Wat vinden jullie van drank gebruik onder jongeren?
Met jongeren bedoel ik vooral de kinderen onder de 16 jaar
Het gaat mij vooral om jullie mening
Er zit een kleine enquete bij waar jullie ook jullie mening over kunnen geven.
Moderator: Rhiannon
Dat is eigenlijk een heel lastige vraag. Het is lastig om alcohol te verbieden voor jongeren onder de 16 jaar en je maakt het er voor deze pubers er alleen maar spannender op. Met mate alcohol drinken is niks mee. Sommige onderzoeken zeggen zelfs dat het gezond is om elke dag een glas wijn te drinken. Het probleem zit hem denk ik meer in het overmatig gebruik van alcohol, wat in sommige gevallen gevaarlijk kan zijn. Er zijn bijna elk jaar weer jongeren op terschelling die worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege alcoholvergiftiging. Verder hebben we ook al een aantal incidenten met studentenverenigingen gehad hier in Groningen. Sommigen helaas met dodelijke afloop.Antoon schreef:de Enquete is niet de hoofdzaak van de topic.
Ik zou graag horen wat jullie van drank gebruik van jongeren onder de 16 jaar vinden, graag met argumenten en dergelijke
Niet iedereen denkt daar zo over. Sommigen vinden je saai (maar daarvoor ben ik een Beta). Persoonlijk vind ik het een kwestie van gezond verstand en verantwoordelijkheid (zie ook het stuk hierboven).@Bart:Ik vindt het wel wat hebben(positief).
Dat jij je niet laat verleiden door het aangeleerde verlangen wat vele anderen wel hebben. Ikzelf drink best vaak wat alcohol, maar de laatste tijd begin ik toch te twijfelen aan de toegevoegde waarde van alcohol. Want zoals iedereen wel kan beamen, is het eerste biertje echt niet lekker. We vinden het op een gegeven moment lekker, omdat we er gewend aan zijn geraakt. Dat drugs daarentegen als slecht wordt gezien, vind ik toch wel een van de beste voorbeelden van de hypocrisie van de huidige maatschappij. Want immers: het is vastgesteld dat alcohol een HARD!!drug is. En dan blijkt het effect tov bv een joint minstens zo erg te zijn.Ik ben de 7de stemmer en de eerste die nog niet dronken is geweest (ik ben 22!). Wat moet ik hier van denken.
Rustig blijven he...het is ook bewezen dat mensen die nu en dan een glas drinken langer leven dan geheelonthouders...take it easy dus.Dat jij je niet laat verleiden door het aangeleerde verlangen wat vele anderen wel hebben. Ikzelf drink best vaak wat alcohol, maar de laatste tijd begin ik toch te twijfelen aan de toegevoegde waarde van alcohol. Want zoals iedereen wel kan beamen, is het eerste biertje echt niet lekker. We vinden het op een gegeven moment lekker, omdat we er gewend aan zijn geraakt. Dat drugs daarentegen als slecht wordt gezien, vind ik toch wel een van de beste voorbeelden van de hypocrisie van de huidige maatschappij. Want immers: het is vastgesteld dat alcohol een HARD!!drug is. En dan blijkt het effect tov bv een joint minstens zo erg te zijn.Bart schreef:Ik ben de 7de stemmer en de eerste die nog niet dronken is geweest (ik ben 22!). Wat moet ik hier van denken.
of ik kan stoppen, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat het een stuk beter voor me zou zijn. En daarbij denk ik dat je net zo leuke stapavonden kunt hebben zonder alcohol. Maar iedereen zegt tegen elkaar dat niet drinken suf is en saai en dat je dan geen leuke avonden kunt hebben. Als in: we houden de alcoholcultus met zijn allen in stand.. Mensen sta op en verenigt u![]()
Eh oke.. prima! Maar ik blijf rustig hoorRustig blijven he...het is ook bewezen dat mensen die nu en dan een glas drinken langer leven dan geheelonthouders...take it easy dus.
ivm met hart en vaatziekten was er de "Franse paradox"Fransen dronken in de 90er jaren veel alcohol en bleken relatief weinig hart en vaatziektes te hebben,tanines uit druivenschillen bleken een heilzame werking te hebben.Eh oke.. prima! Maar ik blijf rustig hoorpeterA schreef:Rustig blijven he...het is ook bewezen dat mensen die nu en dan een glas drinken langer leven dan geheelonthouders...take it easy dus.Het gaat hier toch over dronken zijn?
![]()
En verder dat van het glaasje drinken ken ik, maar is er ooit een onderzoek geweest naar hoe dat precies werkt? Vast wel en mocht je em ergens hebben (link welteverstaan), post em! Wil er wel wat meer over lezen...