een bij moet maar liefts 6250 km afleggen om tot een productie van 50 gram honing te komen. ga er vanuit dat de productie honing h in gram evenredig is met de afgelegde afstand d in km.
a) stel de formule van h op. ( h= 50= 6250 dus 50/6250=0.008 , h=0.008d)
b) een bij legt in zijn leven een keer de omtrek van de aarde af, dat is een afstand van 400 00 km. hoeveel is de totale honigproductie?
(0.008*40 00)
2) een frabrikant van wasmachines rekent per week op 500 00 euro aan vaSTE kosten en een bedrag van 250 euro aan variabele kosten per machine, hij verkoopt de machines voor 400 euro per stuk
a) stel de formule op van de kosten K en van de opbrengst R bij een prodcutie van Q machines per week. ( K= 500 00 q+ 400)
b) bij welke productie van q maatk de frabrikant winst ? (plotten maar k heb a fout denk ik, ik zou hier doen y1= formule , y2=formule , intersect)
3) busmaatschappij PLR verhuurt twee soorten bussen, namelijk luxe a 200 0 euro per week en touringclassbussen a 1500 euro per week.
a) in de eerste week van maart zijn vier luxe en vijf touringclassbussen verhuurd, berkeen het bedrag dat PLR die week ontvangt? ( 4*2000 euro+5*1500=)
b) B is het bedrag in euros dat PLR per week ontvangt als er L luxe en T touringclassbussen verhuurd worden, stel de formule op van B, ofwel druk B uit in L en T. (ik hb geen idee hoe ik dit moet aanpakken ?)
busmaatschappij de vliet berektn b met de formule b=3000l+1250t. een groot bedrijf gaat met alle werknemers op reis, er gaan twee luxe busssen mee en verder een aantal touringclassbussen.
c) geef voor beide busmaatschppijen de formule van het bedrag B als er T touringclassbussen megaan ?( deze snap ik ook niet )
D) het bedrijf beslujit de bussen te huren bij PLR, want dat blijkt het voordeligst. wat weet je van het aantal touringclassbussen dat meegaat ? (ook deze snap ik niet)
ik wilde weten of mijn ingevulde antw. kloppen en of ik uitleg kon krijgen over de vragen die ik niet begreep?
alvast bedankt.
Puzzels