edit: Deze vraag werd gesteld naar aanleiding van een opmerking over deze oscillerende reactie in dit topic.
Blijft zo'n Briggs-Rauscher reactie eeuwig doorknipperen? Of raakt het reactiemateriaal op...
Moderator: Marko
Blijft zo'n Briggs-Rauscher reactie eeuwig doorknipperen? Of raakt het reactiemateriaal op...
Wat moet worden toegelicht, de eindigheid van de reactie, het oscilerend karakter van de reactie (beide te vinden op Wikipedia) of mijn opmerking "was dat maar waar"?Kun je dat nader toelichten?
Dat laatste.Wat moet worden toegelicht, de eindigheid van de reactie, het oscilerend karakter van de reactie (beide te vinden op Wikipedia) of mijn opmerking "was dat maar waar"?
Ook de BZ-reactie gaat niet oneindig door, net zomin als alle andere oscillerende reacties. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is om deze uit te voeren in een continu doorstroomd vat.Overigens kan dat wel hoor. Belousov-Zhabotinsky is een niet-eindige oscillerende chemische reactie,
Ik ben even flink gaan zoeken naar jouw of mijn gelijk en kan van geen van beide hard bewijs vinden. Het meest in mijn voordeel pleitOok de BZ-reactie gaat niet oneindig door, net zomin als alle andere oscillerende reacties. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is om deze uit te voeren in een continu doorstroomd vat.