wie het niet gelooft lees het boekje "Hoe bouw ik een tijdmachine" dan!
das nu niet sereus als ze terug keren vanuit de toekomst gaan wij dat toestel al hebben en 'gebruiken' , hoe kan het dan nog uitgevonden worden ?
w00tw00t

We kunnen alleen vertagen en versnellen door de tijd (tijddilatie dmv snelheid)

Maar tijdreizen is stilstaan, of stukken overslaan in de tijd-dimensie.

En stukken overslaan is onmogelijk in elke dimensie (elke verplaatsing kost tijd)
svennson

tjah vrees niet hoor , hoe kan je tijd beinvloeden door snelheid ?

het zijn 2 verschillende dimensies , daarbij tijdereizen kan niet want stel dat we het kunnen dan kunnen we onszelf klonen .. door van de ene plaats naar de andere te gaan , we 'zoeven' ons 2 minuten terug , om ons examen nog eeerst even te leren ...

tijd bestaat , maar niet als een functie die we kunnen beinvloeden zoals bij snelheid , tijd is een vast punt die altijd stijgt
w00tw00t

tijd is relatief.

Voor een waarnemer die met hoge snelheden beweegt, zal de tijd relatief langzamer lopen, dan voor iemand die stil staat.

Kijk maar naar de tweelingparadox. De ene tweeling op Aarde is oud, en de ander uit het ruimteschip is nog jong.

Conclusie: we kunnen tijd vetragen en versnellen (ten opzichte van iemand anders), maar niet stilzetten.
svennson

nee , tweeling paradox is een fout opzich van tijd , tijd en gevoel van tijd is niet hetzelfde , gevoel van tijd en voortgang kunnen we versnellen of vertragen , zo zal , op een trein wachten lang duren en een feestje snel voorbij gaan , maartoch is de tijd even 'snel' of even 'traag' verlopen , het probleem is dat we niet mogen denken dat het snel of traag kan gaan het is gewoon een voortgang net zoals de aantrekkingskracht 9.81 m/s² is (ongeveer) is tijd = tijd , echter gebruiken we gewoon geen getal ervoor ..

ads

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Antoon

Bedoel je dat als je harder gaat dan het licht?

Misschien is het daarom ook wel onmogelijk om harder te gaan dat het licht

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!