Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar volgens mij kan je prima de functie randInt( gebruiken.
Je hebt 80 gezinnen en je moet aan elk van deze gezinnen een nummer van 1 tot 80 toevoegen, je krijgt bijvoorbeeld:
Gezin ABC - 1
Gezin GVS - 2
Gezin ZMF - 3
...................
Gezin OHN - 80
zorg met de gr voor tien verschillende toevaslgetallen, waarbij je laat kiezen uit de getallen 1,2,3,4,5, tot en met 80
Dit kan je doen door middel van:
randInt(1,80,10), dit geeft als output tien willekeurige waarde tussen de 1 en 80 (inclusief getal 1 en 80). Het kan zijn dat er dubbele waarden tussen zitten, dit is waarschijnlijk niet wat je wil. Als er inderdaad dubbele waarden in je verkregen reeks voorkomen, dan kan je door middel van randInt(1,80) één nieuwe waarde laten genereren, die je vervolgens de dubbele waarde kan laten vervangen (er van uitgaande dat de nieuwe waarde niet in je reeks voorkwam).
Zo ver ik weet kan je niet met de standaardfuncties van de TI-84 een willekeurige reeks genereren, waar binnen de waarden altijd uniek zijn. Als je dit wil, dan zal je denk ik zelf een functie hiervoor moeten aanmaken met een loop functie, hier ben ik echter niet in thuis.