The Don...mi. Heeft het met psychologische oorzaken als zodanig niks mee van doen... Net als welke ziekte dan ook dat in het DNA. aan te tonen is.
Maar het heeft psychisch geheten als ze er geen wetenschappelijke verklaring voor hebben kunnen vinden. Pas sinds men met DNA van alles onderzoeken... ontdekt men dat het iets is dat al in de Gen aanwezig is en het iets fysieks-biologisch-medisch is. Nu ook met de ziekte ME.
In die fase is de wetenschap nu ook met die ziekte ME.
Om dan nog zo arrogant te beweren dat het vlg. jouw mening iets psychisch is... vind ik ongelooflijk om te lezen.
Terwijl de hele rest van de wetenschap nu... een pas op de plaats maakt en afwacht hoe die wetenschappelijke onderzoekingen er over... nu werkelijk uitpakken gaan....kom jij aan met jouw mening...die mi. nergens op stoelt.
Behalve het feit als een spier lang niet wordt gebruikt neemt de sterktes af en gebruik je de spieren weer neemt de sterktes weer toe.
Maar als de ME in de GEN-fase zit...en mensen daar zo te vermoeid van zijn om de spieren zelfs te kunnen gebruiken...is daar niks psychisch aan. Het wachten is in feite op de juiste medicijn dan.... waardoor die vermoeidheid afneemt... evt. in combinatie met psychologische begeleiding om die denkprocessen dat het nu weer wel kan...activiteiten met de juiste medicijnen...te stimuleren. Net als een kind dat onder begeleiding moet leren lopen ahw. is dat.
Maar de ziekte opzich... heeft met geestelijk-psychisch als zodanig ...niks van doen.
Afnames van de grijze hersencellen ook niet. Maar er is wel in alle tijden ervoor beweerd dat het een psychische ziekte is ME.
Net als met alle ziektes waar de wetenschap nog geen antwoord op had in de eeuwen ervoor... En nu blijkt pas... en steeds vaker dat
het een DNA kwestie is.
mi. Met ME... is nu het wachten... op het juiste (fysiek-biologische) medicijn.
Wat ik wel denk is...dat lang niet alle ME-diagnoses... met ME van doen heeft...en dan kan het wel iets psychisch blijken te zijn....maar dat heeft met de ziekte ME niks van doen!
Groetjesvan Lady

Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers