Puzzel Puzzels
druijf
Artikelen: 0

Basis informatie over celbiologie

Sinds enige tijd ben ik me op amateur niveau wat meer actief gaan interesseren voor biologie. Helaas heb ik vroeger geen biologie in mijn vakkenpakket gehad - een gemis, zo merk ik nu. Nu wil ik graag wat meer weten over de werking van cellen. Kan iemand mij een aanbeveling doen voor boeken die qua moeilijkheidsgraad op populair wetenschappelijk of op freshman niveau liggen?

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Mrtn

Re: Basis informatie over celbiologie

Hm, lastig.

Biology, 7th Edition van Campbell and Reece bouwt een redelijke basis en gaat een beetje de diepte in (voorbij populair-wetenschappelijk, het is dan ook een studie boek voor biologen). Helaas (?) is het niet alleen celbiologie, het is een stevige pil, prijzig en hij is in het Engels.

Als je wat specifieker kan zijn over wat je wil weten kunnen we misschien nog andere boeken aanraden.

Heb je overigens de microcursus DNA gelezen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

anusthesist

Re: Basis informatie over celbiologie

Sinds enige tijd ben ik me op amateur niveau wat meer actief gaan interesseren voor biologie. Helaas heb ik vroeger geen biologie in mijn vakkenpakket gehad - een gemis, zo merk ik nu. Nu wil ik graag wat meer weten over de werking van cellen. Kan iemand mij een aanbeveling doen voor boeken die qua moeilijkheidsgraad op populair wetenschappelijk of op freshman niveau liggen?

Essential cell biology van Alberts is een zeer uitgebreid en niet te ingewikkeld boek. Niet populair wetenschappelijk, maar meer freshman-niveau. Het was tenslotte het allereerste boek waaruit ik moest leren tijdens mijn studie.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Moleculaire biologie en biochemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!