In een andere topic is gevraagd naar Republiek of Monarchie. Het idee zelfs vind ik verwerpelijk de Koning is de leider van het land het volk heeft zeker inspraak maar de Koning is de onbetwiste leider. Zo vind ik het dat de Koning onbetwist boven het volk staat en dus automatisch niet gelijk staat tot het volk? De Koning heeft een hoge verantwoordelijkheid stamt af van de vaderlandse held en heeft dus het meest recht op de troon. Er moet hiërarchie zijn anders is er chaos zie het maar als het leger: De Commandant is de Koning zijn Generaals zijn de ministers, de hoge officieren zijn leiders van Provinciën de officieren bekleedden de positie van burgemeesters Sergeants zijn de politie en de soldaten het volk. Je kan opklimmen maar dan moet je wel de kennis hebben.
Maar om terug te komen op de titel kijk bijvoorbeeld nu naar het formatie proces het duurt eeuwen er kunnen maar geen knopen worden doorgehakt. Ook wetten in de tweede kamer gaan maar stroef en komen moeilijk door, wat nou als we de Koning een Koninklijke beslissing kunnen laten uitvoeren waarmee hij beslist of iets wel of niet doorgaat. Zo zou hij nu dus kunnen beslissen of de Formatie moet doorgaan en dan ook geen gezeur meer of dat het stopt en een nieuwe variatie word geprobeerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat iemand van het volk nooit een land zou kunnen integendeel de functie van Minister President zou gewoon blijven bestaan. Alleen de Koning heeft meer recht op de hoogste positie hij word al bij ze geboorte opgeleid tot een goed vorst die ambitie komt bij normale mensen vaak pas opzetten tijdens of na hun studie en zijn eigenlijk dan al te laat om zo'n positie te bekleedden. En dan krijg je altijd nog de argumenten dat "wat als er een gek op de troon komt" geloof mij maar ten eerste zou zo'n gek ten eerste nooit door zijn ouders op de troon gezet een jongere broer of zus word dan gekozen ten tweede als hij door rare omstandigheden toch de troon bestijgt zal hij worden afgezet op het moment dat men doorheeft dat hij gek is. De Monarchie is niet fout het is goed het heeft Europa grootgebracht.
Maar ik hoor jullie mening ook graag aan natuurlijk en probeer te argumenteren.
Puzzels