Dat is mede de reden dat ik deze poll/discussie ben gestart. Ik denk dat deze mensen er best zijn, maar dat scholen niet de bereidheid en wil (en het geld, hoewel dat er vaak best wel is) hebben om deze mensen aan te trekken.Het idee vind ik goed, maar de mensen om het goed te geven zijn er helaas niet.
De basisscholen krijgen het niet meer voor elkaar om hun kinderen elementaire zaken als lezen, schrijven en rekenen in voldoende mate bij te brengen. First things first.Eigenlijk ben ik wel benieuwd waarom enkele mensen 'nee' stemmen...
Ligt niet zozeer aan mannen of vrouwen, maar gewoon dat er van wetenschap/techniek niet zoveel in de lerarenopleiding zit, waarschijnlijk. Als we willen dat die vakken in de lagere school gegeven worden, moeten de leerkrachten daar gewoon voor opgeleid worden.Ik sluit mij volledig aan bij Jan en Bart. In België is het zo dat de er veel te veel vrouwelijke leerkrachten zijn die minder technische bagage hebben om dingen mee te geven. Haalbaarheid is dus een andere kaart.
Héhé, onrechtstreeks ben ik zo in mijn huidige opleiding beland. Toen ik op de basisschool zat waren er nog kinderen die geen eigen computer, playstation (of nog nintendo) hadden. Wij hadden gewoon andere hobbies.Waarom zou er uberhaupt meer aandacht voor techniek moeten komen notabene al op de basisschool. Zelf knutselen met lego en mechano en minder computer spelletjes spelen zou een goed begin zijn.
Vooralsnog is die er in mijn ogen absoluut niet. Sorry.Maar binnen de ruimte die dan overblijft ....