Hallo, ik ben de afgelopen tijd geinteresserd geraakt in Rusland en zit nu met een vraag. Het is algemeen bekend dat Rusland veel problemen heeft maar tegelijkertijd kun je niet zeggen dat de mensen daar talentloos of lui zijn. Nou vermoed ik dat het te maken heeft met de geografie van het land. Als je naar de kaart van de wereld kijkt zie je dat Rusland het grootste lap grond bezit die er bestaat. Ik heb begrepen dat de Slaven zich moesten uitbreiden omdat ze vanaf het begin uit alle richtingen werden aangevallen. Daarom moesten ze de lege ruimtes vullen, maar daardoor werd het land wel heel groot en moeilijk te organiseren, zeker als je het klimaat meetelt. Bijvoorbeeld, een land komt nergens zonder goede wegen maar als de Russen de steden door goede wegen zouden willen verbinden, zouden het er zo veel zijn dat de hele bevolking alleen maar bezig zou moeten zijn met de bouw en onderhoud ervan. En de bewaking van de enorm lange grenzen natuurlijk.
Wat ik ook zou willen weten, het gebied dat Rusland bezet zou niet kunnen bestaan uit landen zp groot als in West Europa he? De meeste zouden binnenstaten zijn met een bar klimaat en dezelfde economie. Er zou geen diversiteit en wisselwerking kunnen zijn en dat het een enorm land is is de enige mogelijkheid. Het de tragedie van de Oost-Slaven is dat ze dit enorm grote stuk land erfden dat zij moesten bewaken zonder zich goed te kunnen ontwikkelen zoals de staten in West Europa, zo zie ik dat. Wat denken jullie?
Puzzels