In het eerste jaar in Utrecht wordt bij de cursus "Ontstaan en Evolutie van het Heelal"
dit boek gebruikt. Ik kan het je echter niet aanraden, want het staat vol met ingewikkelde berekeningen en formules die eigenlijk pas voor 2e/3e jaars studenten te volgen zijn.
Ook in het eerste jaar
deze bij het vak "Inleiding in de bouw en ontwikkeling van sterren".
Verder worden er volgens mij alleen dictaten (lecture notes door docent) gebruikt. Uiteraard zijn er wel niet-verplichte boeken, zoals
deze en
deze voor de vakken "Observationele astrofysica 1,2".
De laatste twee ken ik niet, omdat ik niet verder ben gegaan in de sterrenkunde-richting. Wat is eigenlijk de context van je vraag?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -