Puzzel Puzzels
aristoteles
Artikelen: 0

Boek sterrenkunde

Dit leek mij de juiste forum voor deze vraag:

Weet iemand ook welke boeken de bachelor studenten gebruiken bij de faculteit sterrenkunde in Groningen, Amsterdam of Utrecht?

gr.

Stefan

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

JohnB

Re: Boek sterrenkunde

Voor Groningen:

http://www.rug.nl/ocasys/fwn/vak/showpos?opleiding=3313

Voor Amsterdam:

Je kunt mailen naar
Verborgen inhoud
[email protected]

Voor Utrecht:

Je kunt mailen naar
Verborgen inhoud
[email protected]

De emailadressen staan in verborgen inhoud om spam te voorkomen.

ads

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Phys

Re: Boek sterrenkunde

In het eerste jaar in Utrecht wordt bij de cursus "Ontstaan en Evolutie van het Heelal" dit boek gebruikt. Ik kan het je echter niet aanraden, want het staat vol met ingewikkelde berekeningen en formules die eigenlijk pas voor 2e/3e jaars studenten te volgen zijn.

Ook in het eerste jaar deze bij het vak "Inleiding in de bouw en ontwikkeling van sterren".

Verder worden er volgens mij alleen dictaten (lecture notes door docent) gebruikt. Uiteraard zijn er wel niet-verplichte boeken, zoals deze en deze voor de vakken "Observationele astrofysica 1,2".

De laatste twee ken ik niet, omdat ik niet verder ben gegaan in de sterrenkunde-richting. Wat is eigenlijk de context van je vraag?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!