Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Khan Abys
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 03:42

Allergisch voor cannabis?

ik gebruik nu al een 7 jaar bijna dagelijks cannabis.

maar sinds een jaar of 3 begon ik na een joint tranende ogen en hevigge niesbuien te krijgen.

en als ik dan de dagen erna niet meer rook heb ik toch nog +- 4 dagen last van een lopende neus en nies buien.

als ik gewoon een joint begin begin te rollen begin ik al te niezen.

als ik **** rook heb ik het vele minder alleen een lopende neus de dag erna.

pillen of neusverstuivers tegen hooikoorts helpe niet, ik heb wel eens een neusverstuiver gehad die iets holp maar die mocht ik maar een week elke dag gebruike van de dokter en na 4 dage hielp het ook al niet meer.

is het op langere termijn schadelijk voor men lichaam als ik gewoon door blijf roken of kan ik best stoppen ?

ik weet wel dat cannabis zo al niet gezond is maar is het erger als ik dan nog is allergisch ben ?

ads

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Gebruikersavatar
JanMeut
Artikelen: 0
Berichten: 2.116
Lid geworden op: vr 26 mar 2004, 12:56

Re: Allergisch voor cannabis?

Het kan een allergie zijn, maar roken (van wat dan ook) is natuurlijk ook niet goed door fijn stof en dergelijke.

Het is uiteraard beter voor je gezondheid te stoppen, los van of je allergisch bent of niet.

Bij elkaar:

- Bevat diverse kankerverwekkende stoffen

- Mogelijke allergie of overgevoeligheid

- Inademen fijn stof

- Risico op psychose

zou voor mij reden genoeg zijn om zo snel mogelijk te stoppen.
β-Damascenon en maneschijn
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Cassanne
Artikelen: 0
Berichten: 1.349
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 12:13

Re: Allergisch voor cannabis?

Als je ergens dagelijks mee in aanraking komt is het risico redelijk groot op een allergie. Veel dierverzorgers worden bijv. allergisch voor het dier dat ze verzorgen.

Ik denk dus dat je inderdaad allergisch bent. De enige oplossing is helaas toch zorgen dat er geen wiet meer in de buurt is.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Gebruikersavatar
Khan Abys
Artikelen: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 03:42

Re: Allergisch voor cannabis?

en zijn de risicos nog even groot als ik bv weed thee drink en zal ik dan nog altijd dezelfde symptomen hebben die ik nu heb als ik rook ?
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Allergisch voor cannabis?

waarschijnlijk wel. Het gaat om een aantal stoffen die in de wiet zitten waar je waarschijnlijk allergisch voor bent. Deze tref je waarschijnlijk ook aan in wiet-thee. De enige manier om dit zeker te weten is door het te proberen.
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
JanMeut
Artikelen: 0
Berichten: 2.116
Lid geworden op: vr 26 mar 2004, 12:56

Re: Allergisch voor cannabis?

en zijn de risicos nog even groot als ik bv weed thee drink en zal ik dan nog altijd dezelfde symptomen  hebben die ik nu heb als ik rook ?
In elk geval ben je al een heleboel gevaarlijke stoffen kwijt: fijn stof, veel kankerverwekkende stoffen etc.

Zeker als je verder niet rookt lijkt me dat het proberen waard.
β-Damascenon en maneschijn
Gebruikersavatar
Cassanne
Artikelen: 0
Berichten: 1.349
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 12:13

Re: Allergisch voor cannabis?

Thee of spacecake is zowiezo minder schadelijk dan roken, denk alleen al aan de nicotine die je dan niet meer binnenkrijgt.

Misschien wel een alternatief dus.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Anonymous
Artikelen: 0

Re: Allergisch voor cannabis?

:roll: Tijdens onderzoek naar geestelijke klachten bij engelse jongeren is gebleken dat wietgebruik op te jonge leeftijd [pubertijd] tot zorgwekkende

gezondheidsklachten kan leiden. Oorzaak is de onderontwikkeling van het centrum in de hersenen dat endorfine en dopamine aan moet maken.

Deze stoffen zorgen voor een goed samenwerking tussen de hersencellen en zijn onmisbaar om normaal te kunnen functioneren. Enkele gevolgen zijn : hoofdpijnen, concentratieverlies, depressie's,oogbevingen enz. Als het menselijk brein rond op 20 jarige leeftijd is uitontwikkeld is er veel minderkansopblijvendehersenschade.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/pano...ama/4082196.stm

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Menselijke anatomie en fysiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!