Hallo lezers,
Ik ben momenteel student aan de HvA in mijn laatste jaar als interactie ontwerper en het is opzich wel leuk maar niet iets wat ik nog veel langer wil blijven doen. Ik ben vroeger op de middelbare school redelijk veel met natuurkunde en wiskunde bezig geweest maar helaas nooit wat mee gedaan. Maar nu mijn studie ten einde loopt en ik mijn stage heb gedaan kom ik er eigenlijk achter dat ik iets anders wil. nl. Natuurkunde.
Nou zal het moeilijk worden voor mij om toegelaten te worden aangezien ik (maar) HAVO E&M zonder natuurkunde of wiskunde B heb(ik weet het, niet zo heel slim). Maar als ik eenmaal mijn HBO-diploma heb en beschik over enige voorkennis dan kan ik een voorprogramma of schakeljaar volgen en zo wel toegelaten worden.
Aangezien het nog een tijdje duurt (september volgend jaar) tot ik kan beginnen met een volgende studie heb ik voldoende tijd om me voor te bereiden. Nou is mijn vraag waar ik het best kan beginnen? Wat zijn de voornaamste onderwerpen waar ik voldoende voorkennis van moet hebben en waar ik zelf aan kan werken. Het is niet de meest ideale oplossing maar wat ik zelf kan doen is altijd meegenomen.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand nog tips wat betreft studeren aan de universiteit met een HBO diploma.
Ik ben 20 als ik afgestudeerd ben en krijg geen stu-fi meer dus misschien is deeltijd ook een optie?
Heel erg bedankt alvast voor enige hulp.
Met vriendelijke groet,
Thom
Puzzels