Puzzel Puzzels
Alkartus
Artikelen: 0
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 21:49

Weg met de mens.

Iedereen kent wel die films met alieninvasies. Ik zat vannacht Threshold te kijken en dat is aardig realistisch, maar wat is nou de beste manier voor aliens om ons op te ruimen? Hoe vernietig je de mensheid zo efficiënt mogelijk?

Een alieninvasie is erg onwaarschijnlijk, en het is zeker onwaarschijnlijk dat wij die zouden overwinnen.

Een enorme astroïde naar de aarde slingeren kost ook erg veel energie en gaat te traag. Dit zal niet alleen de mensheid vernietigen, niet bepaald handig dus.

Ik zat eerder te denken aan een virus, maar dan zullen er altijd mensen in bunkers verdwijnen.

Of zullen aliens stiekem een derde wereldoorlog ontketenen?

Wat zou volgens jullie dus de beste manier zijn? Houd er rekening mee dat aliens alles van ons weten. Ze hoeven slechts aan de rand van ons zonnestelsel te hangen om internet te ontvangen. Alle kennis op wiki enz. hebben zij dus ook.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Gebruikersavatar
Dalton
Artikelen: 0
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 20:36

Re: Weg met de mens.

Echt specifiek alleen mensen en geen enkel ander dier?

Dan moet het via DNA, RNA of eiwit (of natuurlijk een klein legertje aliens met super wapens).

Het simpelste zal een niet muteerbaar virus-achtig deeltje zijn met een lange incubatietijd zonder effecten die na een bepaalde trigger dodelijk wordt.

Door de lange incubatie tijd zal het niet worden gedectecteerd en heeft het de kans iedereen te besmetten.

Na de trigger, een bepaalde tijd, straling of stofje dat ze in de atmosfeer lozen gaat iedereen dood.

Er zijn altijd wel een paar mensen ergens immuun voor dus een paar verschillende virussen voor 100% besmetting.

Paar kilo in de atmosfeer dumpen, eventjes wachten en klaar.

Zoiets kan in een paar dagen tijd zonder dat de mensheid zelfs maar door heeft dat ze aangevallen worden.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
StrangeQuark
Artikelen: 0
Berichten: 4.161
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 14:54

Re: Weg met de mens.

Zeg Dalton heb jij een menselijk paspoort??? ;)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: Weg met de mens.

Of lees De Zwerm van Frank Schätzing. Wat daar in beschreven wordt, komt aardig in de buurt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Gebruikersavatar
Dalton
Artikelen: 0
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 20:36

Re: Weg met de mens.

Zeg Dalton heb jij een menselijk paspoort??? :P
Betrapt! ;)

Dit hele topic was zeker bedoeld om me te ontmaskeren.

Dat ik daar ingetrapt ben, stom zeg!

Ik heb "de zwerm" wel vaker voorbij horen komen.

Wat doen de aliens daar precies?
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.
Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: Weg met de mens.

Dalton schreef:Ik heb "de zwerm" wel vaker voorbij horen komen.

Wat doen de aliens daar precies?
In drie woorden: de mensheid vernietigen.

Om te weten hoe zul je je door de 926 pagina's moeten worstelen. Strikt genomen zijn het echter geen aliens, maar intelligente levensvormen uit onze eigen oceanen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Alkartus
Artikelen: 0
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 03 mei 2009, 21:49

Re: Weg met de mens.

Dalton schreef:Het simpelste zal een niet muteerbaar virus-achtig deeltje zijn met een lange incubatietijd zonder effecten die na een bepaalde trigger dodelijk wordt.

Door de lange incubatie tijd zal het niet worden gedectecteerd en heeft het de kans iedereen te besmetten.


Zo'n lange incubatietijd werkt wel op kleine groepen, maar niet op de hele mensheid. Er zullen altijd mensen ziek worden om andere redenen waardoor duizenden DNA- en bloedonderzoeken worden uitgevoerd. Dan zal er vast wel een keertje iets opvallen voordat de trigger geactiveerd is. En hoe maak je dan de mensen in de ruimte af?
Gebruikersavatar
Dalton
Artikelen: 0
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 20:36

Re: Weg met de mens.

Zo'n lange incubatietijd werkt wel op kleine groepen, maar niet op de hele mensheid. Er zullen altijd mensen ziek worden om andere redenen waardoor duizenden DNA- en bloedonderzoeken worden uitgevoerd. Dan zal er vast wel een keertje iets opvallen voordat de trigger geactiveerd is. En hoe maak je dan de mensen in de ruimte af?
Met DNA onderzoek zul je dat echt niet vinden.

Zo werkt DNA en bloedonderzoek niet, in films misschien maar niet in het echt.

Met DNA onderzoek kijk je of je een mutatie hebt in een vooraf bepaald gen, meer zie je niet.

Voorbeeld: Jarenlang onderzoek heeft uitgewezen dat als er een wit bestel busje voor het stadhuis staat de stad gezond is, als er een rood busje staat is de stad ziek.

DNA onderzoek kijkt alleen naar de kleur van het busje voor het stadhuis en ziet niks anders in de stad.

Een extra auto in de vogelbuurt valt helemaal niet op omdat je helemaal niet weet of en hoeveel auto's daar horen te staan. We zien alleen de dingen waar we naar zoeken de rest gaat ons voorbij.

De enige manier om het te detecteren is het hele menselijk genoom sequencen.

Aangezien iedereen die specifieke sequentie heeft valt het niet op (van maar een klein gedeelte van het genoom is precies bekend wat het doet).

Alleen als voldoende mensen zich voor de aanval heeft laten sequencen en dat erna weer doet kun je vergelijken.

En er is geen enkele reden om je twee keer te laten sequencen tenzij je de uitslag niet vertrouwd en in dat geval valt een paar extra lettertjes ook niet op omdat je de eerste uitslag toch al niet vertrouwde.

En al dat onderzoek moet ook nog eens gebeuren tussen besmetting en de trigger.

Mensen in de ruimte is een goed punt, net als langdurige onderzeeër missies.

Paar opties:

1: Schiet alsnog die paar laatste mensen neer.

2: Wacht tot ze uitgestorven zijn. Weinig vrouwen in de ruimte en onderzeeërs dus of helemaal geen voortplanting of veel inteelt.

3: Maak de incubatietijd wat langer, uiteindelijk komt iedereen in contact met anderen of de atmosfeer.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.
Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: Weg met de mens.

Dalton schreef:Mensen in de ruimte is een goed punt, net als langdurige onderzeeër missies.

Paar opties:

1: Schiet alsnog die paar laatste mensen neer.

2: Wacht tot ze uitgestorven zijn. Weinig vrouwen in de ruimte en onderzeeërs dus of helemaal geen voortplanting of veel inteelt.

3: Maak de incubatietijd wat langer, uiteindelijk komt iedereen in contact met anderen of de atmosfeer.
Bovendien zijn ruimtevaarders afhankelijk van een controlecentrum op aarde om veilig terug te keren. Wanneer alle mensen hier dood zijn, blijven zij tot aan hun dood in de ruimte. Tot slot, zelfs als ze de mogelijkheid zien om terug te keren (en dat geldt ook voor de bemanning van die onderzeeërs), zullen ze waarschijnlijk alsnog besmet worden door het virus, tijdens bijvoorbeeld het ruimen van de lijken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
The Illuminator
Artikelen: 0
Berichten: 28
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 19:55

Re: Weg met de mens.

Zo'n lange incubatietijd werkt wel op kleine groepen, maar niet op de hele mensheid. Er zullen altijd mensen ziek worden om andere redenen waardoor duizenden DNA- en bloedonderzoeken worden uitgevoerd. Dan zal er vast wel een keertje iets opvallen voordat de trigger geactiveerd is. En hoe maak je dan de mensen in de ruimte af?


Ja, maar aangezien de massa-hysterie die veroorzaakt wordt zodra de eerste sterfgevallen in het nieuws verschijnen, zullen de mensen massaal proberen te evacueren. Stel dat we van tevoren zouden weten dat we eventueel zouden kunnen worden aangevallen, dan zou zo'n beetje elke ontwikkelde natie een evacuatieplan opstellen, inclusief spaceshuttles. Als de mens zoveel mogelijk technologie mee zou nemen, en zich op een planeet zou vestigen waar dat specifieke virus niet zo kunnen overleven, zouden we de dans kunnen ontspringen.
-[center]Cogito ergo sum-[/center]
Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: Weg met de mens.

Ja, maar aangezien de massa-hysterie die veroorzaakt wordt zodra de eerste sterfgevallen in het nieuws verschijnen, zullen de mensen massaal proberen te evacueren. Stel dat we van tevoren zouden weten dat we eventueel zouden kunnen worden aangevallen, dan zou zo'n beetje elke ontwikkelde natie een evacuatieplan opstellen, inclusief spaceshuttles. Als de mens zoveel mogelijk technologie mee zou nemen, en zich op een planeet zou vestigen waar dat specifieke virus niet zo kunnen overleven, zouden we de dans kunnen ontspringen.
Lijkt mij niet.
  1. Het virus wordt pas opgemerkt na activatie van de trigger en dan is het hoogstwaarschijnlijk al te laat. Verzwakte personen zullen eerder sterven en de rest van de bevolking mogelijk alarmeren, maar intussen woedt de ziekte ook al in hen.
  2. Alvorens tot evacuatie over te gaan, zou men de toestand moeten herkennen als een aanval op de mensheid en wie neemt deze optie vandaag serieus ter overweging? Zelfs na enkele honderden sterfgevallen wereldwijd breekt er nog geen massahysterie uit. Wie weet is de tegenwoordige Mexicaanse grieppandemie wel een actie van buitenaardse wezens om de mensheid uit te roeien, maar wie denkt er aan evacuatie?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
The Illuminator
Artikelen: 0
Berichten: 28
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 19:55

Re: Weg met de mens.

Klintersaas schreef:Lijkt mij niet.
  1. Het virus wordt pas opgemerkt na activatie van de trigger en dan is het hoogstwaarschijnlijk al te laat. Verzwakte personen zullen eerder sterven en de rest van de bevolking mogelijk alarmeren, maar intussen woedt de ziekte ook al in hen.
  2. Alvorens tot evacuatie over te gaan, zou men de toestand moeten herkennen als een aanval op de mensheid en wie neemt deze optie vandaag serieus ter overweging? Zelfs na enkele honderden sterfgevallen wereldwijd breekt er nog geen massahysterie uit. Wie weet is de tegenwoordige Mexicaanse grieppandemie wel een actie van buitenaardse wezens om de mensheid uit te roeien, maar wie denkt er aan evacuatie?
`

Daar zouden we juist aan moeten denken. De mate van angst onder de bevolking is ook afhankelijk van hoe ernstig het virus is. Als men na een maand lang zweten pas sterft, en men het virus op een of andere manier kan omzeilen, dan zal de hysterie inderdaad niet zo groot zijn. Maar als iedereen 24 uur na de incubatie sterft, dan zal iedereen er zo veel mogelijk aan doen om het virus te omzeilen. Misschien kunnen we het dan lang genoeg volhouden tot een vaccin is ontwikkeld.
-[center]Cogito ergo sum-[/center]
Gebruikersavatar
Jona444
Artikelen: 0
Berichten: 1.409
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 15:18

Re: Weg met de mens.

In the day the earth stood still worden er nanobots gebruikt die alles vernietigen (inclusief de mens) dat ze tegenkomen. Enkele dagen voor de nanobots dat doen, worden er dieren weggenomen van de aarde. Een soort ark van Noah. Die dieren kunnen dan na de uitroeiing van de mens terug op de aarde worden geplaatst.

Het is natuurlijk niet mogelijk dat je op enkele dagen tijd alle dier- en plantsoorten op aarde kunt verzamelen. Het is en blijft natuurlijk SF, dus we kunnen er evengoed vanuit gaan dat aliens dat wel kunnen.
Daar zouden we juist aan moeten denken. De mate van angst onder de bevolking is ook afhankelijk van hoe ernstig het virus is. Als men na een maand lang zweten pas sterft, en men het virus op een of andere manier kan omzeilen, dan zal de hysterie inderdaad niet zo groot zijn. Maar als iedereen 24 uur na de incubatie sterft, dan zal iedereen er zo veel mogelijk aan doen om het virus te omzeilen. Misschien kunnen we het dan lang genoeg volhouden tot een vaccin is ontwikkeld.
Gezien de commotie rond de Mexicaanse varkensgriep...
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Klintersaas
Artikelen: 0
Berichten: 8.605
Lid geworden op: za 14 apr 2007, 20:04
Social:

Re: Weg met de mens.

Maar als iedereen 24 uur na de incubatie sterft, dan zal iedereen er zo veel mogelijk aan doen om het virus te omzeilen. Misschien kunnen we het dan lang genoeg volhouden tot een vaccin is ontwikkeld.
Dat is juist het uitgekiende aan Daltons voorstel. Het virus heeft een lange incubatietijd, waardoor het niet wordt gedetecteerd en iedereen kan besmetten. We merken het pas op bij de trigger en dan is het al te laat.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

De leek
Artikelen: 0
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 17:09

Re: Weg met de mens.

Ik vraag me af waarom aliens ons uberhaupt zouden willen uitmoorden. Wij zouden in hun situatie zeker niet hetzelfde doen. Stel je voor dat wij een planeet ontdekken met mens-achtig intelligente organismen die in een ontwikkelingsfase zitten die met de middeleeuwen te vergelijken is. Zouden wij deze organismen dan doelgericht gaan vernietigen?

Ik denk dat we ze eerder zouden onderzoeken of misbruik maken van hun aanwezigheid(Als slaaf gebruiken bv), Het lijkt mij dus dat aliens hetzelfde met ons zouden doen, Als wij geen bedreiging vormen is er voor hun geen reden om ons uit te moorden lijkt mij. De wetenschappers onder die aliens zouden ons denk ik dolgraag onder de loep nemen ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!